Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Indrømmet, jeg har nu boet i Sverige i 7 år - og jeg har ikke fattet pointen endnu. Jeg skal nu flytte i hus, og der bruger jeg nok lidt mere el end jeg gør i min nuværende lejlighed, så derfor vil jeg jo gerne have det så billigt som muligt. Skal man signe op med Öresundskraft, som er de lokale der hvor jeg bor, og så efterfølgende skifte til f.eks. Kundkraft for at få den billigste el? hvis jeg signer direkte på med Kundkraft, undgår jeg så: Abonnemang Elöverföring Og hvad der ellers ligger af variable omkostninger? Som jeg ser det, så udgør de næsten 505 af min nuværende regning, og det ville derfor være fint at skære det ned til et rundt 0. Men hvordan faen er det lige det er. Selve el-prisen er der jo ikke den store besparelse at hente på. Det er nogle få ører pr. kwh man kan spare - men hvordan finder man den billigste leverandør af el i Sverige - hvor man skærer så mange af de faste omkostninger væk som muligt. Jeg har ledt og ledt - men syntes at blive mere forvirret jo mere jeg leder. Er der nogle der har gode erfaringer at dele ud af på dette område?

Besvaret

Du slipper ikke for at betale til ejeren af nettet i det pågældende område. Dels et fast beløb og dels et beløb, der følger forbruget. Men selve strømmen kan du købe, hvor du vil, eller du kan lade Kundkraft finde den billigste strøm løbende. Du får altså regninger både fra en netleverandør og en elleverandør. Vent med tilmeldingen til Kundkraft til du er blevet kunde hos netleverandøren, for så har du de informationer, som Kundkraft skal bruge for at udlicitere dit forbrug.

Besvaret

OK - det var det jeg frygtede. Men jeg sparer da de 310 kr. inkl. moms pr. år som Öresundskraft vil have for at jeg køber el hos dem. Jeg må på med vanten og få bestilt el så jeg kan tænde lyset når jeg flytter ind :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...