Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Credde har den fedeste ´04 Boxster S. Hvad vil du vide?
Overvejer lidt en og er sikker på at vi har styr nok på teorien herhjemme, ville bare gerne høre lidt om de erfaringerne man ikke kan læse sig til :) Så som køre glæde, hvordan ligger den på vejen, erfaringer med pladsen eller mangle på samme osv
Besvaret

Nu kommer det an på hvordan man kører bil, men som jeg også skrev til en anden der lige havde kørt galt i sin S'er, så synes jeg det er vitalt at have styr på sin bil, især hvis man har en lidt tung højrefod og en vogn som en Boxster... Porsche Club Danmark(Og jeg er sikker på at Svenskerne tilbyder det ligeså) afholder mange forskellige banetræf hvor man kan lære sin bil at kende i lukkede omgivelser og med tilbud om gratis instruktører. Det kan klart anbefales til alle bilister, men måske lidt mere til dem der har en sportsvogn. Hvis man ikke vil ud i det, så sørg for at købe et eksemplar med PSM ;) Selve bilen ved jeg ikke så meget om, har da prøvet at køre en og damn det er en fed bil til fornuftige penge :) Held og lykke med det :)

Besvaret
Overvejer lidt en og er sikker på at vi har styr nok på teorien herhjemme, ville bare gerne høre lidt om de erfaringerne man ikke kan læse sig til :) Så som køre glæde, hvordan ligger den på vejen, erfaringer med pladsen eller mangle på samme osv
Okay. Nu var min kun en 2.7'er, men jeg kan da dele af min erfaring. Jeg havde min i knap 1½ år og kørte kun sommerkørsel. Jeg kan derfor kun tale om erfaringer på tør vej, våd vej, samt glatbane. Min var en udgave med PSM, hvilket jeg ikke ville have haft undværet. dapb referer til en gut på et andet forum, som lige har smadret hans Boxster S dels pga. kørefejl (slipper gassen og bremser under udskridning), samt dels pga. den manglende PSM. Men for at svare lidt på dine spørgsmål: Køreglæden er helt abnorm stor. Jeg har prøvet mange sportsvogne, inkl. mors og fars 911'er med 420hk og firehjulstræk, og jeg lyver ikke når jeg siger, at køreglæden i Boxsteren er næsten på højde med f.eks. 911 Turboen. Vægtfordenligen er helt perfekt. Den tager sving som bare pokker. Daglig kørsel er en fryd... kabinen er i høj kvalitet og raslelyde er der absolut ingen af. Undervognen er ret hård og styreegenskaberne meget kontante. Den er noget mere komfortabel end f.eks. jeres Speedster, men stadig er den "hård" at køre i. Koblingen er hård og kræver tilvending, hvis man ikke har haft sådan nogle biler før, som jeg ikke havde. Jeg brugte min Boxster 2 - 4 gange om året på bane. Jeg er medlem i en køreteknisk klub hvor vi kører keglebaner, tidsbaner og glatbane. Jeg må sige, at Boxsteren gør det rigtig godt - også på glatbane og også uden PSM slået til. Når bagenden kommer er det meget nemt at holde den der ude eller hive den ind på plads igen. Den reagerer præcis som man vil have det. Den har en MEGET LILLE tendens til at overstyre pga. de smalle fordæk. Jeg købte nogen der var 1 cm bredere og det, synes jeg, hjalp gevaldigt på det "problem". Som Peter Autohaus sagde til mig/andre på forummet. Boxsteren er PRÆCIS lige så meget Porsche som 911'eren, den har bare ikke de samme kræfter. Det synes jeg beskriver bilen meget godt. De 252 - 260 hk S'eren har er i mine øjne rigeligt - og idielt til banebrug med 6trins manuel gearkasse. Undervogn, kabine mv. er samme høje kvalitet som 911'eren. 911'eren har nogle meget fine detaljer i kabinen som Boxsteren dog ikke har.... men det er peanuts (f.eks. har mine forældres 911'er tilvalg læder på instrumentbordet i en lækker glat/blød finnish mv.). Nu ved jeg ikke hvordan i skulle bruge Boxsteren, men pladsen manglede jeg ikke i min. Jeg har været på ferie i Boxsteren 2 gange. 1 gang i sommerhus og 1 gang til LeMans. Med til LeMans havde vi udover tøj også telt og soverposer mv. til 2 personer og det kunne alt sammen være der. Husk på der er bagagerum både for og bag, så der er faktisk rigeligt. Bagi kan der ligge en kuffert + en sportstaske. Foran er der plads til 2 sportstasker + diverse løst. Hvis i skal have en Boxster S (jeg går ud fra det er 986 i kigger på), så ville jeg købe en med min. disse spec: - 2003 eller nyere, da det er den sidst nyeste (260 hk version, andre skørter) - PSM - Fuld servicebog, gerne med Porsche Brugtvognsgaranti, da i så er sikre på bilen er 100 % iorden. Bilen skal gennemgå et 100 punkts program for at få denne garanti.
Besvaret
Okay. Men for at svare lidt på dine spørgsmål: Køreglæden er helt abnorm stor. Jeg har prøvet mange sportsvogne, inkl. mors og fars 911'er med 420hk og firehjulstræk, og jeg lyver ikke når jeg siger, at køreglæden i Boxsteren er næsten på højde med f.eks. 911 Turboen. Vægtfordenligen er helt perfekt. Den tager sving som bare pokker. Daglig kørsel er en fryd... kabinen er i høj kvalitet og raslelyde er der absolut ingen af. Undervognen er ret hård og styreegenskaberne meget kontante. Den er noget mere komfortabel end f.eks. jeres Speedster, men stadig er den "hård" at køre i. Koblingen er hård og kræver tilvending, hvis man ikke har haft sådan nogle biler før, som jeg ikke havde. Nu ved jeg ikke hvordan i skulle bruge Boxsteren, men pladsen manglede jeg ikke i min. Jeg har været på ferie i Boxsteren 2 gange. 1 gang i sommerhus og 1 gang til LeMans. Med til LeMans havde vi udover tøj også telt og soverposer mv. til 2 personer og det kunne alt sammen være der. Husk på der er bagagerum både for og bag, så der er faktisk rigeligt. Bagi kan der ligge en kuffert + en sportstaske. Foran er der plads til 2 sportstasker + diverse løst. Hvis i skal have en Boxster S (jeg går ud fra det er 986 i kigger på), så ville jeg købe en med min. disse spec: - 2003 eller nyere, da det er den sidst nyeste (260 hk version, andre skørter) - PSM - Fuld servicebog, gerne med Porsche Brugtvognsgaranti, da i så er sikre på bilen er 100 % iorden. Bilen skal gennemgå et 100 punkts program for at få denne garanti.
Ja, Speedsteren har alt andet end komfort, men det er heller ikke det den skal bruges til :) Boxsteren skal være min hverdagsbil, istedet for Minien, så jeg skal pendle i den. Jeg vil gerne kunne tage på weekend i den, derfor spørgsmålet til plads, men igen det er jo bare et spørgsmål om at pakke rigtigt :th2: Det står på tiden mellem 3 biler, og ville lige høre kommentare på Porschen herinde, da jeg ved der er flere der har haft en sådan :) så tak indtil videre
Besvaret
Ja, Speedsteren har alt andet end komfort, men det er heller ikke det den skal bruges til :) Boxsteren skal være min hverdagsbil, istedet for Minien, så jeg skal pendle i den. Jeg vil gerne kunne tage på weekend i den, derfor spørgsmålet til plads, men igen det er jo bare et spørgsmål om at pakke rigtigt :th2: Det står på tiden mellem 3 biler, og ville lige høre kommentare på Porschen herinde, da jeg ved der er flere der har haft en sådan :) så tak indtil videre
Boxsteren kan SAGTENS (med fed og understreg) bruges som hverdags/weekendsbil. Afskrivningerne for de mange km er dog høje, men hvis det er uvæsentligt, så er det noget af det fedeste man kan køre i, som hverdagsbil i mine øjne. Hvad kigger i ellers på?
Guest Trinity
Besvaret

Du kan ringe til mig Miriam hvis det er... Michael har mit nummer tror jeg.

Besvaret
Boxsteren kan SAGTENS (med fed og understreg) bruges som hverdags/weekendsbil. Afskrivningerne for de mange km er dog høje, men hvis det er uvæsentligt, så er det noget af det fedeste man kan køre i, som hverdagsbil i mine øjne. Hvad kigger i ellers på?
Opel GT og Europa S
Besvaret

Min onkel har en 987 S, 2005 med 280HK og Techart kit, 20" etc. og den er han ret glad for. Dog har han også en Lotus Elise 2001, som han helt klart syntes er sjovere og mere sporty, men Porschen er en bedre hverdagsbil og selv med 20" syntes jeg den var ok komfortabel. Kommer jo meget an på om du skal pendle i Kbh. eller på motorvej til en af forstadsbyerne!!

Besvaret

"A Boxster is not a track car, get off the track! The boxster is nearly not even half a Porsche..." I disagree.... A lot ;) Desuden laver manden 9:12 i en M3, det har jeg ikke voldsomt meget til overs for...

Besvaret
Min onkel har en 987 S' date=' 2005 med 280HK og Techart kit, 20" etc. og den er han ret glad for. Dog har han også en Lotus Elise 2001, som han helt klart syntes er sjovere og mere sporty, men Porschen er en bedre hverdagsbil og selv med 20" syntes jeg den var ok komfortabel. Kommer jo meget an på om du skal pendle i Kbh. eller på motorvej til en af forstadsbyerne!![/quote'] Der er som sagt til hverdagsbil, Speedsteren har vi til bane/det sjove Det bliver mest motorvej jeg kommer til at køre, skal ikke ind igennem Kbh.
Besvaret
"A Boxster is not a track car, get off the track! The boxster is nearly not even half a Porsche..." I disagree.... A lot ;) Desuden laver manden 9:12 i en M3, det har jeg ikke voldsomt meget til overs for...
Det sjoveste er at disse udtalelser oftest kommer fra folk som hverken har råd til en 911 eller Boxster:) Dem som har råd, har som oftest så meget pli og respekt for andre folks prioteringer, at det er fint at eje det ene eller andet!! Jeg kender nogle som har et +20 mio DKK hus på Strandvejen i Rungsted og de har 6 biler og den dyreste er en ny MB 230 CDI. Så det er jo ofte en prioteringssag!! PS: Ham fjolset i M3éren ejer garanteret ikke en nikkel selv:D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...