Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
  • Er du træt af øresundstoget?
  • Vil du hellere bruge 35 min end 1,1 time på transporten til arbejde?
  • Bor du nær Nobeltorget og arbejder nær Hovedbanen i København? (eller bor/arbejder nær ruten?)
  • Så er du måske klar på noget samkørsel?

Fra 4. august vil jeg tilbyde samkørsel mellem Malmö (Nobeltorget) og Københavns Hovedbanegård, såfremt der er nok interesserede. Vi starter fra Nobeltorget kl 7.20 og du kan også blive samlet op på vejen til broen et sted på ruten (se kort). Vi slutter på Hovedbanen i København kl 8.00, du kan også blive sat af på ruten (se kort). Tilbageturen er klokken 17.30 fra Hovedbanen med ankomst cirka kl 18.05 på Nobeltorget. 2000 dkr for en måneds samkørsel (cirka 20 hverdage). Skriv en PM hvis du er interesseret, skriv gerne navn, hvor du vil stige på/af og telefonnummer. Mvh Lasse

• 2 weeks later...
Besvaret

35 Min. ? Hej Lasse. Er du sikker på at turen kan køres på 35 min. ? Jeg har tidligere kørt denne rute, på en god dag kunne det klares på 45-50 min, og tror ikke der er blevet mindre trafik siden dengang. Jo, måske nu i sommerferie perioden. Mvh Tim

Besvaret
Hej Lasse. Er du sikker på at turen kan køres på 35 min. ? Jeg har tidligere kørt denne rute, på en god dag kunne det klares på 45-50 min, og tror ikke der er blevet mindre trafik siden dengang. Jo, måske nu i sommerferie perioden. Mvh Tim
Turen kan klares fra Vellinge til Politi torvet i den værste KBH morgen myldertrafik på 35 - 40 min. - det kommer kun an på hvilken vej du tager ind til København :D
Besvaret
Jeg har tidligere kørt denne rute, på en god dag kunne det klares på 45-50 min, og tror ikke der er blevet mindre trafik siden dengang. Jo, måske nu i sommerferie perioden.
Trafikken propper først til efter Sjællandsbroen - dog er der lidt mere luft her i industriferien. Jeg kører fra Nobeltorget til Teglholm Alle på 35 minutter på en almindelig dag - og det er udenfor almindelig myldretid. Førhen tog jeg turen samme sted fra og til Ll. Strandstræde - og det tog let 15 min ekstra.
Besvaret
Turen kan klares fra Vellinge til Politi torvet i den værste KBH morgen myldertrafik på 35 - 40 min. - det kommer kun an på hvilken vej du tager ind til København :D
Nøjagtig samme rute... 27 min. uden at køre sindsygt. Dog er det i sommerferieperioden.... men, det er sgu nice. Normalt 40 min. Jeg tror ikke på man kan køre fra Nobeltorget til Hovedbanen på 35 min. Iøvrigt er det da en lang dag. 8.00 til 17.30 ? Hvad gør man så hvis du er syg i f.eks. en uge ? Betaler man så stadig 2000kr og du refundere togbilletterne eller ?
Besvaret

Forstår heller ikke helt konceptet... Der er 5 ugers ferie, 5 feriefridage, sygedage osv....... Det må da give en masse rod :rolleyes: Og så er der afhængigheden i at skulle hente og levere 3 andre hver dag. Man kan ikke bare afspadsere, flexe eller hente et sygt barn uden at brænde de andre af. Men det er vel en individuel vurdering. Personligt vil jeg være træt af at skulle hænge på 3 andre hver dag, men nu drejer tråden sig jo ikke om mig :rolleye: Findes der et "sammenkørselsregelsæt" :) ?

Besvaret

Det fungerer vel lige som man har et månedskort til tog mv. Der får man jo heller ikke rabat på togkortet, fordi man afspadserer en enkel dag eller er syg. De enkelte detaljer bliver sikkert fikset, når Lasse ved hvor mange der vil med - og om det bliver til noget. Arbejdsdagen er vist ganske normal - ved jeg har normal tid 8.30-16.30 og så kommer der lige det almindelige overarbejde oven i, så 17.30 lyder til at være meget almindeligt griner. Men ja, personligt ville jeg nok heller ikke syns om at skulle være afhængig af andre. Men har nu sagt ja til Lasse, idet det er ham der kører og ikke mig :) Og prisen er fin nok - man kan ikke gøre det billigere selv. Med mindre man tager toget, men så kommer der også ekstra tid oven i, til transport fra og til stationen i begge lande. Og jeg er så heldig at bo lige ved siden af Lasse, tror vi snakker om 100m griner - Plus vi også arbejder meget tæt på hinanden - så det er sq næsten en privat chauffør :D

Besvaret
Det fungerer vel lige som man har et månedskort til tog mv. Der får man jo heller ikke rabat på togkortet' date=' fordi man afspadserer en enkel dag eller er syg.[/quote'] Tja... hvad nu hvis Lasse er syg ? Så står der 1-3 personer som skal med toget.... Det er pebret. Jeg gør kun opmærksom på dette fordi jeg selv overvejede at købe en lille bil og så fylde den med personer. Men, jeg gad ikke. Man er afhængig af andres ferie, sygdom, arbejdstider ect ect ect
Besvaret
Tja... hvad nu hvis Lasse er syg ? Så står der 1-3 personer som skal med toget.... Det er pebret. Jeg gør kun opmærksom på dette fordi jeg selv overvejede at købe en lille bil og så fylde den med personer. Men, jeg gad ikke. Man er afhængig af andres ferie, sygdom, arbejdstider ect ect ect
Ja det er sandt - Jeg havde selv overvejet at tage bilen til fields, og tage metro derfra ind til Kgs. nytorv - så man slipper for dbs's forsinkelser - men det blir også lidt pebret hehe. 2800 for brobizz og 600 for månedskort til bus/dsb/metro. og så kommer benzin oven i self. Så vidt jeg ved, kan man parkere gratis i nærheden af metroen ved fields. Arbejder desværre inde i indre kbh - ingen p-pladser derinde - og dem der er koster kassen. Min løsning er dog at have et klippekort, som kan bruges i den slags situationer - så slipper man for at betale kontantpris.
Besvaret

Da der ikke er nok interesserede, bliver samkørslen ikke til noget i denne omgang. Hvis der senere i al fremtid, skulle vise sig at være nye som er interesseret, er jeg klar på at arrangere til den tid. De problemer der nævnes oven for, skulle vi nemt kunne finde løsninger på, men lad os tage det hvis det bliver aktuelt. /Lasse

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...