Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Jeg er meget nysgerrig efter at høre, hvor langt 330d'eren havde gået, da det skete (er du 1. ejer? hvis nej, hvor langt har du selv kørt i den?). Er gearkassens life-time :laugh: olie (og filter) blevet skiftet på noget tidspunkt? Hvis ikke, så har du (formentligt) her dødsårsagen! Så snart Schmiedmann får sneglet sig sammen til at hjemskaffe olie + filter (hvilket åbenbart ikke er nogen helt let opgave :confused:), skifter jeg skidtet selv. Ved du hvilken gearkasse, du har i din (jeg gætter på en A5S390R)? Mht. prisen på de 70k... ja, det lyder dyrt. Ville have gættet på 50k inkl. arbejdsløn.

Besvaret
Hey, Har en bmw 330d fra 2002, hvor gearkassen er gået. Ved I hvad sådan en ca. koster? Har fået en pris på 70.000, det er da helt væk, eller hvad???
En renovering af gearkassen koster 'kun' 30.000 sek incl arbejdsløn
Besvaret
En renovering af gearkassen koster 'kun' 30.000 sek incl arbejdsløn
Det må da komme an på flere ting. blandt andet er det jo ikke sikkert den kan reddes, og det kommer jo an på hvad der er stået af og ødelagt.
Besvaret
Det må da komme an på flere ting. blandt andet er det jo ikke sikkert den kan reddes, og det kommer jo an på hvad der er stået af og ødelagt.
Jamen det gør det da sikkert. Så vidt jeg ved opereres der i stor udstrækning med enhedspris da det som udgangspunkt er ret svært at se hvad der skal laves før selve gearkassen lukkes op (udføres i Tyskland). Jeg vil ikke gå ind i en stor prisfastsætnings diskussion, men nøjes med at videregive den viden jeg har opbygget på den ubehagelige måde. Alternativet kan måske være at finde en brugt gearkasse ? - Sjove biler koster mere hele vejen igennem
Besvaret

70.000 :eek: 1. Jeg ville anbefale dig og undersøge om du har nogen former for forsikring som kan dække lidt af det eller det hele 2. Ring/skriv til diverse værksteder, hvor du prøver og få den billigste pris. 3. Udskiftning af gearkassen i Tyskland kunne måske være billigere 4. Prøv og find en brugt evt. men ikke den helt store anbefaling (efter af mine erfaringer) 5. Prøv og find gearkassen på eBay eller andre websider i udlandet (England/Tyskland o.s.v) 6. Prøv og få det lavet hos en uatoriseret hvis du selv har delen(rigtig stavet?) 7. Spørg i din omgangskred om de kender en mekaniker som kender bmw 3-serien og kan skifte en gearkasse 8. Spørg inde på bilgalleri.dk om der er nogen som kan udføre dette arbejde (finde delen fra ny af også montere det for dig. Som regel laver mange mekanikkere dette uden kvi**ering, men opfordrer dig ikke til og gøre det ulovligt da du ingen garanti har) Jeg håber at du kan bruge et af de nævnte løsninger. Ret mig hvis jeg tager fejl

Besvaret
70.000 :eek: 1. Jeg ville anbefale dig og undersøge om du har nogen former for forsikring som kan dække lidt af det eller det hele 2. Ring/skriv til diverse værksteder, hvor du prøver og få den billigste pris. 3. Udskiftning af gearkassen i Tyskland kunne måske være billigere 4. Prøv og find en brugt evt. men ikke den helt store anbefaling (efter af mine erfaringer) 5. Prøv og find gearkassen på eBay eller andre websider i udlandet (England/Tyskland o.s.v) 6. Prøv og få det lavet hos en uatoriseret hvis du selv har delen(rigtig stavet?) 7. Spørg i din omgangskred om de kender en mekaniker som kender bmw 3-serien og kan skifte en gearkasse 8. Spørg inde på bilgalleri.dk om der er nogen som kan udføre dette arbejde (finde delen fra ny af også montere det for dig. Som regel laver mange mekanikkere dette uden kvi**ering, men opfordrer dig ikke til og gøre det ulovligt da du ingen garanti har) Jeg håber at du kan bruge et af de nævnte løsninger. Ret mig hvis jeg tager fejl
Synes jeg er den helt rigtige procedure :th2: Må jeg dog tilføje et punkt. 9. Kontakt koed (http://www.koed.dk) og snak med dem om problemet. De er både venlige og retfærdige. Desværre bor de i Århus eller omegn.
Besvaret
Er den chippet...? :rolleyes:
Oh ja, et ganske relevant spørgsmål. Hvis gearkassen er en A5S390R - hvilket jeg tror, det er - er der ikke en skid at give af. Det ekstra moment en chip/boks giver, stresser A5S390R mere end godt er.
Besvaret

Tak for de mange indlæg. :th2: Her er lige lidt svar til de forskellige indlæg: Altså bilen har ALDRIG været chippet og har kørt fint. Den hakkede lidt når den gearede ned, men ikke noget som jeg ikke har prøvet i andre biler. Hvor mange arbejdstimer skal man ca. regne med for at få en gearkasse i sådan en 330d? Jeg ved ikke om den kan reddes med en renovering, hvad laver de ved sådan en renovering??? Bilen har lige rundet de 130.000 km, så det kommer som lidt af et chock.

Besvaret
Tak for de mange indlæg. :th2: Her er lige lidt svar til de forskellige indlæg: Altså bilen har ALDRIG været chippet og har kørt fint. Den hakkede lidt når den gearede ned, men ikke noget som jeg ikke har prøvet i andre biler. Hvor mange arbejdstimer skal man ca. regne med for at få en gearkasse i sådan en 330d? Jeg ved ikke om den kan reddes med en renovering, hvad laver de ved sådan en renovering??? Bilen har lige rundet de 130.000 km, så det kommer som lidt af et chock.
Jeg beklager, men det er en BMW
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Besvaret
Bilen har lige rundet de 130.000 km' date=' så det kommer som lidt af et chock.[/quote'] Kom til at tænke på noget... 130.000 lyder jo altså ikke af alverden... kan det være, at der er blevet pillet ved tælleren (mest sandsynligt hvis det er en import), så bilen måske i virkeligheden lige har rundet - lad os sige - 230.000 km?
  • 1 month later...
Besvaret
seos' date=' noget nyt?[/quote'] Kom nu ud af busken! :fight: Lad os da høre, hvad du er nået frem til. Helt ny tranny? Nyere brugt tranny? Et rebuild af din gamle? Eller har du blot sat ild til bilen og hævet en god sjat hos forsikringen? (som ikke vidste, at bilen ikke kunne køre). :laugh: ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...