Frakkel Skrevet June 26, 2008 Rapporter Skrevet June 26, 2008 Hej Jeg har læst en artikel for et stykke tid siden, som omtalte en dansk familie der havde købt hus et sted i skåne. Der går nogle højspændingskabler tæt på ejendommen, hvilket betyder at de ofte for stød pågrund af statisk elektrisitet. I artiklen ser man manden stå med to lysstofsrør som lyser op, ved at han bare holder dem i hånden. Tror det var i sydsvenskan jeg læste den, men efter noget søgning har jeg ikke kunnet finde den igen. Er der nogle af jer der har set/læst den artikel og kan komme med en url?
Scion Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 det lyder i mine ører som en røverhistorie... så vidt jeg husker så skabes der nogle magnetfelter omkring højspændings ledninger, men udover det sker der vist ikke noget særligt. ikke at jeg vil lægge hovedet på blokken, men der har været rigtigt mange sager om netop de der højspændingsledninger...og ingen har så vidt jeg ved fået medhold i at de var skadelige for noget som helst.
Frakkel Besvaret June 26, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 26, 2008 Der er regler om hvor tæt højspændingsledninger må være på bebyggelse. Luften er jo et godt dielektrisk materiale, så derfor falder effekten fra feltet hurtigt. Pointen med artiklen var at elselskabet ikke ville flytte ledningerne pågrund af at de havde stået der i lang tid. Familien var dog så generet af det at det var kommet til at de nok blev nødt til at flytte. Jeg er temmelig sikker at det ikke var første april jeg læste den historie. Jeg vil prøve at lede noget mere..
Mohlin Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 Har för mig att jag läste det i Expressen. Slutet av maj, tror jag.
Homer Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 Måske har det sammenhæng med denne artikel: http://sydsvenskan.se/skane/burlov/article245678.ece
Frakkel Besvaret June 26, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 26, 2008 hehe... jeg fandt den http://helsingborg.expressen.se/nyheter/1.1180407/familjen-far-el-stotar-av-sin-tradgard det er fra den 30. maj edit: hoho, et citat fra en af de mange kommentare "Får dom el till lysrören ifrån elledningarna ovanför huset så skall dom naturligtvis betala elleverantören."
Scion Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 hehe... jeg fandt den http://helsingborg.expressen.se/nyheter/1.1180407/familjen-far-el-stotar-av-sin-tradgard det er fra den 30. maj edit: hoho, et citat fra en af de mange kommentare "Får dom el till lysrören ifrån elledningarna ovanför huset så skall dom naturligtvis betala elleverantören." heh, sindssygt :) nå jamen så blev man da så meget klogere
Nenad Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 Hejsa Dette er Henrik som er på billedet: http://www.sunddebat.com/debat/member.php?u=563 Og ja, der er power på derude omkring hans hus. Mvh Nenad
HenrikP Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 Kraftledninger Hej Alle, Artiklen omhandler mit hus. Alle skeptikere er yderst velkomne til at komme forbi og mærke tingene på deres krop :-) Se bla. her: http://www.kvp.se/1.1180407 Jeg kan sige så meget at fotografen der kom ud overhovedet ikke troede på det (det fortalte han tilsidst) og egentligt var på mission for at afsløre et svindelnummer.. Manden var ovrrasket over tilstandende og havde blandt andet store problemer med at røre ved sit eget kamerastativ som han blev zappet godt og grundigt af :) Mvh Henrik Pedersen
Mohlin Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 OK, Henrik, kan du då svara på varför ni köpte huset? Ledningarna fanns där väl redan då? Jag tror att det är det alla frågar sig.
HenrikP Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 OK, Henrik, kan du då svara på varför ni köpte huset? Ledningarna fanns där väl redan då? Jag tror att det är det alla frågar sig. Jep, Vi købte huset i '06. Vi havde sat vores eget til salg fordi vi havde taget beslutningen om at flytte til Sverige. Vi satte til salg i starten af december og havde regnet med at vi så skulle finde noget i løbet af forår/sommer. 3 uger senere var huset solgt og vi havde 3 mdr til at flytte !.. Vi har nok kigget på de første 30 gårde i skåne som næsten alle var noget l... inden vi faldt over vores nuværende hus. Dette var bare _huset_ og jo der hang nogle kabler tæt på, men helt bagerst på grunden og ikke noget vi lagde mærke til.. Det var huset vi var interesserede i.. Der var rigtig vinter det år og vi var jo rimeligt godt pakket ind. Ledningerne var skam ikke pæne, men det var heller ikke værre end man kunne leve med det når man nu havde sit drømmehus. Den tidligere ejer (manden) fortalte os om at hans kone havde oplevet at få statiske stød (lissom på et kontor) ude foran stalden og det skræmte hendes heste og derfor flyttede de tilbage i en lejlighed.. Vi gik en masse! runder og tog hjem og tænkte og tog tilbage og gik flere runder uden at opleve noget overhovedet og besluttede os efter et 10% nedslag i prisen + en havetraktor :) (de ville rigtigt gerne sælge) at skrive under. Vi flyttede ind i 20 graders frost den 25 Februar 2006. Vi var også enige med os selv om, at dette var SVERIGE, MILJØLANDET og hvis det på nogen måde var farligt så ville ledningerne jo nok ikke hænge der. Tiden gik og det blev forår og vi havde ikke oplevet noget overhovedet, lige indtil en dag jeg skulle klippe græs på min havetraktor. Jeg klippede ude foran stalden og skulle vistnok skifte gear. Jeg rørte metallet på havetraktoren og fik et gevaldig lap over fingrende og metalsmag i munden.. Damn!... Der blev jeg lidt forskrækket og troede først at der var overgang et eller andet sted i traktoren.. Jeg fandt så ud af at kom jeg væk fra kraftledningerne var der intet problem..Tænnkte ikke så meget mere over det andet end det måtte være havetraktoren der inducerede strøm pga. magnetfeltet i ledningerne og jeg bare måtte holde nallerne fra metal når jeg var i nærheden af ledningerne. Der dukkede efterhånden flere og flere ting op. F.eks. ringede konen en dag da hun skulle sætte tråd op til folden og bad mig komme og hjælpe hende for hun kunne ikke engang bære rullen med tråd ud til folden fordi hun fik stød af rullen!.. Jeg grinede bare højt og tænkte hun tog pis på mig, for hun sad jo ikke på en havetraktor der selv producerede strøm osv.. Jeg holdte så op med at grine da jeg kom hjem og skulle bære rullen ud til hende. .Den var i hænderne på mig og gav mig stød som om der var strøm på hegnet.. Nu er jeg en ok humoristisk fyr og har grinet en del af at det overhovedet var muligt, men tilsidst begynder man at blive voldsomt irriteret.. Får stød på benene af græsset, får stød af dyrene, får sat ild til benzin der er spildt når jeg har tanket havetraktoren osv. Gæster får stød af deres biler osv. og dertil så er der en støj nogle gange om natten når man skal sove, som om der står en traktor eller lille lastbil i tomgang ude i haven. Når det er fugtigt i vejret er det som at høre på en tesla coil i Red Alert 2 (Gammelt PC spil). Vi har henvendt os til Svenska Kraftnät for at få lidt råd og vejledning. Mage til arrogante mennesker har jeg aldrig mødt. Fik sendt en brochure om magnetfelter og en flot beskrivelse af hvor sikre de var i forhold til f.eks. det magnetfelt man er i når man bruger en hårtørrer.. Hvem fanden bruger en hårtørrer 24/7/365 ?? De tidligere ejere havde klaget til Miljøkontoret i Helsingborg og havde startet en sag som heldigvis for os, har kørt videre efter vi overtog huset. De har været og lave en masse målinger, blandt andet med hjælp fra universitetet i Lund og har så henstillet til Miljønævnet i Helsingborg at ledningerne skulle fjernes. Dette har miljønævnet efterkommet og har besluttet at pga. de gener ledningerne har givet og giver, skal de flyttes min. 65 meter væk fra huset. HURRA.!... indtil videre.. Svenska Kraftnät har överklagat, dvs. anket sagen til Länsrätten og det betyder selvfølgeligt at der nu er en ny instans som skal tage stilling til det videre forløb og ingen aner hvad der så sker.. Vi er bare interesseret i at vi ikke har nogle gener.. Så kan de for min skyld godt blive hængende.. 65 meter er jo ikke ret meget og det burde de da kunne klare uden det store, men vi ser.. Grunden til at det kom i avisen var selvfølgeligt at journalisterne på samtlige svenske aviser og tv stationer synes det her var en vild ting !?.. Anyway vi sagde ja til Helsingborgs Dagblad og ja til Kvällsposten og jeg fortryder godtnok at det kom dertil, for vi bliver kimet ned af alle mulige mennesker og suspekte firmaer der vil sælge alt lige fra halskæder til store beholdere med hvirvlet vand. (Jep!) som skulle kunne fjerne magnetfelter og onde ånder. Da de så ringede fra Svensk TV takkede vi pænt nej tak til demo + interview.. Nu skal sagen bare køre færdig og forhåbentligt bliver ledningerne rykket langt nok ud til at det ikke kan påvirke os mere.. Jeg ved godt at ledningerne var der da vi kom, men seriøst så havde jeg aldrig i mit liv regnet med at det var sådan. Vi mærkede absolut intet det første lange stykke tid, selvfølgeligt pga. den lange kolde vinter og masser af tøj på kroppen.. Jeg kunne heller ikke finde een eneste ting på google om disse ting og den dag i dag har jeg ikke kunnet finde noget der bare ligner det vi kommer ud for beskrevet nogle steder. Håber det giver nogle svar til de nysgerrige.. Som sagt så er skeptikerne velkomne til at kontakte mig for en demo :) Mvh Henrik Pedersen
Gio Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 Håber det giver nogle svar til de nysgerrige.. Som sagt så er skeptikerne velkomne til at kontakte mig for en demo :)Hvorom alting ér, så synes jeg det er voldsomt fascinerende...på den videnskabelige måde. Men bestemt ikke en rar situation for jer og jeres børn. Demo..hmm...jeg HADER at få stød - så måske jeg skulle lade være! :p ...og er det bare mig der trækker på smilebåndet over navnet på journalisten der har forfattet artiklen - meget á propos? *gg*
HenrikP Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 Hvorom alting ér, så synes jeg det er voldsomt fascinerende...på den videnskabelige måde. Men bestemt ikke en rar situation for jer og jeres børn. Demo..hmm...jeg HADER at få stød - så måske jeg skulle lade være! :p ...og er det bare mig der trækker på smilebåndet over navnet på journalisten der har forfattet artiklen - meget á propos? *gg* Strömberg.. HAHAHA havde jeg ikke engang set :-) Du har ret i det er fascinerende.. Feltstyrken i luften lige over dit hoved kan nå op på 15-20 kV/m som bare gerne vil have en jordforbindelse, om så det er et græsstrå det skal ud igennem. Jeg går igang med at lege med nogle kobberviklinger her om snart. Skulle være muligt at trække strøm nok til havelyset. Hvis de ikke vil betale for at få dem flyttet, så må de betale på andre måder :D /Henrik
Gio Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 Strömberg.. HAHAHA havde jeg ikke engang set :-)Du har ret i det er fascinerende.. Feltstyrken i luften lige over dit hoved kan nå op på 15-20 kV/m som bare gerne vil have en jordforbindelse' date=' om så det er et græsstrå det skal ud igennem.[/quote']Spooky...
HenrikP Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 :rolleyes:Spooky...Pas nu på du ikke aflader utilsigtet, og ender op med at zappe skuret! *gg* Se, DET er en havelampe :lol: /HP
Scion Besvaret June 26, 2008 Rapporter Besvaret June 26, 2008 det ser sgu cool ud :) hvis der nu så sådan ud omkring de der el-ledninger, så ville det måske (måske ikke) være federe...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu