Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

I mit nylige møde med den svenske brugtbils verden er der nogle termer som jeg ikke har den fjerneste hvad betyder: Utrampningslagret = ? Spindelled = ? Styrled = ? Andre ord er lidt anderledes end på dansk Växellåda = Gearkasse Elhissar = Elruder (tror jeg :D) Det kunne være rart med en tråd (gerne sticky) som kunne fungere som en slags bilordbog/opslag til at oversætte nogle af disse svenske bil termer. Jeg tilbyder gerne at opdatere det første indlæg, hvergang der bliver fundet svar på et nyt spørgsmål/bildel :) Og i mellemtiden håber jeg så på at nogen har lyst til at oversætte de 3 ord til deres danske modstykke :)

Besvaret
Utrampningslagret = Udrykkerleje Spindelled = Spindler/bærekugler Styrled = Styrekugler Det er mit bud...
uttrampningslager hedder rent faktisk også udtrampningsleje i danmark .. spindelled er bärekugle .. det der holder klumpen med nav osv fast og styrled er .. ja styrekugle...
Besvaret

Jeg plejer at snyde lidt når jeg er i tvivl - skal jeg finde ud af hvad en del hedder på svensk slår jeg den op på biltema.dk og bagefter søger jeg varenummeret på biltema.se - det burde også virke den anden vej :rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...