Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Andre der oplevede nedetid på en times tid, tidligere i dag? Denne gang var der bare dødt. Ikke time-out's eller DB-fejl...men slukket. Måske Servage er ved at få styr på DB-problemerne? Steen kan måske kaste lidt mere lys over sagen?

Besvaret
Andre der oplevede nedetid på en times tid, tidligere i dag? Denne gang var der bare dødt. Ikke time-out's eller DB-fejl...men slukket. Måske Servage er ved at få styr på DB-problemerne? Steen kan måske kaste lidt mere lys over sagen?
Man kan måle den slags nemt med http://www.pingdom.com ...man får e-mails og SMS'er når skidtet går i stykker :-) Vi bruger det til at overvåge alle vores kundeløsninger, og det har da reddet kastanjerne ud af ilden et par gange allerede :-)
Besvaret
Så i min verden burde det ikke ha' indflydelse på afviklingen....
Sikke noget sludder. Hvis de har leget med clustre, så kan de snildt have haft problemer med et eller flere, og derved måttet tage dem off-line. Ergo har vi nedetid. Alternativet er at vi er blevet over-pakket på et cluster, der så er blevet overbelastet - og så er vi lige vidt. Web-hoteller i Servage-kaliberen opgraderer jo ikke før de ikke kan undgå det. Og så har de allerede trukket den længe på en 150% utilization, sikkert :rolleye::rolleyes:
Besvaret

Uanset hvad der er gået i ged hos Servage, er det møg irriterende, ikke mindst for Steen. Jeg vil gerne hjælpe med at finde noget bedre, og tilbyde hvad jeg kan af hjælp, for at flytte til en anden server.

Besvaret

Den hoster da lidt hva'..... Hvad sker der på hosting fronten??? Det er som om Steen er gået i hi og ikke kommer med noget som helst??? Heller ikke til folk der vil hjælpe.... Meget underligt. Men det kan Frederik vel tale med om.....:D

Besvaret
Den hoster da lidt hva'..... Hvad sker der på hosting fronten??? Det er som om Steen er gået i hi og ikke kommer med noget som helst??? Heller ikke til folk der vil hjælpe.... Meget underligt. Men det kan Frederik vel tale med om.....:D
whathesaid1.gif Ja, jeg har sgu kastet håndklædet i ringen. Steen ønsker at klare ærterne selv. :confused: Jeg krydser fingrene imens og håber på det bedste. :scared:
Besvaret
Jeg er sikker på det er deres linie-udbyder der er gået ned. Selvom de har redundante linier, så tager det tid for DNS'en at være oppe igen..... Det er mit bedste bud....
Ah mon dog.. Typisk vil man lave roundrobin på sådan nogle ting, men jo et cluster betyder jo en eller flere enheder står sammen men hvis den ene enhed går ned så skal den anden eller flere enheder dele loadet som den ene eller anden ikke kan tage .. men der er i hvert fald nogle connection problemer generelt til debatten om det er serverne der timer ud eller hvad det er, skal jeg ikke gøre mig klog på ..
Besvaret
Ah mon dog.. Typisk vil man lave roundrobin på sådan nogle ting' date=' men jo et cluster betyder jo en eller flere enheder står sammen men hvis den ene enhed går ned så skal den anden eller flere enheder dele loadet som den ene eller anden ikke kan tage .. men der er i hvert fald nogle connection problemer generelt til debatten om det er serverne der timer ud eller hvad det er, skal jeg ikke gøre mig klog på ..[/quote'] Som Gio sagde, er der flere måder at lave sovs på ... men det er rigtigt at RoundRobin algoritmen er meget populær i Redmond :-)
Besvaret
Som Gio sagde' date=' er der flere måder at lave sovs på ... men det er rigtigt at RoundRobin algoritmen er meget populær i Redmond :-)[/quote'] hehe uden tvivl.. selvom jeg ikke er microsoft mand.. men jeg støder på Roundrobin hver dag især med MX dele osv.. men min pointe var bare at der er ikke et hosting firma som går ned på dns :) .. med mindre .... men jo der er mange måder at lave sovs på... i øvrigt.. Gio kan du ikke få Sputnik op, for jeg skal se noget derinde :-)
Besvaret
i øvrigt.. Gio kan du ikke få Sputnik op' date=' for jeg skal se noget derinde :-)[/quote']Har Sputnik været nede? Husk nu også på, at der stadig er geo-block på en del sager - præcis som hos DR...desværre.
Besvaret
Husk nu også på' date=' at der stadig er geo-block på en del sager - præcis som hos DR...desværre.[/quote'] Hvilket kan løses, hvis du kender en nørd i DK, der har båndbredde nok :-) Tilsvarende hvad Danskerne gør for at få Spotify :-)
Besvaret
Skal vi ikke lige koncentrere os om Steen og hans manglende lyst til at tage imod de snart adskillige tilbud der har været om hjælp????
Nej nej ... det er meget sjovere at køre en tråd ud på et sidespor! ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...