Marraffay Skrevet November 19, 2008 Rapporter Skrevet November 19, 2008 Nu har jeg lang om længe fået skilt mig af med de grimme rådne trælister der var hist og pist her rundt omkring i lejligheden. Derfor har jeg været ude at fremskaffe et par skinnende alu-lister. Dog kan intet af det værktøj jeg har liggende hverken hugge, stikke eller prikke til de lister når nu de skal skæres til. Jeg har forsøgt at spørge Bauhass-saven, men de saver kun træ. Er der mon nogen der ved hvor jeg kan få tilpasset mine alu-lister henne?
MC Manden Besvaret November 19, 2008 Rapporter Besvaret November 19, 2008 Hvad er de lister til ? Og, hvor store er de ? Hvordan skal de skæres ? Nu har jeg lang om længe fået skilt mig af med de grimme rådne trælister der var hist og pist her rundt omkring i lejligheden. Derfor har jeg været ude at fremskaffe et par skinnende alu-lister. Dog kan intet af det værktøj jeg har liggende hverken hugge' date=' stikke eller prikke til de lister når nu de skal skæres til. Jeg har forsøgt at spørge Bauhass-saven, men de saver kun træ. Er der mon nogen der ved hvor jeg kan få tilpasset mine alu-lister henne?[/quote']
BS Besvaret November 19, 2008 Rapporter Besvaret November 19, 2008 Nu har jeg lang om længe fået skilt mig af med de grimme rådne trælister der var hist og pist her rundt omkring i lejligheden. Derfor har jeg været ude at fremskaffe et par skinnende alu-lister. Dog kan intet af det værktøj jeg har liggende hverken hugge' date=' stikke eller prikke til de lister når nu de skal skæres til. Jeg har forsøgt at spørge Bauhass-saven, men de saver kun træ. Er der mon nogen der ved hvor jeg kan få tilpasset mine alu-lister henne?[/quote'] En nedstryger kan vel klare opgaven? Ellers en stiksav med metal klinge.
Marraffay Besvaret November 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 19, 2008 Hvad er de lister til ? Og' date=' hvor store er de ? Hvordan skal de skæres ?[/quote'] Det er dørlister på ca 50cm. Der skal såmænd bare skæres et par bider af så de passer med dørene derhjemme...
Marraffay Besvaret November 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 19, 2008 En nedstryger kan vel klare opgaven? Ellers en stiksav med metal klinge. Jeg har nu brugt 2 forskellige nedstryger og ødelagt dem begge. Så det er noget hårdt stads!
BS Besvaret November 19, 2008 Rapporter Besvaret November 19, 2008 Jeg har nu brugt 2 forskellige nedstryger og ødelagt dem begge. Så det er noget hårdt stads! Eller forkert betjent
MC Manden Besvaret November 19, 2008 Rapporter Besvaret November 19, 2008 Prøv at finde en butik som laver rammer. De har en rundsav til metal og kan skære i den ønskede vinkel Jeg har nu brugt 2 forskellige nedstryger og ødelagt dem begge. Så det er noget hårdt stads!
Menace Besvaret November 19, 2008 Rapporter Besvaret November 19, 2008 vi købte nogen lister i rustfrit stål (som kostede dyrt) og skar dem til med en almindelig nedstryger, husk at køb klinger til metal :-) Vi brugte 1 klinge pr. skinne Til nedstrygeren var der også sådan en man kunne lægge listen i (eller en træliste) og skære lige
Marraffay Besvaret November 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2008 Eller forkert betjent Der er vel ikke så mange måder hvorpå man kan anvende en nedstryger er der? Ellers har jeg da misset noget... Ja, jeg må finde en rundsav et sted der kan skære nogen bider af de lister... tak for jeres hjælp.
BS Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 Der er vel ikke så mange måder hvorpå man kan anvende en nedstryger er der? Ellers har jeg da misset noget... Ja' date=' jeg må finde en rundsav et sted der kan skære nogen bider af de lister... tak for jeres hjælp.[/quote'] Tro det eller lad være men det er der. trykket afhænger af godset for at klingen ikke skal knække fx.
michael k Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 Jeg har nu brugt 2 forskellige nedstryger og ødelagt dem begge. Så det er noget hårdt stads! så gör du noget forkert eller har forkerte klinger ... som der blir nävnt husk at köbe metal klinger og så tryk ikke for hårdt lad saven göre arbejdet ..
Gio Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 husk at köbe metal klingerBruger men en nedstryger til andet end metal!? Det var jeg ikke klar over, hvis det er tilfældet.
BS Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 Bruger men en nedstryger til andet end metal!? Det var jeg ikke klar over' date= hvis det er tilfældet. Nogen gange også til at åbne øl med
Marraffay Besvaret November 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 20, 2008 Bruger men en nedstryger til andet end metal!? Det var jeg ikke klar over' date= hvis det er tilfældet. Det var også lidt den indstilling jeg havde... godt nok var det ikke verdens dyreste nedstryger jeg købte, men en nedstryger var det i al fald. Gik sådan set også ud fra at der var metalklinger på sådan en fætter....
michael k Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 Bruger men en nedstryger til andet end metal!? Det var jeg ikke klar over' date= hvis det er tilfældet. uhm ja bla trä du kan få träklinger ... modelbyggere bruger dem ofte til bla balsaträ
BS Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 uhm ja bla trä du kan få träklinger ... modelbyggere bruger dem ofte til bla balsaträ Men så er det også ofte en bue sav de bruger da den giver større frihed end nedstrygeren.
michael k Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 ligeså ofte at e4n nedstryger blir brugt
Menace Besvaret November 20, 2008 Rapporter Besvaret November 20, 2008 Bruger men en nedstryger til andet end metal!? Det var jeg ikke klar over' date= hvis det er tilfældet. de billige du køber er med en all-around klinge....... Man kan også godt bruge den til trælister som man f.eks sætter på ens køkkenbord, den lille klinge giver et bedre snit end hvis man tog en fukssvans
carbon-customs Besvaret November 23, 2008 Rapporter Besvaret November 23, 2008 vi købte nogen lister i rustfrit stål (som kostede dyrt) og skar dem til med en almindelig nedstryger, husk at køb klinger til metal :-) Vi brugte 1 klinge pr. skinne Til nedstrygeren var der også sådan en man kunne lægge listen i (eller en træliste) og skære lige der er jo også forskellig kvalitet, tvivler på at en god klinge dør på et enkelt stykke rustfri,. mht alu, så kan en alm KAPSAV (el) godt skære alu bare skær langsomt.
handymænd Besvaret November 23, 2008 Rapporter Besvaret November 23, 2008 Jeg plejer at skære den slags med en vinkelsliber med en skæreskive til formålet. Du kan evt. leje en vinkelsliber i byggemarkedet - hvis du tør kaste dig ud i at betjene den slags. Husk sikkerhedsbrille og høreværn.
Marraffay Besvaret November 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 23, 2008 Der er mange gode bud, nogen mere relevante for mig end andre. Jeg takker for jeres svar uanset hvad hvertfald og så må jeg op på stål hesten og finde en løsning til mine lister.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu