homer132 Skrevet November 1, 2008 Rapporter Skrevet November 1, 2008 Håber der er en som har en idé til hva mit problem kan være. Er selv løbet tør for idéer. Er normalt ok til IT, men den her kan jeg ikke lure. udbyder: bbb (bredbåndsbolaget) Mit problem: indtil for en uge siden har min internetforbindelse kørt perfekt i et lille årstid. nu sker det så at internetforbindelsen ryger når jeg sætter netværkskabel i routeren. Det samme gælder for telefon via routeren (bbb telefoni) Det fungerer perfekt via den trådløse forbindelse. Dette gælder for pc, wii, og mobil (windows mobile) lige så snart jeg sætte et kabel i en given port på routeren, ryger nettet med det samme. Dette med den ENE undtagelse at hvis jeg taler (eller hvis bare røret er taget af) i telefon via bbb telefoni (telefon stik direkte i routeren) ligeså snart jeg ligger telefonen på ryger nettet. Har prøvet at tage og ligge på mange gange og den er altså god nok, selv om det for mig ikke giver nogen som helst mening. har fået tilsendt en ny router fra bbb, men her sker præcist det samme. Så mærkeligt.
dabp Besvaret November 1, 2008 Rapporter Besvaret November 1, 2008 Det ville være meget relevant at skrive præcis hvilken router du har :) Derudover skal jeg lige forstå det helt præcist. Du har et stik i væggen, fra det går der kabel til din router med indbygget modem og wlan? Det er så at når du sætter din computer til med alm lankabel, så ryger sync på modem/router? Sker der en forskel i diodestatus når du sætter kablet til?
homer132 Besvaret November 1, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 1, 2008 det er et Xavi 5258: // Det trådlösa modemet Xavi 5258 används för bredband via telejack. Modemet är av ADSL2+-typ. Modemet har inbyggd splitter (som separerar Internetsignalerna från telefonsignalerna) och inbyggd telefonidosa (som är aktiv om du har telefoni via Bredbandsbolaget). Xavi 5258 har också inbyggd switch som gör det möjligt att ansluta flera datorer direkt till modemet med nätverkskablar (obs! gäller ej om du har fast IP). // men ja du har forstået situationen helt korrekt. Den forskel i diodestatus, er at wan lampen blinker langsomt. (når det kører blinker den hurtigt)
dabp Besvaret November 1, 2008 Rapporter Besvaret November 1, 2008 Hvor mange ip adresser har du? Kan det tænkes at du kun har 2 og de allerede er optagede og den så ikke kan finde ud af det når du tilslutter endnu en enhed? Hvor mange enheder har du tilsluttet den? Husk, der er ingen indbygget router, så DHCP tildeling bliver klaret af BBB. Hvis du nu feks har en trådsløs computer koblet på og gerne vil have en kablet også, så forsøg at gøre dette først: På computer der er koblet på trådløst: Vista: Tryk start, skriv cmd i søgefeltet og tryk enter. I commandoprompten skriver du "ipconfig /release" uden " 'er. XP: Tryk start>kør, skriv cmd og tryk enter og ellers samme som ovenstående. Forsøg så at koble den kablede enhed på.
homer132 Besvaret November 1, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 1, 2008 det har jeg forsøgt. Det hjælper intet. tidligere har jeg sagtens kunne have tre enheder koblet til samtidig. Selv om jeg kun har èn enhed med kabel forbundet og intet andet så ryger forbindelsen. lige så snart lan lyser op i modemet begynder wan at blinke langsomt. er ikke klar over hvor mange ip-adresser jeg har, men burde i alle tilfælde kunne få én enhed med kabel på og intet andet
dabp Besvaret November 1, 2008 Rapporter Besvaret November 1, 2008 Fisk så, jeg har aldrig hørt om det problem før... Prøv evt BBB's kundeservice, man kunne forestille sig at de havde hørt om det før når det nu er deres udstyr....
Juff Besvaret November 1, 2008 Rapporter Besvaret November 1, 2008 Fisk så' date=' jeg har aldrig hørt om det problem før... Prøv evt BBB's kundeservice, man kunne forestille sig at de havde hørt om det før når det nu er deres udstyr....[/quote'] hehe Held og lykke homer, jeg har 3 modem stående fra BBB. :D De elsker at sende nye, de har åbenbart ikke den store tillid til deres leverandør
homer132 Besvaret November 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 4, 2008 øhh modem konflikter åbenbart med en del ting. bla. telefon, og også ekstern dvd-brænder. Når jeg kobler ekstern dvd-brænder fra usb porten kører nettet super, i med brænderen og det crasher igen :) så strange. man skulle så tro det blot var min comp som var syg, men man kan se på wan lampen på xavi modemet at forbindelsen ryger. Strange! Nå men nogen som ved om xavi'en fungerer som en switch. Har problemer med at kunne se den anden computer som er forbudet til xavi'en via ethernet kabel. ville være rart hvis jeg blev fri for at tilføje en ekstra enhed blot for at kunne hive filer mellem de to comps. (kører vist hhv xp home og xp pro) Edit:// nå fik selv løst det. det stas man får fra bbb magter åbenbart ikke ret meget. Da jeg sluttede en router med indbygget switch så funger det lokale netværk... ///
dabp Besvaret November 4, 2008 Rapporter Besvaret November 4, 2008 Mener du seriøst at når du kobler en ekstern usb brænder til din computer, så mister dit modem netforbindelsen???? Det lyder meget MEGET underligt..... Ja, xavi'en fungerer som switch... Du kan eventuelt prøve at investere i et accespoint... Jeg købte et belkin(billig) fordi min zyxel og iphone ikke ville snakke pænt til hinanden og det fungerede fint, der er både wlan og 4 lan porte... Ellers når du forsøger at se den anden computer, sørg for at I er i samme workgroup og ellers forsøg at søge på det specifikke computernavn. - Højreklik på My Network Places og vælg Search for Computers...
homer132 Besvaret November 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 4, 2008 ja det lyder meget mærkeligt, men den er nu god nok. tror hellere jeg må rense den godt igennem for snavs. har havde opsat begge computere efter alle kunstens regler men de ville ikke kommunikere igennem xavi'en, lige så snart en router styrede netværket og internettet fra xavi'en fungede det hele perfekt (med de samme indstilliger)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu