Plesner Skrevet October 22, 2008 Rapporter Skrevet October 22, 2008 Kan nogen be-/afkræfte følgende: Jeg arbejder som fastansat i en konsulentvirksomhed og er blevet tilbudt at købe en andel af denne. I den forbindelse opretter jeg et Aps og lader efterfølgende det købe aktierne. Spørgsmålet er så om følgende er muligt/lovligt. Jeg forbliver fastansat i virksomheden (forbliver under funktionærloven osv.) og får min faste løn, mens provisionen sendes til mit Aps. (Jeg "fakturerer" virksomheden det månedlige provisionstilæg). På den måde kan man få betalt sit 125.000 kroners "indskud" ud eller investere "provisionen" i aktier fremfor at skulle betale topskat af den.
MRoderick Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 "Provisionen", som jo nok nærmere vil blive overskud af det oprindelige selskab kan flyttes over i et holdingselskab, som så kan investeres, eller udbetales som overskud og dermed beskattes. Den eneste måde du kan få dine 125.000 tilbage igen uden at betale skat af dem, er ved at lukke holdingselskabet.
mrode Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Umiddelbart kan det ikke lade sig gøre på den måde du beskriver det, sådan som jeg ser det. Hvor stor andel af konsulentvirksomheden kommer du til at eje? Følger andelen af stemmer det samme som ejer-andelen?
Basse Besvaret October 22, 2008 Rapporter Besvaret October 22, 2008 Tror du skal snakke med SKAT eller en revisor om den konstalation - du bevæger dig ind i et område, der hedder "rette modtager" Det vil sige, at selv om selskabet modtager provisionen - så kan rette modtager spores til dig istedet for - og du kan komme ud for at blive beskattet af beløbet. Det der overføres til dit ApS, kan kun være en del af overskudet - hvis du fakturere virksomheden for noget, så er det arbejde, der skal betales skat af i dit holdingselskab (så fremt der er et overskud), Syns den ser lidt umulig ud, sådan som du beskriver det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu