crv Skrevet July 9, 2008 Rapporter Skrevet July 9, 2008 Hej. Jeg er svensk gift men jeg bor stadig i Kastrup og min Kone i Malmø mens vi venter på at sælge vores ejendomme og sammen købe noget i Malmø.Mit spørgsmål går på om jeg lovligt kan køre alene i hendes bil på svenske plader i Danmark.Normalt kan man jo ikke som dansker bosiddene i danmark køre i en svensk bil i danmark.
mrode Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Hej. Jeg er svensk gift men jeg bor stadig i Kastrup og min Kone i Malmø mens vi venter på at sælge vores ejendomme og sammen købe noget i Malmø.Mit spørgsmål går på om jeg lovligt kan køre alene i hendes bil på svenske plader i Danmark.Normalt kan man jo ikke som dansker bosiddene i danmark køre i en svensk bil i danmark. Hvis man normalt ikke kan (hvilket er korrekt), hvad skulle så være så specielt for dig at reglerne ikke gælder i dit tilfælde?
crv Besvaret July 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 9, 2008 Som du åbentbart ikke har bemærket nævnte jeg at jeg var gift med en svensker og den bil som jeg tænkte at køre i tilhørte hende.Tænkte at det måske gjorde en forskell i modsætning hvis det bare var en vens bil på svenske plader man kørte i Danmark
sup3rior Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Det har ikke det fjerneste at sige at du er svensk gift. Da du har din bopæl i DK må du ikke sætte dig bag rattet i en udenlandsk indregistreret bil medmindre ejeren af kareten er med :)
mrode Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Som du åbentbart ikke har bemærket nævnte jeg at jeg var gift med en svensker og den bil som jeg tænkte at køre i tilhørte hende.Tænkte at det måske gjorde en forskell i modsætning hvis det bare var en vens bil på svenske plader man kørte i Danmark Men det gør det altså ikke.. :)
crv Besvaret July 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 9, 2008 Tak for jeres svar.Så er det bare at vente med at trille i Porschen til jeg er flyttet ca 25 km
larscph Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Tak for jeres svar.Så er det bare at vente med at trille i Porschen til jeg er flyttet ca 25 km Yes - det er nemlig helt rigtigt... :th2: Du kan jo også køre præcist så meget du lyster i Sverige! Det er kun i Danmark du ikke må....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu