Lollikken Skrevet November 3, 2008 Rapporter Skrevet November 3, 2008 Hejsa Jeg overvejer at købe en bil der skal holde 1-2 år. Dagens søgning af blocket viste to sælgere som havde et par biler i min prisklasse. Kender I noget til disse to? A.T Car Park HB og Käglinge Bilcenter Det er min indtryk at de hovedsagligt er brugtbilsforhandlere. Kan man finde oplysninger på forhandlerne, f.eks. via konsumentverket eller noget lignende? Erfaringer og løse rygter modtages gerne :)
michael k Besvaret November 3, 2008 Rapporter Besvaret November 3, 2008 en bil der skal holde 1-2 år? hvad mener du skal det bare väre noget gammelt skidt som skal skrottes efter 2 år eller? isåfald er det vel ret så ligegyldigt med forhandlerens rennome..
Lollikken Besvaret November 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 3, 2008 en bil der skal holde 1-2 år? hvad mener du skal det bare väre noget gammelt skidt som skal skrottes efter 2 år eller? isåfald er det vel ret så ligegyldigt med forhandlerens rennome.. Fordi jeg ikke gider at bilen reelt set kommer til at koste 20k og holder på værksted 90% af tiden. Pris og kvalitet følges gerne ad, men kun hos den ærlige forhandler ;)
michael k Besvaret November 3, 2008 Rapporter Besvaret November 3, 2008 uanset forhandlerens renomme så kan du jo aldrig väre sikker på ikke at få en värkstedsbil når du köber en billig bil...
Bjarne233 Besvaret November 3, 2008 Rapporter Besvaret November 3, 2008 Käglinge Bilcenter har vi handlet hos for 5 år siden og det var (sjovt nok) en værkstedsbil vi fik fat i....(altså store ekstra udgifter til at starte med)... Useriøst firma !! :thumbdown
Lollikken Besvaret November 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 4, 2008 Käglinge Bilcenter har vi handlet hos for 5 år siden og det var (sjovt nok) en værkstedsbil vi fik fat i....(altså store ekstra udgifter til at starte med)... Useriøst firma !! :thumbdown Øv, det var ellers der jeg havde øjnene på noget godt :) Så må jeg bare have de monster kritiske briller på :D Tak for tippet!
Lollikken Besvaret November 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 4, 2008 uanset forhandlerens renomme så kan du jo aldrig väre sikker på ikke at få en värkstedsbil når du köber en billig bil... Helt enig! MEN renome kan være med til at mindske sandsynligheden for at få et sminket lig. Desuden kan de fleste småting fikes internt blandt familie og venner. Uanset hvad, så kan erfaringer som Bjarnes jo ikke skade :)
michael k Besvaret November 4, 2008 Rapporter Besvaret November 4, 2008 Helt enig! MEN renome kan være med til at mindske sandsynligheden for at få et sminket lig. Desuden kan de fleste småting fikes internt blandt familie og venner. Uanset hvad, så kan erfaringer som Bjarnes jo ikke skade :) tja de fleste bilhandlere inkl de velrenommerede tjekker ofte ikke de biler de feks tager i indbytte osv så selv hos dem med godt ry forekommer det ofte , det kan man ikke rigtig sikre sig imod isär ikke med billige biler medmindre man selvfölgeligt körer dem til en m-test eller lign... mht til bjarnes erfaring : så jo den kan netop skade isär fordi han på ingen måde forklarer hvorfor han synes de var useriöse osv .. var de useriöse bare fordi han fik en värkstedsbil eller nägtede de at fixe det eller?? det er lidt ligesom den anden tråd med ham der feks synes at LF var åh så dårlige fordi han ikke havde läst sine forsikringsbetingelser... så jo ubegrundet brok over et firma kan skade .. (dermed ikke sagt at bjarnes er ubegrundet men han gir ingen grund...) , skal man fraråde folk fra at handle et sted må man lissóm redegöre for hvorfor de ikke skal handle der synes jeg!!
Bjarne233 Besvaret November 4, 2008 Rapporter Besvaret November 4, 2008 Jamen nu har jeg da lige 3 min til at uddybe. Købte en fin udseende Volvo S40. Kørte den 3 dage efter til service hos Volvo der fandt "fejl" og mangler for 16000skr (kan desværre ikke huske alle fejl, men den ene var defekte bremser) og det nægtede de at betale noget til selvom jeg var flink og sagde jeg nok skulle betale 25% (...og jeg er så ikke jyde!! hvilken min hustru nok havde ønsket sig i dette tilfælde)...vi gik til pressen, og til ARN som mente at de burde betale men ikke ville "pålægge" dem det....så det gjorde de ikke. SUBJEKTIVT: Den tynbenede spasser der sidder (sad) på kassen er en arrogant stodder der snyder og bedrager hvor han kan komme til det. Snakkede med en del svenskere og journalister på daværende tidspunkt og det var ikke mange der havde gode ting og sige. Bevares....man kan nok godt få en god bil her ligesom man kan være heldig alle andre steder....jeg siger bare: Regn ikke med den store forståelse hvis du føler dig snydt eller har en reklamation.
Lollikken Besvaret November 5, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 5, 2008 Bjarne: Tak for den uddybet kommentar :)
michael k Besvaret November 5, 2008 Rapporter Besvaret November 5, 2008 ja så kan man tage det seriöst :)
sup3rior Besvaret May 1, 2009 Rapporter Besvaret May 1, 2009 Handlede du bilen hos Käglinge bilcenter?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu