homer132 Skrevet September 22, 2008 Rapporter Skrevet September 22, 2008 i et lille år har jeg givet ca 88 øre pr kw (yello strom). kan se den er steget til 132 øre pr kw. Er det blot udsving pga mindre regnmængde ift til sidste år som medfører højere strøm pris - hvormed det næste år kan vise sig at være lavere igen. Eller er det en afgiftstigning fra SE stat?
larscph Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Prisen er generelt steget. Der er ikke ændret på afgiftsniveauet. Om den bliver lavere til næste år er ikke til at sige. Blandt andet er der jo diverse CO2 udslipsrettigheder der bruges som undskyldning for at prisen stiger - til trods for at både vand- og atomenergi er ret så CO2 neutralt og udgør langt den største del af den el der aftages i Sverige. Du kan følge de aktuelle priser her http://www.nordpoolspot.com/
flemlot Besvaret October 2, 2008 Rapporter Besvaret October 2, 2008 Vi köber ström hos www.kundkraft.se til 73,93 öre pr. kWh
homer132 Besvaret October 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 2, 2008 som jeg kan se giver man(hos kundkraft: Fast elpris, 12 mån 75,60 og 128,25 incl afgifter.
Martin_M Besvaret October 2, 2008 Rapporter Besvaret October 2, 2008 Ja, de prisstigninger der har været kan sku mærkes når man bor i villa. Sidste år var prisen incl moms, afgifter osv. på min daværende aftale ca. 1 kr. Nu er den dobbelt så dyr - med en rørlig aftale pt. var prisen i sep. = 78 øre uden moms og afgifter :( Det skal sku bare styrtregne hele efteråret så vi kan få elprisen ned.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu