poppelvig Skrevet August 12, 2008 Rapporter Skrevet August 12, 2008 Jeg står overfor at skulle købe en brugt Volvo V40 hos en brugtvognsforhandler. Han giver 1 måneds trafiksäkerhetsgaranti, men hvad dækker den og har jeg krav på mere iht. en svensk forbrugerlov?
Peter H. Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Jeg står overfor at skulle købe en brugt Volvo V40 hos en brugtvognsforhandler. Han giver 1 måneds trafiksäkerhetsgaranti' date=' men hvad dækker den og har jeg krav på mere iht. en svensk forbrugerlov?[/quote'] Du skal mindst ha 6 mdr garanti i fölge konsumentköplagen.. Og der skal väre en varudeklaration på bilen Ps det kommer også an på hvor gammel og trät bilen er..
poppelvig Besvaret August 12, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 12, 2008 Du skal mindst ha 6 mdr garanti i fölge konsumentköplagen.. Og der skal väre en varudeklaration på bilen Ps det kommer også an på hvor gammel og trät bilen er.. Hvor kan jeg finde en paragraf der skriver at jeg skal have mindst 6 måneder? har kigget konsumentköplagen igennem men ku ikke se det. Bilen er fra 98, den er i fin stand, har haft den ude hos en mekaniker uafhængig af sælger som har set den igennem og sagt at den er fin.
Carwash Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Jeg står overfor at skulle købe en brugt Volvo V40 hos en brugtvognsforhandler. Han giver 1 måneds trafiksäkerhetsgaranti' date=' men hvad dækker den og har jeg krav på mere iht. en svensk forbrugerlov?[/quote'] Jeg fik et år garanti hvor forhandleren selv tegnede sådan en Forsikring gennem AB bilgaranti. hva dækker den tja. motor, el, osv. jeg kan selvf. selv fortsætter med garantien hvis jeg vil efter det første år
Andreas- AutoPerformance Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Där finns ingen lag att man måste ge garanti, det är helt upp till handlaren. Däremot har du 6-månaders reklamationsrätt (men detta har INGET med garanti att göra), dvs. om du kan påvisa att felet fanns på bilen vid leverans då skall handlaren avhjälpa felet kostnadsfritt. Detta är dock inte helt givet då man ofta kan härleda fel till ex. normalt slitage etc, framförallt om bilen är testad och där finns underlag för att den var felfri vid leverans. Det bästa är om du kan få handlaren att ge/sälja dig en extren garanti via exempelvis www.fragus.se eller www.svenskbilgaranti.se, denna garanti kostar ca 2-3000 SEK för ett år och är ganska omfattande
martin_–_grevie Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Jeg tror faktisk at reklamations perioden er helt op til 3 år fra køb efter de nye regler i konsumentköp loven pr. 1.april 2005. Se mere her http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=836&lngArticleId=319 Jeg er heller ikke så sikker på det med bevisbyrden. Hvis man læser her http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=836&lngArticleId=318 Så siger reglerne at hvis en fejl opdages indenfor 6 måneder så anses den for at have været der ved køb. Så er det op til sælger at fremvise en rapport hvori det fremgår at bilen har været fejlfri og det må vel siges at være en bevisbyrde. Hvis man tager et eksempel på en bil som viser sig at have været omlakeret efter en skade, som man ikke er blevet oplyst om ved købet, og at det nu kan påvises at den skade er sket før købet, så er jeg sikker på at sælger vil hænge på den til enhver tid indenfor 3 år efter køb.
MRoderick Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Nu er der blandede oplevelser med Svensk Bilgaranti, søg på forum, og læs om det, inden du kaster penge efter det. Jeg siger ikke at du ikke skal gøre det, bare lige vide hvad du går ind til, og tag nogle forholdsregler, så er du godt hjulpet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu