Basse Skrevet July 22, 2008 Rapporter Skrevet July 22, 2008 Jeg lure lidt på at købe sådan en fætter - men støder så på det interessante. I 2005(hvis jeg husker korrekt) kommer 350z med 309 hk, hvor den fra 2004 og tilbage har 280 hk. Mit spørgsmål er så - er de ekstra penge til en med 309 hk, givet godt ud - eller er forskellen så lille at det kan være lige meget ? Hvad med evt. problemer kontra de årgangs modeller ? er der noget der er lavet væsentlig bedre i en 2005-2008 model, frem for en fra før 2005 ? Personligt kan jeg snildt leve med 280 hk - men hvis der er børnesygdommen på den model, vil jeg hellere ofre de sidste penge og få en uden evt. børnesygdomme eller dumme uhensigtsmæssigheder. Nogle kloge hoveder herinde der kan belyse sagen lidt ?
dannemare Besvaret July 22, 2008 Rapporter Besvaret July 22, 2008 Hvis du ikke allerede har været et smut forbi, så tjek http://my350z.com/forum/ - vel nok det bedste 350z-forum på nettet (IMO). Især 2003/2004 lader umiddelbart til at have været voldsomt præget af problemer med gearkassen (i hvert fald sammenlignet med lignende biler i samme prisklasse), men også de senere årgange har været ramt af problemet (søg på my350.com og du skal finde). Personligt ville jeg bestemt vælge en 2005+ model (hvis pengepungen tillader det) - primært pga. forhåbninger om færre børnesygdomme (og så de ekstra hk som en lille bonus - ved som sådan ikke hvordan forskellen i hk føles årgangene imellem).
Basse Besvaret July 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 22, 2008 Super, tak for det - vil lure lidt rundt derinde :-) Pungen tillader det - dog skal den kun bruges som fritids/søndags bil - så hvis jeg kunne spare 50-70k sek ville det jo være rart hehe.
Guest Trinity Besvaret July 23, 2008 Rapporter Besvaret July 23, 2008 Vær også obs på, at de helt tidlige modeller tillige havde problemer med motorerne når de blev "presset" i omdrejningerne over længere perioder (drift, banekørsel etc.) Jeg havde også gået efter en 2005 ->
NGO Besvaret July 23, 2008 Rapporter Besvaret July 23, 2008 Kiggede lidt på 350z da 309hk modellen kom. det blev aldrig til mere end kiggeri, men værd at bemærke at 309hk modellen står til at skulle have 98 oktan benzin mens 280hk modellen kan nøjes med 95 oktan. Kunne forestille mig at det hele ligger i en mere avanceret motorstyring der kan skrue op for ydelsen hvis man hælder højoktan benzin på.
don j Besvaret July 23, 2008 Rapporter Besvaret July 23, 2008 det er nok oktantallet der giver lidt bedre ydelse men ikke det hele. men mon ikke det skulle være muligt at få den kørt ind til 95oktan. andet skulle være mærkeligt
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu