Silwer Skrevet July 27, 2008 Rapporter Skrevet July 27, 2008 Hejsa, Vi har nu boet i Sverige i lidt over 1 år - og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide om der skatte-mæsigt er nogle fordel ved at tage vores svenske bil med til DK igen ? Og hvis Ja, kan vi så også godt købe en anden bil her i Sverige inde vi flytter til DK - og så på den måde spare lidt på afgiften ? Det er brugte biler som er købt i Sverige - til priser under 50.000 Mener bare at jeg engang har hørt at der er penge at spare når man har bået i Sverige over 1 år og derefter flytter til DK igen. MVH Silwer
Don A Besvaret July 27, 2008 Rapporter Besvaret July 27, 2008 Ved det ikke, men er ret sikker på at Skattefar flår dig for afgifter når du tager den med tilbage igen. og tænk på forsikring. nu kender jeg ikke alder på dig og type bil, men det er også som regl dyre i DK.. Min honda koster 30K i danmark men kun 7500 i sverige :-) Hejsa, Vi har nu boet i Sverige i lidt over 1 år - og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide om der skatte-mæsigt er nogle fordel ved at tage vores svenske bil med til DK igen ? Og hvis Ja, kan vi så også godt købe en anden bil her i Sverige inde vi flytter til DK - og så på den måde spare lidt på afgiften ? Det er brugte biler som er købt i Sverige - til priser under 50.000 Mener bare at jeg engang har hørt at der er penge at spare når man har bået i Sverige over 1 år og derefter flytter til DK igen. MVH Silwer
Gio Besvaret July 27, 2008 Rapporter Besvaret July 27, 2008 Kort svar: nej. Længere svar: Der skal betales afgift af bilen ved indførsel til DK. Denne afgift modsvarer en bil af tilsvarende stand og årgang på danske plader. Med andre ord = røveri som vi kender det. Din svenske bil skal omregistreres eller avställas 14 dage efter din danske adresse er aktiv. Så er det slut med at køre svensk. Emnet er diskuteret en del gange herinde. Søgefunktionen er din ven.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu