Guest PeterK Skrevet June 25, 2008 Rapporter Skrevet June 25, 2008 Vores søn er født i Sverige og er 1 år. Da han kommer til at modtage noget familielegat i DK, er det en fordel at han har dansk CPR-nummer og får skattefradrag, selvangivelse, årsopgørelse etc. som børn har ret til. Vi (forældre) har dansk pas og er danske statsborgere men bor i Sverige. Er der noget problem ved at vores søn får dansk personnummer og hvor? (ikke et fiktiv nummer) I hans danske pas står bare XXXX i 4 sidste cifre!
Guest Trine Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 Hvis det er et spm om at I skal have ham registeret hos SKAT, og siden passet er på plads så er det lidt det jeg læser ud af dit indlæg, så er det vel SKAT der skal tildele barnet et CPR nummer. Jeg har desværre ikke svaret, men det var der jeg ville begynde. De har jo også mulighed for et tildele CPR numre til svenskere der skal arbejde i DK.
EBL Besvaret June 25, 2008 Rapporter Besvaret June 25, 2008 Vores søn er født i Sverige og er 1 år. Da han kommer til at modtage noget familielegat i DK, er det en fordel at han har dansk CPR-nummer og får skattefradrag, selvangivelse, årsopgørelse etc. som børn har ret til. Vi (forældre) har dansk pas og er danske statsborgere men bor i Sverige. Er der noget problem ved at vores søn får dansk personnummer og hvor? (ikke et fiktiv nummer) I hans danske pas står bare XXXX i 4 sidste cifre! Da min yngste blev født i udlandet gik vi med de udenlandske fødselspapirer i hånden til kordegnekontoret i vores gamle danske sogn og fik fødselsregistreret vores søn. Dermed fik han en dansk fødselsattest og dermed også et dansk personnummer. Om det er det normale og/eller smarteste måde at gøre det på ved jeg ikke, men det virkede. Spørgsmålet er om du kan gøre det et helt år efter...
hpn Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 jeg har fået oplyst, at börnene först vil få tildelt et danskt personnummer, hvis de engang får bopäl i DK
millis Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 vi skal have lavet børne opsparing i dk, men der skal de vel også have dansk cpr nummer???? ¨så følger lige med i debatten... hvores bank sagde at vi skulle sende ham deres fødsels attest, men går ud fra han da bare laver et fiktivt cpr nummer????
bananas Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 vi skal have lavet børne opsparing i dk, men der skal de vel også have dansk cpr nummer???? Hvorfor i alverden vil I dog lave en børneopsparing i Danmark, når barnet bor i Sverige?? Jeg er også noget i tvivl om det overhovedet er lovligt og ikke betragtes som en form for skatteunddragelse af Skatteverket med mindre at i oplyser alt omkring den til Skatteverket og betaler skat af renterne.
Sune Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Hvorfor i alverden vil I dog lave en børneopsparing i Danmark' date=' når barnet bor i Sverige??[/quote'] Det kan jeg sådan set se mange gode grunde til. Jeg har en datter hvis morfar har givet hende en børneopsparing i den lokale andelskasse ude på det vestsjællandske bøhland. Skulle jeg sige til ham at han ikke måtte give hende den? Vores datter har konto i to forskellige danske pengeinstitutter uden et dansk cpr.nr. så det skulle ikke være noget problem. Hun har nu to forskellige fiktive cpr.numre.
millis Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Hvorfor i alverden vil I dog lave en børneopsparing i Danmark, når barnet bor i Sverige?? Jeg er også noget i tvivl om det overhovedet er lovligt og ikke betragtes som en form for skatteunddragelse af Skatteverket med mindre at i oplyser alt omkring den til Skatteverket og betaler skat af renterne. netop af den grund at børnene får mange penge gaver til feks fødselsdag osv. og det er nemmere for dem at sætte ind på kontoen. og vi får alligevel løn på den danske konto... men skal nok lige forhøre mig om børnenes penge, ved ikke om man skal betale skat af det egentligt...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu