thn Skrevet July 31, 2008 Rapporter Skrevet July 31, 2008 Hej Er der noget med at der findes en sådan? Gælder det for betalingsgader eller gratisgader? /Dennis
Gio Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 Hej Er der noget med at der findes en sådan? Gælder det for betalingsgader eller gratisgader?Du skal nok specificere lidt nærmere, Dennis. Hvis du snakker om parkering her i området, så skal du rette dig efter skiltningen. Alternativt skrives op til parkering på "Visheten" (via Parkering Malmö). Det er lige rundt om hjørnet, og koster 240 spir om måneden for en plads. Sidst jeg var i kø på den ventede jeg to måneder.
thn Besvaret July 31, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2008 jeg skal prøve :-) Jeg ved ikke om reglen findes eller om det bare er et rygte. udenfor min lejlighed er der fri gadeparkering. Hvis jeg holder helt lovlig der kan jeg så parkere flere dage i træk uden at flytte bilen? Eller skal den lige rulle nogle meter en gang i døgnet.
Gio Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 udenfor min lejlighed er der fri gadeparkering. Hvis jeg holder helt lovlig der kan jeg så parkere flere dage i træk uden at flytte bilen? Eller skal den lige rulle nogle meter en gang i døgnet.Det står på skiltet der er placeret i hver ende ;) Der er begrænsninger på dén gade. Men jeg kan ikke huske præcis hvilke.
thn Besvaret July 31, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret July 31, 2008 hmm.. okay.. så hvis der ikke står en 24 timers regel så findes den ikke? har bare hørt om den men aldrig set et skilt med den Jeg må nok ringe til malmö parkering i morgen bare for en sikkerhedsskyld :-)
spinner Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 Hej Dennis. Jeg ved ikke hvorfor jeg også har fået det indtryk, at en 24-timers regel findes i Malmö. Jeg har kigget lidt på Malmös hjemmeside, men kan ikke finde noget om en 24-timers regel. Om det så er ensbetydende med den ikke findes, tør jeg ikke sige.
bluee Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 Med boendeparkering må man holde op til 14 dage. Men det har vist ikke noget med gratis parkering at gøre. Blot til info..
Nenad Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 Hejsa Jeg har haft æren af to bøder pga. 24 timer regl hos os. Det står ingen steder, hverken ved begyndelsen eller slutningen af gaden. Der ligger bare et billede ved forruden med ens dæk aftegning og ventilerne så man kan se om bilen har været flyttet eller ej. Ja, der står også hvor den har været parkeret, ude foran nummer ???. Mvh Nenad
Nenad Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 24 timers parkering findes stadigt!!!! Hejsa Kik på dette fra vägverket og læs side 5. http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1600/88517_stanna_och_parkera_utg_6.pdf Mvh Nenad
Gio Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 Hejsa Jeg har haft æren af to bøder pga. 24 timer regl hos os. Det står ingen steder, hverken ved begyndelsen eller slutningen af gaden.Er der slet ingen parkeringsskilte, som oplyser om hvad du generelt må m.h.t. parkering på denne gade?
Nenad Besvaret August 1, 2008 Rapporter Besvaret August 1, 2008 Er der slet ingen parkeringsskilte' date=' som oplyser om hvad du generelt må m.h.t. parkering på denne gade?[/quote'] Hej Gio Det var på Sofierogatan i Ellstorp. Nej, der var intet omkring skilte der oplyste dette. Da jeg klagede sagde de koldt at dette viste alle og en hver person som parkerede i Malmö... Nu har vi bebor parkering og vi har efterfølgende fået en plads i vores ejerforening. Men det var mindre sjovt at komme hjem efter en uges ferie og finde to bøder og et rødt mærke om at bilen vil blive fjernet. Mvh Nenad
Basse Besvaret August 1, 2008 Rapporter Besvaret August 1, 2008 Ja det er skønt med parkering i Malmø - nåede at være parkeret i 30 min, så lå der en bøde på 700 spir hehe - I danmark afbryder et vejkryds f.eks. evt. p-skiltes virken - men i Malmø gør de åbenbart ikke - der står et skaldet skilt i bunden af vitemöllegatan om 15 min parkering i den ene side - og det gælder så hele vejen i gennem åbenbart - selv om der er krydsende veje imellem skiltet. Der er intet skilt hvis man kommer fra lantmanangatan - og man ser kun skiltet hvis man kommer fra amiralsgatan hehe. Meget underligt. Men på den anden side må man holde 2 døgn af gangen - iflg. BRFen, men der står ingen p.skilte omkring dette. Heldige mig, så er der hele 3-7måneders ventetid på en parkering på BRF'ens område :( Kan være man skal generer nogle naboer med p-plads, så de flytter lidt hurtigere griner.
Nenad Besvaret August 1, 2008 Rapporter Besvaret August 1, 2008 Heldige mig' date=' så er der hele 3-7måneders ventetid på en parkering på BRF'ens område :( Kan være man skal generer nogle naboer med p-plads, så de flytter lidt hurtigere griner.[/quote'] Ventede 2 år, jeg var heldig at overtage/fortsætte nummeret i rækken fra sælger... Mvh Nenad
Gio Besvaret August 1, 2008 Rapporter Besvaret August 1, 2008 Heldige mig' date=' så er der hele 3-7måneders ventetid på en parkering på BRF'ens område :( Kan være man skal generer nogle naboer med p-plads, så de flytter lidt hurtigere griner.[/quote']
testeren Besvaret August 6, 2008 Rapporter Besvaret August 6, 2008 Jeg kendte ikke til den her 24 timers regel - havde aldrig hørt om den før jeg læste det her d. 2. august. Da jeg så senere samme dag går ned til min bil, der holder på den den af Celsiusgatan der har fri parkering, og hvor jeg har holdt mens jeg har været på ferier og i hverdag når jeg har været hjemme, og set en masse andre biler holde længe - ja så havde jeg sgu fået en bøde - pudsigt sammentræf:-( Nu har "de" vist opdaget at her er der forretning at hente, så nu er der flere biler med bøder og en enkelt med rødt mærke - kunne liiige se jeg var kommet hjem fra ferie og bilen var blevet nappet med! Sgu noget mærkelig regel - man må bare IKKE slippe for at betale bare lidt eller starte bilen for at forurene lidt. Fandt lige, efter længere tids googlen, reglerne: http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19981276.htm#K3P49 På den del af vejen hvor jeg holdt er der ikke meget beboelse, men mest busholdeplads, øvelokaler og skole. Sgu lidt tyndt - og altså først en regel der er trådt i kraft sidste sommer. Orker ikke bøvle med myndighederne om dif. af tæt bebygget område - må hellere bare betale de 300:- Øv!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu