Guest Mogens Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 Ik' noget för mig... Anyway, hvis jeg skulle købe mig en RS6 ville jeg nok kunne nøjes med denne, fremfor en "fabriksny" http://www.blocket.se/vi/19367995.htm?ca=23_11_s Tidligere pressevogn?
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 AK og ve kommunikation kan være en svær en ;) Det er helt korrekt dansk sprog når jeg siger at du kan trække moms fra. Alle de priser vi annoncerer på blocket og bytbil er inklusiv Svensk moms. Har du en virksomhed eller er momsregistreret eller ønsker at eksportere bilen, så kan du trække momsen fra :) Så der skal ikke "smides" moms på, så ja du sparer ml. 50-100k også med moms på bilen. Eksempel: http://www.bytbil.com/bilar/nya/sokresultat_nya_personbilar_i_lager_hos_handlare.aspx?criterias=A2QBAAEAAAAFAAAAMBgAAAAAAAADAAAAAQAAAP....8_! Her sparer du sek 110.000! og ja det er inklusiv moms :D Hmmm, där får du nog läsa på lite bättre... framförallt om ni agerar på den Svenska marknaden. Bara för att du har ett företag i Sverige och är momsregistrerad betyder det inte att du kan "dra av" momsen vid köp av personbil, det är ytterst få företag som får göra det ex taxirörelser, budfirmor, begravningsbyråer och några få till... Inte heller om du exporterar bilen från ditt Svenska företag kan du dra momsen (såvida du inte är bilhandlare...) Ingen bra idé att rekomendera Svenska företagare att dom kan dra momsen på en bil, det kan komma att kosta dom mycket pengar...
MC Manden Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 Hmmm, där får du nog läsa på lite bättre... framförallt om ni agerar på den Svenska marknaden. Bara för att du har ett företag i Sverige och är momsregistrerad betyder det inte att du kan "dra av" momsen vid köp av personbil, det är ytterst få företag som får göra det ex taxirörelser, budfirmor, begravningsbyråer och några få till... Inte heller om du exporterar bilen från ditt Svenska företag kan du dra momsen (såvida du inte är bilhandlare...) Ingen bra idé att rekomendera Svenska företagare att dom kan dra momsen på en bil, det kan komma att kosta dom mycket pengar... Hvis man har et firma som handler med race parts og skal til de svenske baner for at sælge (i forbindelse med løb eller træning) så kan du også trække momsen fra.... Og, hvis man heeeelt tilfældigt selv deltager, så er man jo lidt heldigt stillet ;)
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 Hvis man har et firma som handler med race parts og skal til de svenske baner for at sælge (i forbindelse med løb eller træning) så kan du også trække momsen fra.... Og, hvis man heeeelt tilfældigt selv deltager, så er man jo lidt heldigt stillet ;) Hmmm, nu är jag inte helt med, det pratas om moms på personbilar... inte på "race parts", och nej med en firma som handlar med bildelar får du INTE dra någon moms på en personbil.
MC Manden Besvaret January 23, 2009 Rapporter Besvaret January 23, 2009 Hmmm, nu är jag inte helt med, det pratas om moms på personbilar... inte på "race parts", och nej med en firma som handlar med bildelar får du INTE dra någon moms på en personbil. Om du bruger en "personvogn" (RS6) til at fragte dele til banen, så jo... så kan du. Du skal bare sælge dele på banen .... altså, din RS6 er din firmabil.... Der finns ca. 50 mc-teams som gør det....
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Om du bruger en "personvogn" (RS6) til at fragte dele til banen, så jo... så kan du. Du skal bare sælge dele på banen .... altså, din RS6 er din firmabil.... Der finns ca. 50 mc-teams som gør det.... NEJ NEJ och NEJ du kan ALDRIG lyfta moms på en personbil i ditt företag, skriv inte om viktiga saker som du inte förstår dig på ! Om inte MC-teams är ovanligt ovetande (och isf. har stora momsfakturor att vänta sig) har du FEL !, det var nog något du själva hittade på här... Köper du en täckt skåpbil, VITO eller liknande, då kan du dra hela momsen. Men ALDRIG någonsin på en personbil I Sverige har man "avdragsförbud" på personbilar, om du leasar en bil (dvs att du inte äger den) kan man dra 50% av månadskostnaden på leasninghyran, men det är en helt annan sak...
Rikke Rost Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Hvorfor står der så nogle steder, eks med den RS6 på blocket, prisen ex. moms????
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Hvorfor står der så nogle steder' date=' eks med den RS6 på blocket, prisen ex. moms????[/quote'] För att med avdragbar moms går bilen att Leasa. Men du kan som företag inte köpa den ex moms utan den måste säljas av bilfirma till leasingbolag.
Rikke Rost Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Hvis man så har et dansk firma med adresse i dk og køber en svensk bil....Så kan man jo trække momsen helt fra.... Så går det da fint som firmabil???
mrode Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Hvis man så har et dansk firma med adresse i dk og køber en svensk bil....Så kan man jo trække momsen helt fra.... Så går det da fint som firmabil??? I Danmark kan man trække momsen fra på erhvervsmæssigt benyttede gulpladebiler, men ikke på hvidpladebiler. Hverken til køb eller drift. Hvordan en svensk nummerplade lige skal kategoriseres her, ved jeg ikke, men jeg gætter på hvid nummerplade :)
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Hvis man så har et dansk firma med adresse i dk og køber en svensk bil....Så kan man jo trække momsen helt fra.... Så går det da fint som firmabil??? Då pratar vi om dansk firmabil i DK, då jag inte kan DK momsregler så vill jag inte uttala mig om hur det fungerar i DK
MC Manden Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 NEJ NEJ och NEJ du kan ALDRIG lyfta moms på en personbil i ditt företag, skriv inte om viktiga saker som du inte förstår dig på ! Store ord, Andreas... ALDRIG ?? .... Hmmmm :D Jeg ved ikke om mc-handel også omfattes af "bilhandel" http://www.skatteverket.se/skatter/mervardesskattmoms/allmant/avdragsforbud.4.18e1b10334ebe8bc8000113.html#kop
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Hmmm, där får du nog läsa på lite bättre... framförallt om ni agerar på den Svenska marknaden. Bara för att du har ett företag i Sverige och är momsregistrerad betyder det inte att du kan "dra av" momsen vid köp av personbil, det är ytterst få företag som får göra det ex taxirörelser, budfirmor, begravningsbyråer och några få till... Inte heller om du exporterar bilen från ditt Svenska företag kan du dra momsen (såvida du inte är bilhandlare...) Ingen bra idé att rekomendera Svenska företagare att dom kan dra momsen på en bil, det kan komma att kosta dom mycket pengar... MC MANDEN: Och var vad det jag skrev.... "såvida du inte är bilhandlare" Inse att du har fel och sluta skriv om saker du uppenbart inte har någon som hellst koll på !
MC Manden Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 MC MANDEN: Och var vad det jag skrev.... "såvida du inte är bilhandlare" Inse att du har fel och sluta skriv om saker du uppenbart inte har någon som hellst koll på ! Spar bare lidt på attituden :D ... Jeg har ingen problemer med at indrømme fejl, men måske mchandlere går på lige fod med bilhandlere ? I dont know... Jeg ved bare hvad jeg har set og hørt....
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Spar bare lidt på attituden :D ... Jeg har ingen problemer med at indrømme fejl' date=' men måske mchandlere går på lige fod med bilhandlere ? I dont know... Jeg ved bare hvad jeg har set og hørt....[/quote'] Blir bara irriterad när folk skriver om saker som dom inte har en aning om, varför kommentera ett inlägg om hur man hanterar moms i Sverige om man inte vet vad man skriver om, tycker det är allt för ofta att man ser kommentarer på detta forum som baserar sig på gissningar och spekulationer, och det kan väl iof. vara helt ok, men inte när det handlar om denna typ av frågeställning, då tycker jag att det är på sin plats att man vet vad man talar om och inte bara skriver en massa "blaj" som ingen har nytta av, men tvärt om kan lida ekonomisk skada av. Over and out...
Homer Besvaret January 24, 2009 Rapporter Besvaret January 24, 2009 Tidligere pressevogn? Arh, selv om det så er, er det vel begrænset hvor meget skade de kan nå at lave på 750 km.
XLCARS Besvaret January 25, 2009 Rapporter Besvaret January 25, 2009 Hvordan ligger det med garanti' date=' hvis der købes direkte fra fabrikken? Jeg kunne forestille sig, at der er nogle importører, som vil stille sig på bagbenene?[/quote'] Garantien er 100% den samme som hos en forhandler. Der er udstukket fælles EU regler for hvor du kan købe din bil. Og der er også fælles regler for garantibestemmelserne indenfor EU. Det vigtigste er at du får lavet dine service intervaller med stempel fra en af de autoriseret forhandlere. Gør du det så opretholder du de samme garantier som hvis du havde købt bilen hos forhandleren :)
XLCARS Besvaret January 25, 2009 Rapporter Besvaret January 25, 2009 För att med avdragbar moms går bilen att Leasa. Men du kan som företag inte köpa den ex moms utan den måste säljas av bilfirma till leasingbolag. Jeg vil lige støtte op om det som Andreas siger. Du kan ikke som privatperson trække momsen ud af en bil på hvide plader uagtet at den er købt i Sverige eller importeret. Korrekt at du kan kun trække moms fra hvis du har et firma der leaser bilen via en forhandler. Jeg håber at det kaster lys over sagen
st1berg Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Jeg vil lige støtte op om det som Andreas siger. Du kan ikke som privatperson trække momsen ud af en bil på hvide plader uagtet at den er købt i Sverige eller importeret. Korrekt at du kan kun trække moms fra hvis du har et firma der leaser bilen via en forhandler. Jeg håber at det kaster lys over sagen NEJ!!!!! Det gør det ikke!!! Specielt ikke hvis man læser dit svar til Frøken Rost i post nr 15 i denne tråd. Der drejer det sig jo netop om en "hvid" plade bil, som du fortæller at han kan trække momsen ud af hvis han har firma.... Nu snakker du om leasing...... Du må sq komme med en ordentlig forklaring og ikke de der divergerende udflugter..... Men vi kan oz løse det ved at du smider en pris på en af følgende 2 biler. Jeg har et firma i DK, se nr, moms pligtig og hele pisset..... 1. VW Scirocco 2,0 TFSI Dsg 2. VW Passat R36 Variant Dsg De behøver ikke være sprit nye, men der skal være så godt som ALT i udstyr. Så kan vi alle se hvad I kan på disse biler. Det er biler som jeg ønsker som min næste bil, så kan du noget......????:th2:
XLCARS Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 NEJ!!!!! Det gør det ikke!!! Specielt ikke hvis man læser dit svar til Frøken Rost i post nr 15 i denne tråd. Der drejer det sig jo netop om en "hvid" plade bil, som du fortæller at han kan trække momsen ud af hvis han har firma.... Nu snakker du om leasing...... Du må sq komme med en ordentlig forklaring og ikke de der divergerende udflugter..... Men vi kan oz løse det ved at du smider en pris på en af følgende 2 biler. Jeg har et firma i DK, se nr, moms pligtig og hele pisset..... 1. VW Scirocco 2,0 TFSI Dsg 2. VW Passat R36 Variant Dsg De behøver ikke være sprit nye, men der skal være så godt som ALT i udstyr. Så kan vi alle se hvad I kan på disse biler. Det er biler som jeg ønsker som min næste bil, så kan du noget......???? Okay okay, det kan være at det ikke er godt nok forklaret så vi prøver igen UANSET om du er privat person eller firma SKAL du ALTID betale moms på hvidpladebiler også i Sverige. Du har mulighed som firma at trække 50% af momsen fra hvis du køber din bil igennem et leasingfirma og leaser bilen. Du kan ALDRIG trække den fulde moms fra uanset om du har firma eller ej, dette gælder både i Sverige og Danmark :th2: Det eneste tidspunkt vi sælger biler uden moms er til leasingselskaber eller til firma/personer i Sverige der eksportere bilen ud af Sverige med det samme. Altså også kaldet eksport salg ;) I forbindelse med din forespørgsel "om vi kan noget?" kan jeg sige at vi er rigtig gode til Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Ferrari og Lamborghini. Disse 6 mærker har vi fokus på og har gode aftaler. Med VW har vi ikke de samme gode aftaler så der kan jeg kun sige flg.: VW Scirocco GT 2.0 TSI DSG, fabriksny - SEK 259.000 VW Passat Variant R36 DSG, fabriksny - SEK 389.000 Det er priser for helt nye biler med standard udstyr. Du kan få en Passat Variant R36 til ca. 460.000 med ALT i udstyr og så har de typisk kørt ml. 100-1.000 km. Med Scirocco'en er der ikke så mange med ALT i udstyr, men de ligger på ca. 340-350.000 :th2:
svendsvin Besvaret November 4, 2010 Rapporter Besvaret November 4, 2010 jeg har fulgt lidt med i jeres debat her....kan kun sige at de svenske skattefolk ikke er til at lege med.....jeg købte en aston martin dbs uden afgift forhandleren glemte at sige momsen heller ikke var betalt.så langt så godt jeg havde bilen i ca 5mdr da jeg fik et brev fra skatteværket i sverige de skulle lige ha 525,000 svenske kroner i moms efter jeg nægtet at betale dem gik der 5 mdr. mere og prisen var 725,000 svenske.....det er nu to år siden og jeg har været ved at miste alt jeg ejer oh har mit hus mine andre biler osv.selv om bilen har kørt i alt 6000km på grænseplader har den aldrig været rigtig indregisteret så da jeg skulle betale og regnet med den blev lidt billigere blev jeg meget klogere moms af ny bil....så ha styr på tingene inden i handler.de penge man tror man spare kan hurtig blive en dyr handel mvh.svend
Andreas- AutoPerformance Besvaret November 5, 2010 Rapporter Besvaret November 5, 2010 jeg har fulgt lidt med i jeres debat her....kan kun sige at de svenske skattefolk ikke er til at lege med.....jeg købte en aston martin dbs uden afgift forhandleren glemte at sige momsen heller ikke var betalt.så langt så godt jeg havde bilen i ca 5mdr da jeg fik et brev fra skatteværket i sverige de skulle lige ha 525,000 svenske kroner i moms efter jeg nægtet at betale dem gik der 5 mdr. mere og prisen var 725,000 svenske.....det er nu to år siden og jeg har været ved at miste alt jeg ejer oh har mit hus mine andre biler osv.selv om bilen har kørt i alt 6000km på grænseplader har den aldrig været rigtig indregisteret så da jeg skulle betale og regnet med den blev lidt billigere blev jeg meget klogere moms af ny bil....så ha styr på tingene inden i handler.de penge man tror man spare kan hurtig blive en dyr handel mvh.svend Hej Svend, Tyvärr är du inte ensam, skattemyndigheten är MYCKET aktiva just nu när det gäller bilaffärer från andra EU länder, jag försöker förklara detta VARJE vecka för många kunder. Var ALLTID mycket noga med att undersöka att bilen är importerat på ett korrekt sätt annars kan det bli mycket dyrare i slutändan. Kan du inte stämma bilhandlaren för bedrägeri? Mvh Andreas
svendsvin Besvaret November 15, 2010 Rapporter Besvaret November 15, 2010 hallo andreas nej det kan jeg ikke da bilen er købt helt ny og til export.....har prøvet alt som var muligt hilsen svend
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu