miss_m Skrevet September 23, 2008 Rapporter Skrevet September 23, 2008 Hej! er der nogle der ved hvordan reglerne er mht til at have været bosiddende i sverige og have taget lån der, og så senere flytte tilbage til dk. altså, hvorledes bliver lån opkrævet hvis man ikke af sig selv betaler af i overensstemmelse med afdragsordningen? ved godt at den er grim den her, men jeg har mine grunde til at spørge. på forhånd tak!
Thomas Besvaret September 23, 2008 Rapporter Besvaret September 23, 2008 Hej! er der nogle der ved hvordan reglerne er mht til at have været bosiddende i sverige og have taget lån der, og så senere flytte tilbage til dk. altså, hvorledes bliver lån opkrævet hvis man ikke af sig selv betaler af i overensstemmelse med afdragsordningen? ved godt at den er grim den her, men jeg har mine grunde til at spørge. på forhånd tak! Så bliver den sendt til inkasso i dk. sværere er det ikke.
Basse Besvaret September 23, 2008 Rapporter Besvaret September 23, 2008 Hvis det sted du har lånt i SE har en afdeling i DK, kan gælden overføres hertil - du blir sendt til inkasso, og formentlig registreret i RKI/debitorregisteret - og så er det altså slut med lån i Danmak, i hvert fald hvis du vil have en rente under 25-28% pro anno. Ellers blir gælden forsøgt indrevet i DK gennem et inkassofirma, og effekten er den samme - inkasso og reg. som dårlig betaler. Nu kender jeg ikke sagen eller årsagen - men de fleste virksomheder er interesseret i at få deres penge tilbage, og er man i bekneb kan man næsten altid få en anden afdragsordning. Man skal bare selv gøre en indsats - det værste man kan, er bare at lade være med at betale og være ligeglad - gælden forsvinder ikke af den grund - og konsekvenserne af inkasso kan have virkning i flere år ud i din fremtid.
Lasse Besvaret September 23, 2008 Rapporter Besvaret September 23, 2008 Hvis det sted du har lånt i SE har en afdeling i DK, kan gælden overføres hertil - du blir sendt til inkasso, og formentlig registreret i RKI/debitorregisteret - og så er det altså slut med lån i Danmak, i hvert fald hvis du vil have en rente under 25-28% pro anno. Ellers blir gælden forsøgt indrevet i DK gennem et inkassofirma, og effekten er den samme - inkasso og reg. som dårlig betaler. Nu kender jeg ikke sagen eller årsagen - men de fleste virksomheder er interesseret i at få deres penge tilbage, og er man i bekneb kan man næsten altid få en anden afdragsordning. Man skal bare selv gøre en indsats - det værste man kan, er bare at lade være med at betale og være ligeglad - gælden forsvinder ikke af den grund - og konsekvenserne af inkasso kan have virkning i flere år ud i din fremtid. Enig. Det er klart det bedste at få en aftale i stand. Inkassogebyrer er ikke små.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu