Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg står og skal bruge et billigt digitalt videokamera. Det skal primært bruges til optagelser af børnene, ferier m.v. Er der stor forskel på mærkerne når man ser på de helt billige videokameraer, eller er de simpelthen for dårlige? Jeg er helt lost på dette område så gode råd modtages gerne...

Besvaret

i 3-4000kr klassen kan du virkelig få et godt kamera! Det kan godt være den ikke optager HDMI og hvad ved jeg. Men DVI bånd optager stadig i god kvalitet. Så du behøver ikke op i 8-10000klassen for at få noget godt!

Besvaret

Panasonics HDC-SD5 (som jeg selv købte i foråret - og siden er blevet overhalet af nyere udgaver) kan nu fås til 5000,- DKK hos Platan Foto (kig evt andre steder på nettet). Optager i HD på SD kort - dét er fremtiden. Snyd ikke dig selv og dine børn med at købe noget skrammel som optager i en kvalitet som i ikke gider sidde og kigge på bagefter. Tror bestemt du vil fortryde det.

Besvaret

Undgå bånd af enhver slags. Flash-kort o.l. som optagemedie er vejen frem. Bånd er simpelthen for skrøbelige. Desuden kan de flash/disk-baserede optagere overføre dine optagelser direkte til pc'en, alternativt DVD.

Besvaret

Ganske enig i det som Gion siger men vil også sige man skal være varsom med kameraer med HardDisk. Ideen er rigtig god men sådan nogle er ret skrøbelige og der skal ikke mange stød eller et tab på jorden til så er harddisken røget. Det klart mest anbefalelsesværdige er et HD kamera der optager på Flash-kort.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...