Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg får stadig den der "DR-live is only available for wievers with danish ip-numbers.... blah blah blah". Og det var bare et klip derinde fra jeg skulle se. Er det permanent nu? :confused: /Jolin

Besvaret

Det tror jeg det er. Fandt dette på DR: (http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114438.htm#Kan_jeg_se_dr_dk_tv_live_fra_udlandet_) Kan jeg se dr.dk tv live fra udlandet? Nej desværre. dr.dk tv live er et pilotprojekt, som indtil videre fungerer som et supplement til den terrestriske udsendelse. Vi har af økonomiske årsager besluttet at begrænse udsendelsen til danske IP adresser.Læs mere om dr.dk tv live Jeg overvejer om jeg kan bruge en dansk proxy server i stedet. Den overholder jo reglerne med danske IP adresser. Er der nogen der har erfaring med dette?

Besvaret
Det tror jeg det er. Fandt dette på DR: (http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114438.htm#Kan_jeg_se_dr_dk_tv_live_fra_udlandet_) Kan jeg se dr.dk tv live fra udlandet?
Du blander tingene lidt sammen. Det har ikke hidtil været muligt at se dr.dk live, dvs. streamet DR1 og DR2. Derimod har det været muligt - bortset fra under OL - at se DR update. Det er det så ikke længere, ser det ud til. Men der har dog tidligere været problemer med det, hvor vi var nogen, der klagede og faktisk fik muligheden tilbage. Det synes jeg, vi skal prøve igen - jo flere, jo bedre! :fight:
Besvaret

Du har ret. Der står følgende på DR-update: Danske internetbrugere i udlandet kan ikke se DR Update i resten af uge 45. Det skyldes skrappe krav fra amerikanske tv-selskaber under præsidentvalg Tilgang igennem en dansk Proxy Server virker måske.

Besvaret
Du har ret. Der står følgende på DR-update: Danske internetbrugere i udlandet kan ikke se DR Update i resten af uge 45. Det skyldes skrappe krav fra amerikanske tv-selskaber under præsidentvalg Tilgang igennem en dansk Proxy Server virker måske.
OK, tak! Så var der en "naturlig" forklaring (og det er snart uge 46)
Besvaret

Til info! For lige at komme et par klager i forkøbet, så virker DR update stadig ikke fra udenlandske ip´er:o Der arbejdes hårdt på sagen, men der er ikke givet grønt lys for åbning af det såkaldte geofilter endnu.:sad:

Besvaret
For lige at komme et par klager i forkøbet, så virker DR update stadig ikke fra udenlandske ip´er:o
Nej, åbenbart ikke, tænkte nok du ville reagere når du læste vores indlæg. Det er jo positivt at så mange af os ser update. Først var det et problem under OL, og nu under det amerikanske valg. Det ligner jo en stime. Kan vi forvente mere af den slags i fremtiden, eller hvad vej blæser vinden? :confused: Sidste: Update virker igen
Besvaret
Nej, åbenbart ikke, tænkte nok du ville reagere når du læste vores indlæg. Det er jo positivt at så mange af os ser update. Først var det et problem under OL, og nu under det amerikanske valg. Det ligner jo en stime. Kan vi forvente mere af den slags i fremtiden, eller hvad vej blæser vinden? :confused:
Det kan nok ikke udelukkes, desværre :o, at det vil ske igen. Som nævnt længere oppe i tråden, er det rettighedsindehaveren der helt og holdent bestemmer hvad/hvornår/hvormeget, der må sendes og specielt amerikanerne har haft meget skrappe krav, som bare må efterleves og først når alt ifm. valget er fjernet, åbnes der igen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...