lovebuine Skrevet November 17, 2008 Rapporter Skrevet November 17, 2008 måske en af jer ved det, er godt nok irritereret over at ham montøren ikke satte det til, jeg ved godt hvor det skal sidde og så, og han fik det til at lyde skide nemt, men tror lige han har glemt, at det skal have strøm, og det er her jeg er i tvivl. fordi varmekabel har jo en lyseblå og hvid ledning, passer jo ikke rigtig sammen med den alm strøm, som er blå og brun nogen der ved, hvor jeg skal tilslutte kablet?? om den bare skal sidde sammen med blå og brun???
larscph Besvaret November 17, 2008 Rapporter Besvaret November 17, 2008 Er du sikker på at det er nødvendigt? Jeg kørte uden varmekabel på de to vi havde - og havde aldrig (3 sæsoner) nogen problemer med is der ikke blev smeltet.
lovebuine Besvaret November 17, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2008 Er du sikker på at det er nødvendigt? Jeg kørte uden varmekabel på de to vi havde - og havde aldrig (3 sæsoner) nogen problemer med is der ikke blev smeltet. de anbefaler det, fordi hvis det fyer med sne og bliver rigtigt koldt, så kan den ikke rigtigt følge med, jeg lagde mærke til imorges var det 3 grader, men den måtte lige stoppe op og afrimme i et stykke tid, hvis varmekablet havde været der, så ville den process jo gå meget hurtigere.
larscph Besvaret November 17, 2008 Rapporter Besvaret November 17, 2008 de anbefaler det' date=' fordi hvis det fyer med sne og bliver rigtigt koldt, så kan den ikke rigtigt følge med, jeg lagde mærke til imorges var det 3 grader, men den måtte lige stoppe op og afrimme i et stykke tid, hvis varmekablet havde været der, så ville den process jo gå meget hurtigere.[/quote'] Det gør ingen forskel ift afrimning af køleribberne - varmekablet. Hvis det altså er det jeg tænker på som man monterer i bunden som skal modvirke at der "gror is" op nedefra? Jeg havde som sagt ingen problemer med vores, og det har bestemt både været smefygning og over 20 graders frost.
larscph Besvaret November 17, 2008 Rapporter Besvaret November 17, 2008 Derudover vil jeg tro at varmekablet blot skal tilsluttes så det får 220V konstant. Prøv med et multimeter at måle hvor der er spænding på tilslutningerne. Det er altid en god ide, du kan jo ikke være sikker på hvad der er i de enkelte ledninger, farvekode eller ej...
Thomas Besvaret November 18, 2008 Rapporter Besvaret November 18, 2008 Hvorfor ikke bare få montøren ud og sætte det på?
lovebuine Besvaret November 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 18, 2008 fordi han ikke havde tid, og fordi jeg havde glemt at fortælle ham det
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu