Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Folkens, Jeg boede i stockholm da jeg var barn, og der fik vi ind imellem noget der hed Kefir, og det smagte rigtigt godt. Det var noget a'la A38. Er der nogen der har set det i supermarkederne nogen steder?

Besvaret

Det er da ikke det samme som kærnemælk?? Da jeg var barn var mine forældre lidt mere organiske og hippie-agtige end andre forældre - på nogle punkter! Et af punkterne var vores kefir-svamp... [ATTACH]2223[/ATTACH] En hvid tingest, som lå en skål og hver dag blev overhældt med ... sødmælk, tror jeg nok. Næste morgen havde den så søbet rundt i mælken og lavet den til kefir... Meget alternativt. En gang imellem blev der skåret noget af den, for ellers blev den for stor...! Hvis jeg fik sådan en i dag, ville jeg formentlig slå den ihjel, glemme den eller der ville være en kat, der åd den. Jeg fatter ikke mine forældre kunne finde ud af at holde liv i sådan en. Måske er min børnehukommelse bare svag, men jeg mindes at vi havde den temmelig længe. Faktisk ret wierd med sådan en svamp - nu jeg tænker nærmere over det...

Besvaret
Et af punkterne var vores kefir-svamp... [ATTACH]2223[/ATTACH]
*heh*...den var skam også at finde i mine forældres køleskab engang i halvfjerdserne :D
Besvaret
*heh*...den var skam også at finde i mine forældres køleskab engang i halvfjerdserne :D
Okay, men kefir produktet havde nu ikke nogen svamp i sig. MEN, Scion har nu rejst til enden af regnbuen også kendt som Citygross for at finde det forjættede kefir, OG INGEN KEFIR DER VAR AT FINDE! :fight::fight: Jeg spurgte en gut efter det, men altså de er jo alle ligeså blanke som så mange andre, så det viste han ikke, men jeg kiggede meeeeget grundigt - ingen kefir. Jeg husker det som sådan en helt almindelige papdims der normalt er mælkeprodukter i, og så noget russisk inspireret tegning på siden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...