lovebuine Skrevet July 30, 2008 Rapporter Skrevet July 30, 2008 hejsa har købt et billard til 8000sek, 21mm MDF, pladen man spiller på er så skæv, så nu skal det byttes og det går han med til, fordi vi snakker om det er skævt i alle sider, og nu har han så taget billeder af det nye bord jeg skal have som også er en lille smule skævt, han påstår at alle billardborde som har en MDF plade som spillegrund er lidt skæve, passer det???
Don A Besvaret July 30, 2008 Rapporter Besvaret July 30, 2008 Er det i hjørnet det er skævt?? for det skulle lyde underligt at de er skæve på midten, men ellers er der sikkert en der kan hjælpe her. http://www.ddbu.dk/weblinks.php?cat_id=20 de burte vide lidt om det :-) hejsa har købt et billard til 8000sek, 21mm MDF, pladen man spiller på er så skæv, så nu skal det byttes og det går han med til, fordi vi snakker om det er skævt i alle sider, og nu har han så taget billeder af det nye bord jeg skal have som også er en lille smule skævt, han påstår at alle billardborde som har en MDF plade som spillegrund er lidt skæve, passer det???
lovebuine Besvaret July 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2008 Er det i hjørnet det er skævt?? for det skulle lyde underligt at de er skæve på midten, men ellers er der sikkert en der kan hjælpe her. http://www.ddbu.dk/weblinks.php?cat_id=20 de burte vide lidt om det :-) det er på alle 4 sider ude i kanten den er skæv og på det nye bord der er det ikke ude i siderne, der er det ca 20cm inde på bordet, kan jeg se på vaterpasset.
Don A Besvaret July 30, 2008 Rapporter Besvaret July 30, 2008 hehe oki. jeg er ikke expert men det lyder underligt det skulle være skævt inde på midten. jeg ville prøve at ringe til det jeg linket til og spørge dem, de må næsten vide det.. det er på alle 4 sider ude i kanten den er skæv og på det nye bord der er det ikke ude i siderne' date=' der er det ca 20cm inde på bordet, kan jeg se på vaterpasset.[/quote']
lovebuine Besvaret July 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2008 hehe oki. jeg er ikke expert men det lyder underligt det skulle være skævt inde på midten. jeg ville prøve at ringe til det jeg linket til og spørge dem' date=' de må næsten vide det..[/quote'] jeg fik ringet og han fortalte mig at MDF plade hurtigt bliver skævt, hvis temp ik er korrekt og hvis man har et 8 fods bord, så skal man slet ikke vælge MDF plade, så det var nogle rare guldkorn
Gio Besvaret July 30, 2008 Rapporter Besvaret July 30, 2008 Det giver jo mening. Og når man har i baghovedet at folk ofte parkerer sådan et skrummel i en kælder/gildesal, så skal det jo gå galt - medmindre de regulerer/kontrollerer temperatur og luftfugtighed meget nøje. Er borde med skifer (er det ikke det man normalt bruger? :o) så meget dyrere?
lovebuine Besvaret July 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2008 Det giver jo mening. Og når man har i baghovedet at folk ofte parkerer sådan et skrummel i en kælder/gildesal, så skal det jo gå galt - medmindre de regulerer/kontrollerer temperatur og luftfugtighed meget nøje. Er borde med skifer (er det ikke det man normalt bruger? :o) så meget dyrere? de er faktisk en del dyrere, og tungere, man skal have en specialst til at sætte det op sagde han, men jeg havde ik en dyt forstand på det i starten. men forhåbentlig får jeg mine penge tilbage for det her, fordi det er som om, de har ladet det stå i regnen, når det er så skævt
PSAUSA Besvaret July 30, 2008 Rapporter Besvaret July 30, 2008 Tror gerne på at et bord med MDF plade hurtigt bliver skævt! jeg skal lige sige a jeg også har et og det kan kun stået på et kontor og nu hos en kammerat! det er helt ok! Men hvis du skal have et bord med skifferplader så kan det skildes ad så du tager de 3 skifferplader en af gangen (9 Fod)! Har lige hjulpet en ven med at flytte hans bord op på 2 sal, vel at mærke af smalle trapper! hver skifferplade vejer kun mellem 150 og 200 kg! Og et 9 fods Poolbord kan købes brugt for omkring 5000, vil jeg gætte på, og så skal du nok selv flytte det og sætte nyt klæde på! så 8000 dkr ex flytning også har du også et bord der kan stå i 10 år uden at tabe i værdi! Snak men nogel klubber der ikke har plads mere det sælger ofte meget gerne!
lovebuine Besvaret July 30, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2008 Tror gerne på at et bord med MDF plade hurtigt bliver skævt! jeg skal lige sige a jeg også har et og det kan kun stået på et kontor og nu hos en kammerat! det er helt ok! Men hvis du skal have et bord med skifferplader så kan det skildes ad så du tager de 3 skifferplader en af gangen (9 Fod)! Har lige hjulpet en ven med at flytte hans bord op på 2 sal' date=' vel at mærke af smalle trapper! hver skifferplade vejer kun mellem 150 og 200 kg! Og et 9 fods Poolbord kan købes brugt for omkring 5000, vil jeg gætte på, og så skal du nok selv flytte det og sætte nyt klæde på! så 8000 dkr ex flytning også har du også et bord der kan stå i 10 år uden at tabe i værdi! Snak men nogel klubber der ikke har plads mere det sælger ofte meget gerne![/quote'] lyder interessant, men jeg tror ikke det er alle borde med skifer plader der kan skilles ad, de plejer vel at komme i en? men okay hvad ved jeg. 150-200kg sindssygt det er så tungt.
claus Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 lyder interessant' date=' men jeg tror ikke det er alle borde med skifer plader der kan skilles ad, de plejer vel at komme i en? men okay hvad ved jeg. 150-200kg sindssygt det er så tungt.[/quote'] Sandt, men alle nyere borde er med 1/3 skifer .. altså delt i 3 dele... for dem som sætter dem op må simpelthen ikke bære mere.. Hvis du har tid, så kig ud forbi Søren Søegaard i Tåstrup, de har altid en masse brugte borde til salg. Spørg efter Knud. Btw de leverer og samler også i Sverige.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu