Jump to content

Svensk bil til salg i DK

Recommended Posts

Skrevet

Nogle som har erfaring med at sælge svensk registrerede bil i DK? Tænker mest på at svenskere er nærmest panisk skræmte når en bil har kørt over 100.000km, selv Mercedes, hvorimod danskere i stor stil henter Mercedes og andet godt fra Tyskland, og ikke bekymrer sig på samme måde for km. som svenskere!! Er det administrativt besværligt?

Besvaret

Jeg solgte min Passat sidste sommer til en dansker, som dog arbejdede hos en bilforhandler med ekspertise i import af biler (bilen blev dog solgt til ham selv privat). Der var ikke noget stort administrativt arbejde for mig. Jeg avställte bilen i Sverige og indsendte ejerskifte beviset, siden hørte jeg ikke mere. Køberen af bilen må have ordnet resten, for nummerpladen tilhører nu en traktor i Sverige :D Jeg fulgte bare guiden på VV's hjemmeside: http://www.vv.se/templates/page3____11295.aspx

Besvaret
Nogle som har erfaring med at sælge svensk registrerede bil i DK? Er det administrativt besværligt?
Forholdsvist. Jeg solgte min Mercedes på Bilbasen i sidste måned til en privat person. Hverken jeg eller køber var helt inde i de danske regler her, så der røg lidt ekstra papirer frem og tilbage, men det gik da. En kort tjekliste når du har solgt bilen: - Ta pladerne med dig - Få fat i dansk dokumentation, så svensken kan se at bilen nu kører i DK (kopi af toldpapirer / DK reg-attest). Det kan være lidt besværligt, da salget skal times med toldsyn. - Send hele skidtet med gule blanket til vägvärket.
Besvaret

Jeg satser på at sælge min til en dansker, der skal have den med syd på - der får jeg ingen kontakt med sælger bagefter. Bilen kommer ikke engang til at være i DK - så det må få hvad jeg sender til dem. Så når de får plader og den gule del af reg. bevis og jeg afkrydser export - så mener jeg at jeg har overholdt mine forpligtigelser, at VV så meget gerne vil vide hvem du sælger til, kommer sådan set ikke dem ved. Jeg har sikret at pladerne ikke længere er gyldige og skrevet under på bilen er exporteret. Og ved der også er andre herinde der har gjort det på samme måde. Man kan ikke forlange at få et bil dokument(kopi) tilsendt, på en bil man ikke ejer - det modstrider dansk lov skulle jeg mene. Uden at kende de specifikke detaljer omkring det. Det er jo et personligt dokument i DK.

Besvaret
Nogle som har erfaring med at sælge svensk registrerede bil i DK? Er det administrativt besværligt?
Som andre skriver - uproblematisk (Dannys Boxster blev solgt til DK). Hvis det er din Mercer, ville jeg prøve at sælge den på mobile - alternativt gøre et bytte i D med en Porsche cab, du søger
Besvaret

Som Mogens skriver solgte vi min Boxster til en dansker. Det var ikke noget problem selvom jeg var lidt nervøs for det. Husk at få plader og 2. delen af reg.beviset med hjem (i udfyldt tilstand), så er du kommet langt.

Besvaret
Som andre skriver - uproblematisk (Dannys Boxster blev solgt til DK). Hvis det er din Mercer, ville jeg prøve at sælge den på mobile - alternativt gøre et bytte i D med en Porsche cab, du søger
Det er min Mercer, og jeg er MEGA træt af svenske forhandlere, som kommer med latterlige bud på trods af jeg vil købe en bil som er 2-3 gange dyrere hos dem....TOTALT minus forretningsforståelse, typisk svensk forsigtighed!! Glæder mig til at se X-forhandlere lukke/vågne op, når recessionen er en realitet fordi de ikke forstår, at intelligente folk som ønsker at sælge deres bil ikke accepterer en avance på +100.000sek ved indbytning!! Har for sjovt iagtaget hvordan antallet af brugte luksusbiler er steget på mobile de sidste par mdr:eek: Nu skrev jeg inddirekte jeg var intelligent, men har ikke tænkt på scenariet over at kontakte tyske forhandlere for indbytning af min bil. Det er jo også der bilen stammer fra og der må da været en enkelt eller to som vil tage en "billig" luksusbil i bytte til en dyrere!?
Besvaret
Nu skrev jeg inddirekte jeg var intelligent, men har ikke tænkt på scenariet over at kontakte tyske forhandlere for indbytning af min bil. Det er jo også der bilen stammer fra og der må da været en enkelt eller to som vil tage en "billig" luksusbil i bytte til en dyrere!?
Så er jeg altså mere intelligent end dig ;) Nuvel jeg har sgu været mange kreative scenarier igennem i mit billiv - det er sikkert derfor :laugh: Som sagt vil jeg tro, at der kan handles ifm. et Porsche-køb - uden tvivl. Prøv et PZ f.eks. www.porsche-fulda.de - endnu bedre vil det være at købe Porschen hos en Mercedes-forhandler.
Besvaret
Så er jeg altså mere intelligent end dig ;) Nuvel jeg har sgu været mange kreative scenarier igennem i mit billiv - det er sikkert derfor :laugh: Som sagt vil jeg tro, at der kan handles ifm. et Porsche-køb - uden tvivl. Prøv et PZ f.eks. www.porsche-fulda.de - endnu bedre vil det være at købe Porschen hos en Mercedes-forhandler.
Jeg er jo heller ikke så gammel som dig, Mogens;) Må lige erkende at jeg har ændret mit bilønske her på det seneste:flov: Vil have en 335 cab!!
Besvaret
Sådan! BMW POWER... Så mangler du bare JB3 :thumbup: +80 rwhp / +80 tq
Vil hellere have en 911, men skal også bruge den til pendling og nogle børn en gang imellem.....Alternativt bliver det en 650 cab, hvis det rigtige tilbud kommer!!
Besvaret
Vil hellere have en 911, men skal også bruge den til pendling og nogle børn en gang imellem.....Alternativt bliver det en 650 cab, hvis det rigtige tilbud kommer!!
650 Cab er bare den ultimative øse. Min nabo har sådan en og hans 24 - 26 årige søn kører altid rundt i den. Det er bare den ultimative BMW (foruden de klassiske).
Besvaret

AMG med stål-panorama-tag

650 Cab er bare den ultimative øse.
Nope - Det er en MB SL AMG i dén klasse, når det nu ik' ka' være en Porsche...
Besvaret
Nope - Det er en MB SL AMG i dén klasse' date=' når det nu ik' ka' være en Porsche...[/quote'] Hvordan kan min far sige Mercedes Benz... nej nej nej! Det er bare hademærke nr. 1 :)
Besvaret
Hvordan kan min far sige Mercedes Benz... nej nej nej! Det er bare hademærke nr. 1 :)
Fordi rigtige mænd kører i mercs og wannabe playboys kører i porsche :D hehe den evige mærke kamp :laugh:
Besvaret
;)... Mercedes er fine' date=' de minder bare så meget om taxaer.[/quote'] Der er en grund til de er brugt som taxaer ikk ? :-) og det er ikke fordi de er billiger i indkøb end volvo,mazda,lexus,toyota,saab osv osv. hehe Men ud over det ja - men det gælder kun c,e og s klasserne i min verden - resten er sq ikke taxaer hehe. Selv har jeg jo en E klasse - i den typiske taxa model griner. Men havde jeg råd, havde jeg sq også kørt porsche hehe.
Besvaret
;)... Mercedes er fine, de minder bare så meget om taxaer.
Der er sgu ikke meget taxa over en MB SL AMG - slet ikke...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...