Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hmmm, næh.... biler koster, hvad de koster! Det er op til dig, om du vil betale prisen :-) Men, hvis du drømmer om en tysk bil, så køber man den i Tyskland - ikke i Sverige. Udvalget dernede er LANGT større, og priserne bestemt rimelige! Når det så er sagt.... hvis dit "87" i dit navn hentyder til dit fødselsår, så ville jeg nok lige klappe hesten, for en dyr bil koster spidsen af en Gripen jetjager at forsikre i Sverige, hvis du er under 25.

Besvaret
en dyr bil koster spidsen af en Gripen jetjager at forsikre i Sverige' date=' hvis du er under 25.[/quote']Ja...og en Jas 39 (Gripen) er endda udstyret med en Volvo-blæser, selvom den er bygget af Saab, som ejes 20% af britiske BAE Systems. Så ja - det giver jo mening at købe tyske biler i Tyskland, og svenske biler i Sverige. Men når dét er sagt, så kan du nemt spare penge på at købe en fabriks-ny svensk bil i Danmark, og så importere den til Sverige. Forvirret? Det kan jeg godt forstå :lol: Brug nogle timer på søgefunktionen herinde. Derefter burde du være blevet meget klogere. Jeg vil vædde med, at mange af dine (nuværende og kommende) bil-relaterede spørgsmål allerede ér diskuteret herinde. Hvis ikke - så spør' du bare :th2:
Besvaret
Ja...og en Jas 39 (Gripen) er endda udstyret med en Volvo-blæser' date=' selvom den er bygget af Saab, som ejes 20% af britiske BAE Systems.[/quote'] Gio..... please, få dig en kæreste! :laugh: (Sorry for the threadjack)
Besvaret
får man mere for pengende hvis man køber svenske produceret biler' date=' eks, volvo saab. i forhold til bmw, mercer,audi......????? også med hensyn til forsikringer[/quote'] Priserne på forsikringerne hänger sammen med hvor du bor hvor gamml du er og hvor mange skader der har väret på netop den bil (model) som du går og tänker på at köbe..:)
Besvaret
Priserne på forsikringerne hänger sammen med hvor du bor hvor gamml du er og hvor mange skader der har väret på netop den bil (model) som du går og tänker på at köbe..:)
findes der et online register over hvor mangen skader de forskellige biler har??
Besvaret
okay jeg kikker mig lidt rundt... dyr bil?? en bil til omkring de 4000 dk kr er vel til at forsikre til remlige penge.....:new:
tja det skulle man jo mene, så er det bare om du kan finde en fornuftig bil til 4K
Besvaret
okay jeg kikker mig lidt rundt... dyr bil?? en bil til omkring de 4000 dk kr er vel til at forsikre til remlige penge.....:new:
Stadig...er du under 25' date=' så er du i "risiko-gruppen™ & ©". Men enig - det [i']burde blive billigere, end hvis du hejste en M5 eller en Clubsport op fra Germanien. GL med projektet ;)
Besvaret
Når det så er sagt.... hvis dit "87" i dit navn hentyder til dit fødselsår' date=' så ville jeg nok lige klappe hesten, for en dyr bil koster spidsen af en Gripen jetjager at forsikre i Sverige, hvis du er under 25.[/quote'] Det må være en (rap)and :) :) Jeg købte min Boxster som 20-årig og det har aldrig været et problem for mig at forsikre den og det har heller ikke kostet spidsen af en Gripen Jetjager :)! Sverige er et suverænt land hvad angår biler. Så det er bare at købe drømmebilen og lev drømmen ud..:th2:
Besvaret
Det må være en (rap)and :) :) Jeg købte min Boxster som 20-årig og det har aldrig været et problem for mig at forsikre den og det har heller ikke kostet spidsen af en Gripen Jetjager :)! Sverige er et suverænt land hvad angår biler. Så det er bare at købe drømmebilen og lev drømmen ud..:th2:
Nej, det er ikke en and. Jeg ved ikke hvordan du har været i stand til at få forsikret en Porsche til rimelige penge som 20-årig, men det er ihvertfald mere reglen end undtagelsen, at det er dyrt for yngre bilister at tegne en bilforsikring på en dyr og hurtig bil... heldigvis.
Besvaret
Nej' date=' det er ikke en and. Jeg ved ikke hvordan du har været i stand til at få forsikret en Porsche til rimelige penge som 20-årig, men det er ihvertfald mere reglen end undtagelsen, at det er dyrt for yngre bilister at tegne en bilforsikring på en dyr og hurtig bil... heldigvis.[/quote'] Det er nok fordi vi har forskellig opfattelse af rimelige penge :) Men forsikringerner herovre er meget fair synes jeg. Hvem kan i DK forsikre en Porsche som 20-årig? Tror jeg de fleste selskaber siger "nej tak" eller også helt urealistiske priser. Men jo, det bliver naturligvis billigere jo længere tid man har haft kørekort. Og når man er over 25 får forsikringen også et ordentligt hak ned.
Besvaret
Jeg ved ikke hvordan du har været i stand til at få forsikret en Porsche til rimelige penge som 20-årig, men det er ihvertfald mere reglen end undtagelsen, at det er dyrt for yngre bilister at tegne en bilforsikring på en dyr og hurtig bil... heldigvis.
Ovenstående afhænger vist temmelig meget af, hvor du trækker grænsen for begrebet "dyrt". Den er helt sikkert vidt forskelligt placeret og meget individuel, IMO. Jeg betaler 14.000 SEK for min bilforsikring, hvilket nogle vil opfatte som dyrt - jég finder det billigt...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...