Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så nærmer julen sig, og hos os, da vi boede i DK, kørte vi ud og købte juletræ på et julemarket, hvor man fik glögg, varm kakao og æbleskiver:th2:. Nu kommer det store spørgsmål om der findes sådanne markeder her i Skåne, eller om vi bare skal nøjes med et træ fra den lokale ICA? :sad:

Besvaret

Nærmer julen sig?? I min kalender er der heldigvis 2 måneder endnu!! :) Anyway, nede mellem Vellinge og Trelleborg er der et fæld-selv-sted hvor de serverer cacao til ungerne og glögg til de voksne. Men ikke et egentlig marked..

Besvaret
Nærmer julen sig?? I min kalender er der heldigvis 2 måneder endnu!! :) Anyway, nede mellem Vellinge og Trelleborg er der et fæld-selv-sted hvor de serverer cacao til ungerne og glögg til de voksne. Men ikke et egentlig marked..
haha ja heldigvis.. det burde forbydes ved lov at hänge julepynt osv op för 1 dec.
Besvaret
http://www.sydsverige.dk/?pageID=12 - der står noget med juleting i skåne og dette er i malmø: Christmas in Malmö City Christmas market and family actvities, 29 November-23 December Christmas at the Castle Christmas activities, Malmöhus Castle, 7 December Christmas Market Katrinetorps gård, 5-7 December Lucia Celebration of Malmö’s Lucia, 13 December
Besvaret

Glem äbleskiverne Ingen äbleskiver i Sverige. Men juleträ og glög kan man få på nybygget på väg 102 udenfor Skurup

Så nærmer julen sig' date=' og hos os, da vi boede i DK, kørte vi ud og købte juletræ på et julemarket, hvor man fik glögg, varm kakao og æbleskiver:th2:. Nu kommer det store spørgsmål om der findes sådanne markeder her i Skåne, eller om vi bare skal nøjes med et træ fra den lokale ICA? :sad:[/quote']
Besvaret

Nemlig

Ingen äbleskiver i Sverige. Men juleträ og glög kan man få på nybygget på väg 102 udenfor Skurup
Bravo Skallstorp - jeg forsøgte at beskrive dette sted forleden dag, men opgav fordi jeg ikke kunne huske, hvad det hed :o For ikke lokale kan det oplyses at "väg 102" er mellem Skurup og Veberöd. Stedet som Skallstorp omtaler kan anbefales :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...