Jump to content

Hvilket ladetryk på en 996 biturbo, såfremt man skal lave 700hk....

Recommended Posts

Skrevet

Er lidt nysgerrig..... Har fundet et par 996 turboer fra TIAL der kan håndtere 700hk.....De ser ud til at passe flange med den manifold jeg har nu. Så er det bare udstødningen der skal tilpasses og den skal alligevel skiftes til en 3"..... Men jeg vil gerne høre om der er nogen der har en idé om ladetrykket på en 996'er, såfremt man vil lave 700hk....

Besvaret

kender intet specifikt om 996, men tommelfingerreglen siger jo ca. 10 % effektforøgelse pr. 0,1 bar du hæver ladetrykket. Så har du standard-hk og ladetryk burde man kunne få en fornemmelse af hvor det ca vil ligge...

Besvaret

Hvad er det for en tommelfingerregel???

kender intet specifikt om 996' date=' men tommelfingerreglen siger jo ca. 10 % effektforøgelse pr. 0,1 bar du hæver ladetrykket. Så har du standard-hk og ladetryk burde man kunne få en fornemmelse af hvor det ca vil ligge...[/quote']
Besvaret

Hvis jeg har forstået den overstående kommentar forkert ber jeg dig venligst undskyldt for den lettere ironiske svada der kommer fyrende, men i mine øjne nedværdigere du den svage og meget patetiske hjælp jeg desperat forsøger at give dig, jeg indrømmer blankt at jeg ikke har det præcise svar på dit spørgsmål, men jeg hjælper det bedste jeg kan, og her igen forudsat min negative indstilling til den overstående kommentar, så er det virkelig noget der kan pisse mig af. Hvis det derimod bare er et venligt spørgsmål om hvorfra viden kommer, så undskylder jeg igen den lange smøre. Jeg mener det stod skrevet på powerpage dengang Knastbigger styrede den. Og min erfaring fra toyota supra 7MGTE som standard kører ca 0,5 bars ladetryk og 234 hk, her hæves ladetrykket til ca. 0,9 bar samt monteres en fuelcut-defender da motorstyringen eller vil bruge fuel-cut som ladeytryksbegrænser ved ca 0,8 bar. Ved denne opsætning plejer en sund motor at smide ca. 300 hk på krumtappen og ifølge min sølle hovedregning giver det et forhøjet ladetryk på ca 0,4 bar og hvos man tager 40 % af standardydelsen så giver det ca 90 hk. 90 lagt til de 234 giver på sjuft 324, så jeg kan godt se ideen med de 10 % pr 0,1 bars ladetryk er skudt helt i vejret. i hvert fald 24 hk på Riskogere. Om det er anderledes på tyske automobiler ved jeg ikke, men nu er de også trimmet med sydtyrolsk kølig alpeluft tilsat duften af Milka-chokolade og en brølende ko, så det giver jo nok et helt andet ladetryk end den japanske luft som selvfølge vejer mindre idet de bor på den anden side af jorden og derfor står på hovedet hele tiden. Hvilket selvfølgelig gør at deres luft synker direkte ud i verdensrummet. Ahh det lettede faktisk, men jeg har heller ikke lavet nogle mini´er i dag, så har ikke haft nogle hysteriske tilfælde, så det er jo altid godt at få raset ud, nu tror jeg at jeg kan sove trygt igen..

Besvaret
Er lidt nysgerrig..... Har fundet et par 996 turboer fra TIAL der kan håndtere 700hk.....De ser ud til at passe flange med den manifold jeg har nu. Så er det bare udstødningen der skal tilpasses og den skal alligevel skiftes til en 3"..... Men jeg vil gerne høre om der er nogen der har en idé om ladetrykket på en 996'er, såfremt man vil lave 700hk....
Der skal laves meget om for at få 700 i en 996 TT så det er ikke bare lige at svare på desvärre :( De förste 480-500 hk er ikke noget problem, men derefter bliver det meget dyrt...
Besvaret

Det kunne jeg godt forestille mig Peter.....:) Dog er det mere selve turboerne der er interessante.... Ved mit nuværende ladetryk, ville min bil lave ca 650hk ved 6700omdr.... Den peak'er nu ved 5800 og 550hk.... Så ved større ladere og den samme belastning ville der ligge ca 100hk "gratis" for enden af omdr. skalaen.... Når jeg acc. i bilen for fuld kraft, så vipper den imellem 5500 og 6700omdr....Så den acc. ikke optimalt i forhold til det potentiale der ligger og venter....:) Derfor kunne de TIAL ladere være en god løsning istedet for en Garrett GT2871r.... Den kan snildt lave ca 750hk i en biturbo konfig, men det kommer min bil ikke til at yde....Så de vil ikke blive udnyttet optimalt. En 2860RS er for lille på turbinesiden..... Kender du iøvrigt en smed der er dygtig til at lave rør/manifold????

Der skal laves meget om for at få 700 i en 996 TT så det er ikke bare lige at svare på desvärre :( De förste 480-500 hk er ikke noget problem, men derefter bliver det meget dyrt...
Besvaret

Der er en masse af de store tuner firmaer som har "pakkeløsninger", hvor du kan se hvad de ændrer i deres tuning stages på 996 turboer. Det burde være et spg om at gå på deres hjemmesider, samt pisse lidt rundt på et site som http://forums.rennlist.com/rennforums/forumdisplay.php?f=61 Som Peter siger, så mener jeg at huske der skal en hel del arbejde til for at nå 700. Ikke umuligt, men der skal skiftes en del dele for at motoren (her omtalt inkl kobling og andet) ikke står af.

Besvaret

Jeg prøver lige at kigge tingene igennem.... Ellers kan man jo altid spørge Sportec....

Der er en masse af de store tuner firmaer som har "pakkeløsninger", hvor du kan se hvad de ændrer i deres tuning stages på 996 turboer. Det burde være et spg om at gå på deres hjemmesider, samt pisse lidt rundt på et site som http://forums.rennlist.com/rennforums/forumdisplay.php?f=61 Som Peter siger, så mener jeg at huske der skal en hel del arbejde til for at nå 700. Ikke umuligt, men der skal skiftes en del dele for at motoren (her omtalt inkl kobling og andet) ikke står af.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...