Jump to content

TDC Mobil afb. i Europa + periodiske afb i Danmark

Recommended Posts

Skrevet

Hvis nogen undrer sig over hvorfor deres danske TDC-mobiler har været usædvanligt stille i dag, så er der en forklaring: Danske mobiler i Europa kan ikke ringe ud, tilringes eller sende sms. Det gælder på samtlige operatører. Derudover er der også periodiske udfald for mobiltrafikken i Danmak. Venlig hilsen TDC Kundeservice http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=1775932851&dogtag=f5_p_kc_di_mob

Besvaret
Danske mobiler i Europa kan ikke ringe ud' date= tilringes eller sende sms. Det gælder på samtlige operatører.
Jeg forstår ikke helt, er det kun for TDC-mobil abbonenter (som overskriften antyder), eller samtlige operatører? I hvert fald har min 3 mobil kunne ringe ud, blive opringet, sende sms og modtage sms - helt som jeg forventer, kein problemer hele lørdagen :)
Besvaret
Jeg forstår ikke helt' date=' er det kun for TDC-mobil abbonenter (som overskriften antyder), eller samtlige operatører?[/quote']Kun TDC's abbonenter. Men de er til gengæld berørt i hele Europa, uafhængig af hvilken operatør de måtte være registreret på. Det ser endda ud til de ikke har fået helt styr på problemet endnu. Nogle centrale servere bombarderes med opkald, og æder alle ressourcerne. Præcis som et DDoS-angreb ville gøre det på Internettet. EDIT 10:30 Så kom der en opdatering fra TDC. P.t. er situationen under skarp overvågning centralt. Kabelbruddet i går i Roskilde lader til at have startet en kædereaktion. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13057748.html 12 juli 2008 - 19:48 TDC mobil har i dag haft massive tekniske problemer. Samtlige TDC kunder i Europa har ikke kunnet bruge deres telefon - hverken til at ringe eller sms'e fra. Derudover er der også periodiske udfald for mobiltrafikken i Danmark. Problemerne skyldes ifølge TDC et kabelbrud i Roskilde, men der skulle her til aften være rettet op på situationen.
Besvaret
"Samtlige TDC kunder i Europa har ikke kunnet bruge deres telefon - hverken til at ringe eller sms'e fra. Derudover er der også periodiske udfald for mobiltrafikken i Danmark. Problemerne skyldes ifølge TDC et kabelbrud i Roskilde, men der skulle her til aften være rettet op på situationen."
Nu ved en kommende vandal/terrorist så at TDC's europæiske mobilnetværk kan lægges ned ved at klippe et kabel i Roskilde. Hmmmm, jeg håber at de har tænkt sig at ændre på dette :scared:
Besvaret
Hvis nogen undrer sig over hvorfor deres danske TDC-mobiler har været usædvanligt stille i dag, så er der en forklaring: Danske mobiler i Europa kan ikke ringe ud, tilringes eller sende sms. Det gælder på samtlige operatører. Derudover er der også periodiske udfald for mobiltrafikken i Danmak. Venlig hilsen TDC Kundeservice http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=1775932851&dogtag=f5_p_kc_di_mob
Jeg blev også helt forbandet i går. så forbandet at jeg var ude i en *#7780# (lad være med at gøre det på din nokia telefon) på min Nokia (godt at man har fuld backup) - fordi jeg troede at den var helt død...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...