Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
ikke hænge mig op på det' date=' men tror at ens private øko det går ud over, hvis firmaet har gæld. det er en af ulemperne[/quote'] Det er helt korrekt. Der er ubegrænset hæftelse, dvs. virksomhedens kreditorer kan gå efter personlig formue for at få sine penge. I et selskab med begrænset hæftelse (ApS eller A/S) kan de kun gå efter egenkapitalen i selskabet. Sådan kort fortalt..
Besvaret
Det er helt korrekt. Der er ubegrænset hæftelse, dvs. virksomhedens kreditorer kan gå efter personlig formue for at få sine penge. I et selskab med begrænset hæftelse (ApS eller A/S) kan de kun gå efter egenkapitalen i selskabet. Sådan kort fortalt..
Og for at starte et personligt selvskab kræves stort set intet andet end en registrering. For at starte et ApS eller A/S kræves en kapital, som bindes i firmaet. Kan ikke de aktuelle grænser, men mener at ApS engang var mindst 25.000 og A/S noget med 200.000. Men det kan man jo slå op. Det er så de beløb man hæfter med + de værdier firmaet måtte have/eje ved en evt. krise.
Besvaret

Hmm ser I alle læser spm'et som vedrørende et enkeltmandsfirma i Danmark, men kunne vel også være et enkeltmandsfirma i Sverige for så er sagen en helt anden og fordele/ ulemper anderledes.

Besvaret
Hmm ser I alle læser spm'et som vedrørende et enkeltmandsfirma i Danmark' date=' men kunne vel også være et enkeltmandsfirma i Sverige for så er sagen en helt anden og fordele/ ulemper anderledes.[/quote'] Ja et svensk AB koster vidst kun 100.000 SEK ... correct me if I am wrong
Besvaret

Du kunne jo vælge at lave et ltd med en filial i eks. Sverige. Her er indskydergarantien kun 1 (UK)pund. Her er der ligeledes ikke nogen der kan komme efter dig personligt hvis det går galt, med mindre du har lavet en personlig kaution, for selskabet på en eller anden måde

Besvaret

Jeg har et Aps i Dk. Eneste grund, udbytte bliver beskattet i Sverige og arbejde i Dk. Der er kun grund til et aps. hvis du har leverandøre. Jeg arbejder som konsulent, derfor ingen leverandøre. Meget kort forklaring. Mvh. Mr. Kubik

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...