Jump to content

Aktier i depot i Danmark

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bor i Sverige, arbejder kun i Danmark. Jeg har nogle aktier i dansk depot (Etrade). hvordan skal evt fortjeneste ved salg eller udbytte beskattes ? Har det nogen konsekvens for min arbejdsgiver i Danmark (den med at de skal betale socialforsikring) ?

Besvaret
Jeg bor i Sverige, arbejder kun i Danmark. Jeg har nogle aktier i dansk depot (Etrade). hvordan skal evt fortjeneste ved salg eller udbytte beskattes ? Har det nogen konsekvens for min arbejdsgiver i Danmark (den med at de skal betale socialforsikring) ?
Du beskattes i henhold til de danske regler og nej det har ingen betydelse for din arbejdsgiver.
Besvaret
Du beskattes i henhold til de danske regler og nej det har ingen betydelse for din arbejdsgiver.
Hvis det er akieindkomst du refererer til, så er det ikke korrekt. Kapital indkomst beskattes i Sverige.
Besvaret
Jeg har nogle aktier i dansk depot (Etrade). hvordan skal evt fortjeneste ved salg eller udbytte beskattes ?
Det skal beskattes i Sverige efter de svenske regler. Det kan være at der i Danmark - måske delvist ved en fejl - er blevet indeholdt udbytteskat på evetuelle udbytter - denne kan du så tilbagesøge. Der er andre tråde herinde om dette emne.
Har det nogen konsekvens for min arbejdsgiver i Danmark (den med at de skal betale socialforsikring) ?
NEJ
Du beskattes i henhold til de danske regler
Beklager - men det er forkert.
Besvaret
Det skal beskattes i Sverige efter de svenske regler. Det kan være at der i Danmark - måske delvist ved en fejl - er blevet indeholdt udbytteskat på evetuelle udbytter - denne kan du så tilbagesøge. Der er andre tråde herinde om dette emne. NEJ Beklager - men det er forkert.
Ok, glemte lige at sige at det kun galt hvis du stadigväk har en fuldtidsbolig i DK (som jeg har). Så skal kapitalindkomsten beskattes i DK.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...