Emmi Skrevet August 10, 2008 Rapporter Skrevet August 10, 2008 faldt lige over denne nyhed på en svensk side kan det virkelig passe at det er os dansker som køber dyre biler i sverige?
NGO Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Det kan jo også have noget at gøre med at en del danskere efterhånden har fundet ud af at Audi og BMW i Malmö ikke er de bedste steder i byen at lægge pengene hvis man vil have luxus bil og efterfølgende forventer luxus service. Men sandt nok. der er da sket en ændring i bilerne på broen om morgenen. for 3 år siden var det porsche, audi TT og Mercedes AMG der holdt i kø ved betalingsanlæget. Nu er det skiftet til mere konservative pendlerbiler som små skoda fabiaer og diverse diesel stationcars.
Homer Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Nu er det skiftet til mere konservative pendlerbiler som små skoda fabiaer og diverse diesel stationcars. Mage til vrøvl!!
Guest PeterK Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Årsag er: Folk har fundet ud af at man er komplet idiot, hvis man køber en ny luksusbil hos Audi, BMW eller Mercedes i Malmø:th2: (Specielt hvis man er bilidiot ligesom mig og mange andre halvsvenskere som skifter bil 1-2 gange årligt:laugh:)
Buddha Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Det lægger jeg ikke mærke til....Ser dem kun som striber.....................:D
SweaDan Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Jeg tror der er 4 primære årsager til denne tendens 1) Færre flytter over til Sverige pt. end tidligere 2) Selv os danskere har efterhånden lært at en stor lækker bil ikke er alt og når man har prøvet det, ja så kan man godt "leve" med en mere almindelig bil 3) Bensin/diesel priserne har bestemt gjort at vores valg af biler idag går mere mod mindre og mere økonomiske biler 4) Der er andre forhandlere af luksusbiler indeni landet der har opdaget os danskere er en ret stor målgruppe og de giver flere gange bedre priser og bedre service - nu skal der jo hellere ikke så meget til....i forhold til forhandlerne i Malmö
Buddha Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Det er ganske korrekt......:) Jeg ser heller ikke så mange unge gutter der skifter bil 4-5 gange om året længere..... Jeg tror der er 4 primære årsager til denne tendens 1) Færre flytter over til Sverige pt. end tidligere 2) Selv os danskere har efterhånden lært at en stor lækker bil ikke er alt og når man har prøvet det, ja så kan man godt "leve" med en mere almindelig bil 3) Bensin/diesel priserne har bestemt gjort at vores valg af biler idag går mere mod mindre og mere økonomiske biler 4) Der er andre forhandlere af luksusbiler indeni landet der har opdaget os danskere er en ret stor målgruppe og de giver flere gange bedre priser og bedre service - nu skal der jo hellere ikke så meget til....i forhold til forhandlerne i Malmö
NGO Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Mage til vrøvl!! Nåda, det var sørme en velbegrundet kommentar. :th2: Syntes da ikke det er specielt vrøvlet at mene at en diesel stationcar eller en skoda er et mere konservativt transportmiddel end en decideret sportsvogn. Jeg kan tilføje at mit tidligere indlæg var 100% basseret på egne observationer og ikke en statistik fra øresundsbroens kameraer som kan dokumentere mine påstande.
credde Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Eller, at folk køber en billig og økonomisk bil til at pendle i og så har en sportsvogn / stor bil ved siden af.
bananas Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Artiklen er noget forvrøvlet. Man har bare spurgt nogen forhandlere i Malmö alene og antaget at så gælder det for hele Skåne. Der er en meget vigtig årsag til at der ikke længere er så mange danskere, der køber bil hos AUDI og BMW i Malmö: De har læst alle skrækhistorierne herinde om den elendige service hos netop disse forhandlere og værksteder, og derfor køber de nu andre steder.
Andreas- AutoPerformance Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Vi upplever absolut ingen avmattning av "danska" köpare, tvärtom skulle jag säga....
Guest PeterK Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Ved nærmere omtanke tror jeg faktisk også at det er gået op for folk at man kører væsentlig flere kilometer til daglig, end hvis man bor i Storkøbenhavn. Strækningen fra kastrup til Malmø er ca 38km og selvom almindelige bil koster halvdelen og luksusbiler ca. 1/3, så er afskrivningen også langt større, når man som mange kører 40-60.000km årligt!! Desuden er brændstofpriserne kommet op i umenneskelige priser, så nyere AMGér og lignende praksis talt er umulige at pendle i!! Da jeg flyttede over i 2002, da diesel kostede kr4,70 og benzin små kr6,00 skænkede jeg ikke brændstofsudgifter en tanke!! Desuden er det blevet hamrende umoderne at kører 4x4, så de er næsten umulige at sælge!! SERIØST, så syntes jeg faktisk ikke man ser så mange luksusbiler pendle hver morgen, som for 2-5 år siden og jeg kører trods alt over hver dag!! Der går lang tid mellem jeg ser en 997, nyere AMG/M-serie eller lignende!! At der så er nogle forhandlere i Skåne som oplever vækst, tror jeg mere er et spørgsmål om god konkurrenceevne og godt ry!!
dkrath Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 SERIØST, så syntes jeg faktisk ikke man ser så mange luksusbiler pendle hver morgen, som for 2-5 år siden og jeg kører trods alt over hver dag!! Der går lang tid mellem jeg ser en 997, nyere AMG/M-serie eller lignende!! At der så er nogle forhandlere i Skåne som oplever vækst, tror jeg mere er et spørgsmål om god konkurrenceevne og godt ry!! Jeg synes jeg ser nogen hver gang jeg kører over broen, men jeg har måske også et andet syn på det. Lukusbiler/sportsvogne er for mig f.eks. BMW E92 M3, AMG'ere, RS'ere, Porsche alle modeller, Ferrari, Lamborghini, Div. Japanske topbiler (EVO, Supra, Skyline).
Homer Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Nåda, det var sørme en velbegrundet kommentar. :th2: Syntes da ikke det er specielt vrøvlet at mene at en diesel stationcar eller en skoda er et mere konservativt transportmiddel end en decideret sportsvogn. Jeg kan tilføje at mit tidligere indlæg var 100% basseret på egne observationer og ikke en statistik fra øresundsbroens kameraer som kan dokumentere mine påstande. Ca. lige så velbegrundet som din påstand om at der "er skiftet" til Skoda Fabia og lignende. Mine "observationer" siger mig at der er nøjagtig lige så mange luksusbiler som tidligere, men der er blot kommet flere almindelige biler ind imellem, og en masse gamle Volvoer, fyldt med svenskere der arbejder i København.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu