Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Så er der kommet nyt legetøj i postkassen, min nye telefon SE w760i. Imponerende hvad de er i stand til og så gratis. Her er sporing af min kørsel i morges. Gad vide hvad alle de tre borstavet firmaer er i stand til, nå vi som private kan dette og så gratis. Jeg tænker på NSA, FBI, CIA, PET, MI5 osv. Bemærk at DSB ikke er i mine tanker når det er teknologi jeg tænker på. Mvh Nenad

Besvaret
Du skal nok lige forklare nærmere hvordan det virker' date=' inden vi kaster "wow!" og "whoaa!" af os ;)[/quote'] Hej GIO Jeg er selv i gang med at finde ud af hvordan det virker. Men det jeg har fundet ud af er at talefonen har en tracking funktion der kan slås til. Derefter kan denne log indlæses i GoogleEarth eller hvor men nu gerne vil have den. En anden ting jeg har fundet er at via Wayfinder der kan man spor telefonen her og nu hvis tracking er aktivt. Det kræver at man er tilmeldt denne service som også er gratis. Det lader til at jeg kan lade en mobil være placeres oppe i rummet til solbrillerne og så den måde have en aktiv tracing af bilen. Yderligere kan den (telefonen) fortælle mig og hvor meget hunden og jeg har gået i morges og hvor. Samt hvor mange kallorier det har kostet mig, dog ikke hvor meget hunden har forbrugt. Men den fortæller en anden ting om hunden, man kan se hvor den har stået stille i nogle minutter:D Mvh Nenad
Besvaret

Hvad hedder de funktiner, tænker på om min nokia N95 8GB også har det. det må være et program ik. eller er det bare en ting som sony-E selv har lavet og lagt i dres telefon

Hej GIO Jeg er selv i gang med at finde ud af hvordan det virker. Men det jeg har fundet ud af er at talefonen har en tracking funktion der kan slås til. Derefter kan denne log indlæses i GoogleEarth eller hvor men nu gerne vil have den. En anden ting jeg har fundet er at via Wayfinder der kan man spor telefonen her og nu hvis tracking er aktivt. Det kræver at man er tilmeldt denne service som også er gratis. Det lader til at jeg kan lade en mobil være placeres oppe i rummet til solbrillerne og så den måde have en aktiv tracing af bilen. Yderligere kan den (telefonen) fortælle mig og hvor meget hunden og jeg har gået i morges og hvor. Samt hvor mange kallorier det har kostet mig, dog ikke hvor meget hunden har forbrugt. Men den fortæller en anden ting om hunden, man kan se hvor den har stået stille i nogle minutter:D Mvh Nenad
Besvaret

Altså ikke noget revolutionerende, som sådan. Hvis du ikke abbonnerer på GPS tracking, så skal du selv, manuelt, importere dine logs til eks. GE - efter selvfølgelig at have husket at aktivere logging i telefonen. Det er standard på mange GPS' er. Men det er bestemt smart, at SE tilbyder man kan tilkøbe GPS-overvågning til telefonen. Så kan man holde styr på hvor poderne er henne - alternativt finde dem, når de er blevet væk. Og muligheden kunne også bruges i en bil, ved at efterlade telefonen skjult. Men hér findes der allerede en masse andre alternativer - og sikkert også nogle der er en del billigere, end at efterlade en af SE's topmodeller bag kassen med Kleenex :D Men enig. Den Fagre Nye Verden kan være betagende. :th2:

Besvaret
Hvad hedder de funktiner' date=' tænker på om min nokia N95 8GB også har det. det må være et program ik. eller er det bare en ting som sony-E selv har lavet og lagt i dres telefon[/quote'] Hej Don Der ligger installeret wayfinder til navigation i den. Ellers programmet ved navn "Trancker" er det der bruges til træning, hos SE ligger de ind under "Programmer". Det virker som en SE applikation og ikke noget 3. part software. Udtrækket laves via mywayfinder.com og derefter kan du åbne googleearth med de data der ligger i loggen. Der ligger ellers nogle *.kml filer som indeholder data om hvor man befinder sig. Jeg skal undersøge om det er en kendt standard eller noget mwyfinder eller SE standard data bliver gemt i. Mvh Nenad
Besvaret
Men det er bestemt smart' date=' at SE tilbyder man kan tilkøbe GPS-overvågning til telefonen. Så kan man holde styr på hvor poderne er henne - alternativt finde dem, når de er blevet væk. Og muligheden kunne også bruges i en bil, ved at efterlade telefonen skjult. Men hér findes der allerede en masse andre alternativer - og sikkert også nogle der er en del billigere, end at efterlade en af SE's topmodeller bag kassen med Kleenex :D:[/quote'] Helt enig, men det er dejlig at man kan have dette samlet et sted. Jeg har da også fundet en del ting jeg ikke kan lide. Det koster trafik at bruge GPS'en og det kan blive dyrt uden for ens egen operatør dækning. En anden ting er den lille skærm samt det store batteri forbrug ved at have alt dette aktivt. Forsikringen vil nok ikke kalde dette for rigtig "tracking" af bil. Men sjovt er det de næste pr. timer til jeg har fundet ud af hvordan det virker, eller til konen finder ud af at hun kan trace mig.... Nu når vi skal på ferie så bliver det den rigtige GPS der skal bruges, den er en del hurtigere end denne og skærmen er bedre, samt at den er gratis at bruge. En ting jeg kommer til at bruge telefonen til på ferien bliver googleearth hvor man kan se alle serværdigheder omkring en beregnet ude fra ens position. Det kan min gps også, men den har ikke så mange POI's i den som googe kan lever. Mvh Nenad
Besvaret

Er det ikke bare GPS'en i telefonen som videresender dens position over mobilnettet, og det så bliver lagret et sted hvor man så kan aflæse det? Er jo ikke særligt bigbrother agtigt medmindre alle telefoner gjorde det automatisk...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...