PJKB Skrevet September 21, 2008 Rapporter Skrevet September 21, 2008 Er SDéren "bare" en chippet udgave? Hvis man chipper en 3,0d, får den ca. 286HK og så er den identisk med sd og man sparer en del penge!!
jacobe Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Er SDéren "bare" en chippet udgave? Hvis man chipper en 3,0d, får den ca. 286HK og så er den identisk med sd og man sparer en del penge!! ... og løber en risiko for motorskader samt mister garantien. Si'r det bare...
michael k Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 garantien ryger som der blir sagt .. men mht motorras er der intet at väre nervös for hvis man välger et nogenlunde velrennomeret firma .. feks TM chiptuning thomas der har det er superdygtig og har vidst ingen reklamationer haft på de ca 10 år han har väret igang og lige präcis bmw er han ret god til (tidligere bmw tekniker hos bmw i tyskland) han hev 181 heste ud af min gamle 97 525tds
PJKB Besvaret September 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2008 ok, men er mere ude efter om der er forskel på motorerne i de angivet modeller!?? Lader til at sd bare har fået skruet lidt op for ladetrykket eller lign.
JakobH Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Det er egentlig simpelt nok. 3.0 D har kun en enkelt turbo, 3.0 SD har 2 turboer. Det er samme motor som sidder i 335D/535D. Bare en anden betegnelse fordi X´erne ikke har motorstørrelsen stående i deres navn. Med undtagelse af X6 som så hedder 35i eller 35D. Med mindre det er V8´eren selvfølgelig. Besværligt, tja men det er bmw i en nøddeskal.
JakobH Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 som bonusinfo. Du kan jo sagtens få chippet en SD´er. Ifølge Nordicuhr.se kan sd/535D smide 335 hk og 670 Nm. Deres 535D går 0 - 100km/t på 5.5 sek. Egentlig ret godt gået for en labradortransporter:-)
michael k Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 deres biturbo manifold på de motorer ser fandme snyggt ut :) lidt OT men .. thomas som körer meget moderate chipninger fordi han ikke vil lave noget han ikke er sikker på holder lover en forögelse på 42 heste på 535d og 110nm og han er rimeligt billig hvis du fanger ham på det rette tidspunkt så koster det vel ca 2500sek... min 525tds fixede han kl 2 om natten dagen för han skulle til dk kl 7 om morgenen så han er også ret flexibel Modeller Orginal Hk Nm Effektökning Nm optim. 535D E60 / E61 200 kw 272 560 Nm 31 kw / 42 Hk 670 Nm
JakobH Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Er du sikker på det der er diesel-manifolden og ikke benzinen? For eller har de skiftes design siden sidst jeg skiftede turbo´er på en taxa. For det så ihvertfald ikke sådan ud, der er den bygget med største turbo under manifolden og mindste turbo over manifolden. Og som alle kan regne ud så er det den store der går og ikke den der sidder lige foran snudeskaftet på én.
michael k Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 näh egentligt ikke nu hvor du siger det .. nåh men fin er den :) men ja tror du har ret
JakobH Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 det er den. på mange måder minder systemet en del om det toyota byggede til supra´en. Med 2 ens turbo´er der starter forskudt for hinanden. Men jeg er godt nok spændt på at se deres nye V8 bi-turbo med møllerne liggende i V´et. I min logik udvikler turbo´er en pokkers masse varme, og jeg er spændt på om de kan få det til at spille sammen med det lille rum de ligger i. Men det vil den nærmeste fremtid nok vise.
michael k Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 hehe ja hvis de skal ligge i v´et så skal de ha godt med köling .. ot igen men nogen der har hört noget om et rs4 projekt fra audi med r10 motoren i?
Gio Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 ot igen men nogen der har hört noget om et rs4 projekt fra audi med r10 motoren i?Undskyld Michael - men hvorfor begynde at snakke om Audi i en dedikeret BMW-tråd? Kan vi ikke prøve at holde os så tæt på topic som muligt, og ikke bevæge os OT medmindre det har en relevans. Alternativt starte en ny tråd omkring Audi RS4 - The R10 Satanic project.
PJKB Besvaret September 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 22, 2008 Undskyld Michael - men hvorfor begynde at snakke om Audi i en dedikeret BMW-tråd? Kan vi ikke prøve at holde os så tæt på topic som muligt, og ikke bevæge os OT medmindre det har en relevans. Alternativt starte en ny tråd omkring Audi RS4 - The R10 Satanic project. TAK:th2: Hvordan ligger serviceudgifter/interval på X5 (den nye)? Venligst ikke skriv at det er "dyrt"........Alt er jo relativt, så kronerøre på tak:) (jeg tænker specielt på de første 100.000km for en importeret model, som ikke har fri service)
BS Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 (jeg tænker specielt på de første 100.000km for en importeret model' date=' som ikke har fri service)[/quote'] Netop med det for øje og nedsat pris ved salg senere. Kan det så betale sig at importere?
PJKB Besvaret September 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 22, 2008 Netop med det for øje og nedsat pris ved salg senere. Kan det så betale sig at importere? JA, for der er stort set ikke nogle brugte SDére til salg og der er lang leveringstid på nye........
BS Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 JA' date=' for der er stort set ikke nogle brugte SDére til salg og der er lang leveringstid på nye........[/quote'] God pointe :D
Guest PeterK Besvaret October 12, 2008 Rapporter Besvaret October 12, 2008 Nu er jeg på banen for en brugt X5 (nyeste) og kan ikke rigtig forstå hvorfor der er så stor forskel prismæssigt på brugte "SDére" og den almindelige 3,0d.......... De koster stort set det samme som nye??
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu