Ricky316 Skrevet December 1, 2008 Rapporter Skrevet December 1, 2008 Hej . Jeg har en bil på danske plader, men skal have den omregistreret til svenske plader, og hvordan regner jeg så ud, hvad jeg få tilbage i afgift. Er der nogen hjemmesider, hvor man kan lave en beregning, eller er der nogen der lige kan regne ud i hovedet, hvad ca pris jeg få tilbage i afgift... Nogen der har prøvet det før? Håber på svar, da jeg ikke rigtig kan overskue det ...
dabp Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Hej . Jeg har en bil på danske plader, men skal have den omregistreret til svenske plader, og hvordan regner jeg så ud, hvad jeg få tilbage i afgift. Er der nogen hjemmesider, hvor man kan lave en beregning, eller er der nogen der lige kan regne ud i hovedet, hvad ca pris jeg få tilbage i afgift... Nogen der har prøvet det før? Håber på svar, da jeg ikke rigtig kan overskue det ... http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152956
XLCARS Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Hej Ricky Prøv denne beregner. Jeg ved godt at der står import til DK, men du kan også bruge den til eksport til Sverige. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101 Husk bare at sætte flueben i rubrikken eksport nederst i beregneren :) Den er supernem at bruge og giver et rimelig eksakt beløb på hvad du får retur .
Ricky316 Besvaret December 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 2, 2008 hej igen tak for jeres respons. Jeg har prøvet skat hjemmeside for udregning af afgift, men det jeg ik forstod, var hvilke beløb af de to er den afgift jeg vil få tilbage. Samlet registreringsafgift: 112712 Afgiftspligtig værdi: 82288 Jeg har så også regnet ud på bilpriser.dk og der fik jeg afgift til at være på. Vurderet dansk registreringsafgift Kr 115.140 . Så jeg er lidt forvirret. Hvad er afgiftspligtig værdi.?? Er det korrekt forstået, at man regner udfra hvad den er værd i dag, og ikke udfra hvad en forhandler vil give for den bil i dag ? F.eks på bilpriser.dk er den vurderet til at være 190.000 kr værd, hvis den skulle sælges, men da jeg var ude hos en forhandler for at få tilbud, vil han ikke give mere end 120.000 for den.... Jeg håber nogen kan hjælpe...
dabp Besvaret December 2, 2008 Rapporter Besvaret December 2, 2008 Afgiftpligtig værdi er den værdi bilen har uden afgift... Dvs de 115k er afgiften, den skal så du trække nogen gebyrer + 15% fra hvis du skal udføre bilen af landet...
Ricky316 Besvaret December 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 2, 2008 tak for hjælpen...så det kan godt betale sig for mig, at flytte bilen med til Sverige , for det er håbløs at sælge bilen i DK. Det som jeg vil få tilbage for bilen i afgift er næsten det samme beløb en forhandler vil give for min bil. Men ved at flytte bilen med, få jeg både penge og en bil med, så det er jo kanon fedt...:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu