Jump to content

Cykelrute Almvik/süderkulla ---> Svågertorp?

Recommended Posts

Skrevet

Har lige fået solgt bilen, og skal lige finde en ny. Skal nu for første gang med toget til København på arbejde. Havde tænkt mig at cykle til svågertorp station. Har prøvet at kigge lidt på kort: Ud ad Munkhättegatan, Højre ad Axel Danielssons Väg, et godt stykke hen, så til venstre ad Lindängelundsvägen, til Højre mod Svågertorp. Prøvede at køre ruten i bil, og det så da osse fint ud, indtil jeg krydsede motovejen, og kom ind i den store rundkørsel lige før Svågertorp, den kan ikke være sjov at passere på cykel, og nu jeg tænker mig om, har jeg aldrig set en cykel her. Såeh... Er der ikke en venlig sjæl der vil forklare mig hvordan jeg kommer fra Ormvråksgatan ( Lige ved Almvik/Süderkulla afkørslen) til Svågertorp? Jimmy Der ikke ser frem til offentlige transportmidler.

Besvaret

Ud på munkhättegatan og til venstre, ned til serenadgatan (du kan også tage kvartettgatan) og så til højre, der hvor den slutter er der en sti, den følger du så ned til T-sti krydet 50m nede, så skal du til venstre igen, og så er det bare ligeud ned under axel danielsonsväg og så op af bakken, på toppen af bakken er der et 120 graders sving du sådan nærmest skal tilbage af, så kommer du op over det sidste af bakken og skal ned igen og krydse lindängelunds vejen, følg stien over motorvejen, ud på vejen og så ned i rundkørslen og ligeover, og så kan du vel resten af vejen :)

Besvaret
Prøvede at køre ruten i bil, og det så da osse fint ud, indtil jeg krydsede motovejen, og kom ind i den store rundkørsel lige før Svågertorp, den kan ikke være sjov at passere på cykel, og nu jeg tænker mig om, har jeg aldrig set en cykel her. Såeh... Er der ikke en venlig sjæl der vil forklare mig hvordan jeg kommer fra Ormvråksgatan ( Lige ved Almvik/Süderkulla afkørslen) til Svågertorp? Jimmy Der ikke ser frem til offentlige transportmidler.
Når du har krydset motorvejen, fortsætter cykelstien ind til højre, den følger du, så svinger du til venstre af første vej (stadig cykelsti) du følger stien og når den deler sig følger du den rundt til venstre, og så har du eller svågertorp lige fremme. Håber det kan bruges Pernille
Besvaret
Prøvede at køre ruten i bil' date=' og det så da osse fint ud, indtil jeg krydsede motovejen, og kom ind i den store rundkørsel lige før Svågertorp, den kan ikke være sjov at passere på cykel[/quote']Det er intet problem at cykle gennem den rundkørsel, har selv gjort det dagligt i to år. På vej til Svågertorp er det lige til højrebenet. På vej hjem skal man evt lige tilpasse hastigheden, så man efter rundkørslen kan krydse over vejen og op på cykelstien igen, uden at genere den øvrige trafik der kan forekomme. Piece of cake :)
Besvaret
Når man skal rundt i Malmö på cykel' date=' kan dette link anbefales ... klik på "tema", så "transport" og så marker "cykelvägar" - evt. popup-blocker skal disables når man klikker på linket
SUPER, tak. Lige hvad jeg har ledt efter :thumbup:
Besvaret
Det er intet problem at cykle gennem den rundkørsel, har selv gjort det dagligt i to år. På vej til Svågertorp er det lige til højrebenet. På vej hjem skal man evt lige tilpasse hastigheden, så man efter rundkørslen kan krydse over vejen og op på cykelstien igen, uden at genere den øvrige trafik der kan forekomme. Piece of cake :)
Jeg er ikke i tvivl om det er nemt at køre gennem rundkørslen på cykel, men hvad har cykelstierne gjort dig? Det lader jo til du havner på den alligevel. Synes det er fuldstændig dybt godnat at køre rundt i den hvis der er så mange biler at man skal tilpasse for ikke at genere trafikken. Mvh Pernille - der selv er en ivrig cykelist.
Besvaret
Jeg er ikke i tvivl om det er nemt at køre gennem rundkørslen på cykel' date=' men hvad har cykelstierne gjort dig? Det lader jo til du havner på den alligevel. Synes det er fuldstændig dybt godnat at køre rundt i den hvis der er så mange biler at man skal tilpasse for ikke at genere trafikken.[/quote']Altså, jeg har ikke oplevet trafik i den forstand, og det er jo ikke noget med at man skal stoppe op på vejen pga biler. Langt de fleste gange cykler man bare tværs over vejen, og så ca en gang om ugen sagtner man lige farten en smule og lader en bil passere, inden man krydser vejen. Svært? Nej, det er det ikke, og jeg sparede 1½-2 minutter hver vej ved ikke at køre "omvejen" ad cykelstien. Ret brugbart om morgenen :) Fair nok at jeg er "dybt godnat", men jeg har i hvert fald aldrig generet en bil før, i, eller efter den rundkørsel. Håber du får medvind på cykelstien.
Besvaret
Fair nok at jeg er "dybt godnat", men jeg har i hvert fald aldrig generet en bil før, i, eller efter den rundkørsel. Håber du får medvind på cykelstien.
Jeg vil gerne vide hvordan du kan være sikker på du ikke har generet nogen, så er du ikke kørt der mens vi har været der, for det kan give bilisten en usikkerhed, at der pludselig kommer en cykelist kørende på vejen. Og det blæste en del i går, med medvinden kommer når man kører den rigtige vej!
Besvaret
Jeg vil gerne vide hvordan du kan være sikker på du ikke har generet nogen' date=' så er du ikke kørt der mens vi har været der, for det kan give bilisten en usikkerhed, at der pludselig kommer en cykelist kørende på vejen.[/quote']Jeg tror nu bilister er vant til cyklister på vejene, jeg körer en del på vej 108 og 16 (90'er landeveje) hvor man passerer en del rundkörsler, og der oplever jeg da tit cyklister -men der er heller ikke noget alternativ selvfölgelig. Men altså i bund og grund er det jo ikke ulovligt at köre på de veje:confused::)
Besvaret
Tydeligvis i Pernilles optik.
Nej jeg har aldrig sagt det var ulovligt, bare at jeg synes at det er dybt godnat at bruge vejen når der er en udemærket cykelsti der ender samme sted. Jeg kører selv af vejene når jeg kører racercykel - når der ikke er cykelsti.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...