Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi skal skilles og havde en klar aftale om hvordan boet skulle deles, lige ind til der skulle skrives under på papirene. Ved godt at jeg skulle have lavet ægtepakt, men det kan jeg ikke bruge til noget nu, så jeg skal finde en advokat der kan hjælpe!! Nogen der har gode erfaringer???

Besvaret
Hvis der ingen ægtepagt er' date=' hedder det vel 50/50. Hvad I så har lavet af mundtlige aftaler, er jo juridisk gældende, men for at de (måske) holder i retten [i']skal de kunne bevises. Hvis muligt, glem alt om advokater og hellsangels. Prøv at lave en fornuftig 50/50 aftale mellem dig og eks'en og kom så videre, hurtigst muligt. Held og lykke.
Du har ret, det er også det jeg har prøvet på, men det fungere desværre ikke!! Jeg har brug for en advokat der kender reglerne og som kan rådgive mig i hvordan jeg skal gribe sagen an på den smarteste måde,,,,
Besvaret

Har du overvejet om I skal skilles efter dansk eller svensk lovgivning? I arvesager er der 5 års frist på hvilken lovgivning man vil bruge måske noget lignende for skilsmisse sager..... Desværre ingen erfaringer med skilsmisseadvokater, men har brugt en advokat oppe i byen i forbindelse med et testamente engang. Telefon: 040-174460 Stora Nygatan 59 211 37 MALMÖ Fandt lidt info her: http://www.zealanddenmark.eu/3228

Besvaret

er det ikke den svenske lovgivning, der gälder uanset hvad, når man er bosat i Sverige? Jeg fik i hvert fald at vide, at det var den svenske lov der gälder hvad angår arv.

Besvaret
er det ikke den svenske lovgivning' date=' der gälder uanset hvad, når man er bosat i Sverige? Jeg fik i hvert fald at vide, at det var den svenske lov der gälder hvad angår arv.[/quote'] Det er ikke korrekt, som nordisk statsborger kan du vælge at det er den lovgivning i det land du har statsborgerskab i der gælder. Det kan du indtil 5 år efter udflytning. Det link jeg henviser til siger faktisk at der kan bruges flere regler i forbindelse med "international" skilsmisse....
Besvaret
Vi er blevet gift i SV og bor i SV' date=' så det er den svenske lovgivning det drejer sig om!! Den danske kan vi vist ikke bruge til noget,,,,,[/quote'] Det kommer meget an på omstændighederne i forbindelse med skilsmissen. Det behøver ikke at være 50/50. Min gamle kammerat slap med noget der ligner 2%. Og, det var uden ægtepagt.
Besvaret
Det er ikke korrekt, som nordisk statsborger kan du vælge at det er den lovgivning i det land du har statsborgerskab i der gælder. Det kan du indtil 5 år efter udflytning. Det link jeg henviser til siger faktisk at der kan bruges flere regler i forbindelse med "international" skilsmisse....
Jeg er svensk medborger og har boet i sv i mere end 5 år,,,,,,,,,

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...