Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har til hensigt at hjælpe en ven, som aldrig har haft bil, med at finde en ny god bil (i Danmark på danske plader). Den skal være i prisklassen 50 000 - 75 000 kr. Kravene er at den skal være så stabil som mulig i drift. Udseende, størrelse, trækkraft, drivmiddel, brændstoføkonomi og stort set alt andet er underordnet. Spørgsmålet er hvor går man hen nu om dage i DK for at finde en god brugt bil? Min første tanke var Bilbasen.dk, men der synes jeg ikke at man finder mange biler i den prisklasse.

Besvaret

Jeg ville nok prøve på dba.dk, specielt hvis det helst skal være køb af en privat og ikke en forhandler. Og så havde jeg nok købt en japaner hvis det var mig, noget corolla eller 323. Eller måske en Honda, de er godt nok lidt dyre i dele, til gengæld går de sjældent i stykker.

Besvaret

Jeg kan kun stå inden for mazda 323 serien. De er ganske driftsikre og motoren plejer at køre længe efter bilen er faldet fra hinanden. Desværre så er rust et problem, så det skal man være ekstra opmærksom på. Rust er, så vidt jeg ved, et større problem hos japanere kontra hos tyskerne og svenskerne :) En ældre Audi eller VW kan være et godt køb, men vælg en populær model, for så er det lettere at finde billige reservedele på f.eks. skrotpladser.

Besvaret
Jeg kan kun stå inden for mazda 323 serien. De er ganske driftsikre og motoren plejer at køre længe efter bilen er faldet fra hinanden. Desværre så er rust et problem' date=' så det skal man være ekstra opmærksom på.[/quote'] Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv :) Fortæl fortæl ...........

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...