Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle Jeg har besluttet mig for at jeg vil købe mig en porsche 911/996 Cabriolet, nu hvor jeg flytter til sverige. Jeg kan forstå der er en del herinde der har god erfaring med denne bil og som de super rare mennesker i er, vil sikkert glædeligt ud af jeres viden / erfaring :) I kan enten skrive lidt hvad jeg skal undgå eller holde øje med når jeg køber sådan en bil eller smid mig en PM med det eller jeres tlf nr. hvis i orker at blive forstyrret omkring dette :laugh: /Tonny :new:

Guest Mogens
Besvaret

Jég kører i sån een...

Jeg har besluttet mig for at jeg vil købe mig en porsche 911/996 Cabriolet, nu hvor jeg flytter til sverige. Jeg kan forstå der er en del herinde der har god erfaring med denne bil og som de super rare mennesker i er, vil sikkert glædeligt ud af jeres viden / erfaring. I kan enten skrive lidt hvad jeg skal undgå eller holde øje med når jeg køber sådan en bil eller smid mig en PM med det eller jeres tlf nr. hvis i orker at blive forstyrret omkring dette
Lidt om emnet - www.rennlist.org/main996faq/faq.htm Selv den mindste udgave har masser af power - den kraftigste selvfølgelig den sjoveste (15.000 km i bagdækkene) 2 eller 4-hjulstræk er en smagsag, hvor 4x4 tapper kræfter, men giver sporsikkerhed. Tiptronic eller manuel er afhængig af dit brug cruising / bane, men da du vælger cruiseren, må tiptronic være valget. Køw een der har fuld service og afdæk historien INDEN købet ved at tage kontakt med et Porsche Zentrum - historien står i Porsches computer. Det er "farligt" at købe en Porsche - den er meget svært at slippe, hvis du får behov for bagsædet til børn eller andet (ubrugeligt)
Besvaret

Har nu kørt og pendlet i en 911 Carrera 4 i 3 år, og som Mogens siger, så er det fandme "farligt". Jeg skal klart have en 911 igen ASAP. I min jagt efter bagsæde (mine børn er nu 8 og skal til at klemmes ind i 911'eren), så er det med meget blødende hjerte at jeg siger farvel til min. Sender dig en PM skulle du være interesseret. Så det kan kun!!!! anbefales. Drengedrøm, og fantastisk køretøj. /Thomas

Guest Mogens
Besvaret
Har nu kørt og pendlet i en 911 Carrera 4 i 3 år, og som Mogens siger, så er det fandme "farligt". Jeg skal klart have en 911 igen ASAP. I min jagt efter bagsæde (mine børn er nu 8 og skal til at klemmes ind i 911'eren), så er det med meget blødende hjerte at jeg siger farvel til min. Sender dig en PM skulle du være interesseret. Så det kan kun!!!! anbefales. Drengedrøm, og fantastisk køretøj.
Jeg har ejet min '01 Porsche 996 turbo i 1½ år nu og har kørt 25.000 km, selvom jeg har firmabil. Det fantastiske ved køretøjet - sammenlignet med andre biler - er kvaliteten i bilen. Den er ganske enkelt bygget HELT færdig - perfekt i hvér en detalje. Og dette siger alle Porsche 911-ejere, jeg har mødt - 911 som sådan har kvalitet for pengene. Vedr. dit kommende køb vil jeg sige, at jeg var mere "bange" for købet, inden jeg købte end efterfølgende - hvis du forstår. Efter at jeg er blevet erfaren ejer, er jeg knap så nervøs. Du skal som sagt selvfølgelig overholde de sædvanlige elementære krav til bilkøb - gælder jo enhver bilhandel og mere kritisk ift. specialbiler, da det kan koste kassen at forgribe sig på den forkerte vogn (udgifter og højere afskrivning). Tag det lugnt og følg markedet. Opstil nogle basale krav til udstyr og version - og tag ud og prøv nogle stykker. LAD VÆRE MED at teste en større model, end du har råd til - test blot den motorudgave du mener at kunne finansiere og holde kørende. På den måde har du forberedt dig til en ny og fantastiske fremtid - dét at eje en Porsche. Verden bliver ikke den samme, når købet er gjort... :)
Besvaret
Vedr. dit kommende køb vil jeg sige, at jeg var mere "bange" for købet, inden jeg købte end efterfølgende - hvis du forstår. Efter at jeg er blevet erfaren ejer, er jeg knap så nervøs. Du skal som sagt selvfølgelig overholde de sædvanlige elementære krav til bilkøb - gælder jo enhver bilhandel og mere kritisk ift. specialbiler, da det kan koste kassen at forgribe sig på den forkerte vogn (udgifter og højere afskrivning).
Det er nok specielt denne jeg er nervøs for, efter at have kigget og søgt, synes jeg at gave sporte mig ind på noget der hedder en 996 årgang 02. cab, jeg er så lidt i tvivl omkring om det skal være fra en aut porsche forhandler eller om den bare skal have komplet serviec bog for at opnå Porsche Approved eller man roligt kan handle privat også bare de besale brugt bil regler og forholdregler bliver taget ? Mvh Tonny
Guest Mogens
Besvaret
Jeg er så lidt i tvivl omkring om det skal være fra en aut Porsche forhandler eller om den bare skal have komplet serviec bog for at opnå Porsche Approved eller man roligt kan handle privat også bare de besale brugt bil regler og forholdregler bliver taget ?
Jeg valgte det første - at købe min Porsche ved et PZ (Porsche Zentrum) således, at bilen havde Porsche Approved. Jeg har valgt at forlænge garantien efterfølgende - dét kan man ikke, hvis garantien først ér udløbet. Bilerne koster lidt mere ved et PZ, men garantien kan være merprisen værd. Man kan dog købe sig en brugtvognsgarantiforsikring, hvis man handler gennem en brugtvognshandler - jeg kender det ikke så nøje...
Besvaret

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men som de andre siger, så pas på med at købe en Porsche "for tidligt"... det er jeg sku nok kommet til! Det er helt umuligt at køre i andre biler efter du har haft en Porsche. Jeg ville vælge en 2003'er... der blev den faceliftet. Anden front og 25 hk ekstra... go for it!

Besvaret
dkrath Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men som de andre siger, så pas på med at købe en Porsche "for tidligt"... det er jeg sku nok kommet til! Det er helt umuligt at køre i andre biler efter du har haft en Porsche. Jeg ville vælge en 2003'er... der blev den faceliftet. Anden front og 25 hk ekstra... go for it!
Jeg er 30+ :) så det er bestem ikke for tidligt skulle jeg mene :D nærmerer tvætimod :laugh:
Besvaret
Jeg er 30+ :) så det er bestem ikke for tidligt skulle jeg mene :D nærmerer tvætimod :laugh:
Hehehe, go for it! Det er en rigtig fin bil sådan en 996'er! Der er ikke meget andet at sige om dem :D
  • 8 months later...
Besvaret
Man kan aldrig snakke for meget om Porsche hehe
Præcis - det var godt, du kom med på "vognen" :th2: (problemet kan nu være at komme af den igen...)
Besvaret
Hvorfor skulle man dog også det ? ;)
Fordi bagsædet ikke er beregnet til andet end børn under 2 - 3 år ;)
Besvaret
Hov' date=' Basse, velkommen i den "rigtige" klub. Hvilken Porsche har du købt? :th2:[/quote'] En 996 40 year edition fra 2005 :-) - den er feeeeeee hehe Det er jo derfor der er opfundet konebiler, Mogens hehe
Besvaret
En 996 40 year edition fra 2005 :-) - den er feeeeeee hehe Det er jo derfor der er opfundet konebiler, Mogens hehe
Ohhh tillykke mand... Kom du af med e430'eren? :o har du ikke pics af din nye ? :love2:
Besvaret
Ohhh tillykke mand... Kom du af med e430'eren? :o har du ikke pics af din nye ? :love2:
Merceren blev solgt til en anden dansker, og tror han blev lige hyped over at skulle køre i mercedes, som jeg var, da jeg fik den hehe. Har faktisk ikke rigtig taget billeder af bilen endnu. Men satser på at fikse en kammi med et rigtig kammera, og så tage nogle naturskønne billeder, solnedgang og den slags her i foråret :-)
Besvaret

For min skyld ingen alarm - men jeg er i grund og bund ikke til at stå og rose hinandens biler, og slet ikke når alle sammen kører i samme mærke hehe. Vil hellere se, hvad andre folk har valgt at spendere deres surttjente lommepenge på :) Ellers er der jo masser af træf i porsche klub sverige :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...