jimmihansen Skrevet January 6, 2009 Rapporter Skrevet January 6, 2009 Vi snakker om at flytte til sverige, men min kæreste kan ikke få lov af kommunen til at flytte da de så vil fratage hende, hendes reavlidering. Er der nogen der har været ude i lignende sager, og hvor kan man evt få noget hjælp??
michael k Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 revalidering er jo kontanthjälp uanset hvor fancy revalidering lyder og man kan ikke få kontanthjälp når man bor i et andet land desvärre... hun må nok bide i det sure äble og finde et job.. men hvis der er en eller anden grund til at SKULLE väre på revalidering og ikke få et job er det vel noget helbredsmässigt? så kan hun vel få förtids eller invalidepension.. det kan man få og väre bosat i udlandet samtidig..
Basse Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 Revalidering, kan vist også udbetales i forbindelse ved arbejdsprøvning mv. der behøver ikke altid være en eller anden skummel grund til folk er på revalidering :-) Det er skam ikke noget man nødvendigvis skal se ned på. Og man kan ikke sådan bare få førtidspension.......... Ting er ikke altid sort og hvidt - masser af ting i den grå zone :-)
jimmihansen Besvaret January 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2009 Hun er på revalidering og er igang med en udd. for at se om hun kan komme videre med et andet job. Syndes bare det er underlig at det er muligt at bo i sverige og arb i danmark, at der så ingen problemer er med at få hverken sygedagpenge eller revalidering, når man bliver syg. så længe man stadig er dansk statsborger.
michael k Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 Revalidering, kan vist også udbetales i forbindelse ved arbejdsprøvning mv. der behøver ikke altid være en eller anden skummel grund til folk er på revalidering :-) Det er skam ikke noget man nødvendigvis skal se ned på. Og man kan ikke sådan bare få førtidspension.......... Ting er ikke altid sort og hvidt - masser af ting i den grå zone :-) det sagde jeg skam heller ikke .. men hvis der netop ikke er en skummel grund så er det jo bare at finde et job!! og hvis det som sagt er af helbredsårsager så burde det ikke väre svärt at overgå fra revalidering til feks. IP..
michael k Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 Hun er på revalidering og er igang med en udd. for at se om hun kan komme videre med et andet job. Syndes bare det er underlig at det er muligt at bo i sverige og arb i danmark' date=' at der så ingen problemer er med at få hverken sygedagpenge eller revalidering, når man bliver syg. så længe man stadig er dansk statsborger.[/quote'] du kan ikke få kontanthjälp mens du bor i et andet land sådan er det .. og sygedagpenge får man vidst af forsäckringskassen hvis man bor i .se... eller? men hvis hun er igang med en udd så kan hun jo som så mange för hende få SU og supplere med et bijob.. ellers må du jo tage et ekstra job til hun er färdig med udd. :)
Basse Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 det sagde jeg skam heller ikke .. men hvis der netop ikke er en skummel grund så er det jo bare at finde et job!! og hvis det som sagt er af helbredsårsager så burde det ikke väre svärt at overgå fra revalidering til feks. IP.. Du har vist ikke prøvet at være inde i det offentlige system før griner..... ALT er bare besværligt.....intet er nemt :-) Man får f.eks også revalidering, hvis man har haft en arbejdsskade, og skal på arbejdsmarkedet igen, arbejdsprøvning og den slags.......så det er ikke altid bare at finde et job. Kom nu ud af din sort/hvide verden hehe, 80% af alt ting, foregår i det grå spektre griner
jimmihansen Besvaret January 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2009 Vidst nemmere jeg selv svarer :) Der som regel en grund til at man kommer på revalidering. Jeg kan ikke holde til at arb. på grund af sygdom, derfor har jeg fået lov til at blive omskolet. Altså ved hjælp af revalidering. Sys bare det er temmelig unfair at en kommune skal bestemme hvor man skal bo i de 5 år man er på denne ydelse.
jimmihansen Besvaret January 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2009 Mikael k, det er god humor du der fremligger, griner
jimmihansen Besvaret January 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2009 Hov, nu laver jeg vidst selv ged i det:) Den var til Basse og din gode humor
michael k Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 Du har vist ikke prøvet at være inde i det offentlige system før griner..... ALT er bare besværligt.....intet er nemt :-) Man får f.eks også revalidering, hvis man har haft en arbejdsskade, og skal på arbejdsmarkedet igen, arbejdsprøvning og den slags.......så det er ikke altid bare at finde et job. Kom nu ud af din sort/hvide verden hehe, 80% af alt ting, foregår i det grå spektre griner nej jeg har som regel klaret mig selv ... men hvis man er på vej tilbage på arbejdsmarkedet igen så er det jo bare at komme i omdrejninger og kan man ikke arbejder er man som regel berettiget til en IP eller FP (en af dem er vidst afskaffet kan ikke huske hvilken) revalidering er kontanthjälp og vil man ha kontanthjälp må man bo i danmark så sort hvidt er det!! vil man så flytte må man finde et alternativ og er man ikke berettiget til IP/FP må man finde et job og er man igang med udd. må man få SU .. så jo det er ret så sort hvidt .. lige på det punkt er der ingen gråzone .. og det er ikke så indviklet selv indvandrere kan hitte ud af at malke systemet men nu skal vi ikke diskutere bistandsloven jeg siger det bare som det er og hvad alternativerne er !! ta imod det eller lad väre
michael k Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 Sys bare det er temmelig unfair at en kommune skal bestemme hvor man skal bo i de 5 år man er på denne ydelse. sådan er det jo .. loven siger at for at väre berettiget til denne ydelse skal du bo i dk.. så tag det op med folketinget det er ikke kommunen der bestemmer det !! og med hensyn til grunden for revalidering ... hovedparten af folk der er på revalidering i kbh´s kommune er psykisk syge, kriminelle og narkomaner der ikke kan indordne sig under reglerne for alm kontanthjälp og man kan ikke lade dem forsumpe så derfor gir man dem revalidering så skal de ikke söge job osv imens og man er fri for at de skal möde op hver anden dag på kommunen hvor de altid skaber sig og eller smadrer kontor og personale .. så der er ebestemt en grund til at mange rynker på näsen når de hörer ordet revalidering!! min eks svigermor er sagsbehandler i kbh´s kommune så jo jeg ved godt lidt hvordan det fungerer
jimmihansen Besvaret January 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2009 Revalidering er ikke noget du bare får, min sag blev tjekket i hoved røv da jeg flyttede herover fra jylland. Og sys da virkelig at det er dejligt at høre at man efterhånden bliver ragget ned fra højre og venstre fordi man ikke kan arb. TUSIND tak du danske befolkning. Dine ytringer om hvorvidt det er narkomaner osv der får revalidering kan jeg ikke bruge til en skid. Kan du ikke komme med noget jeg kan bruge i min videre søgen om at dette skal lykkes, så har jeg ikke brug for dine kommentarer.
jimmihansen Besvaret January 6, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2009 Og revalidering er IKKE kontanthjælp, tværtimod forlængelse af sygedagpenge!!!
michael k Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 Revalidering er ikke noget du bare får' date=' min sag blev tjekket i hoved røv da jeg flyttede herover fra jylland. Og sys da virkelig at det er dejligt at høre at man efterhånden bliver ragget ned fra højre og venstre fordi man ikke kan arb. TUSIND tak du danske befolkning. Dine ytringer om hvorvidt det er narkomaner osv der får revalidering kan jeg ikke bruge til en skid. Kan du ikke komme med noget jeg kan bruge i min videre søgen om at dette skal lykkes, så har jeg ikke brug for dine kommentarer.[/quote'] det var så det jeg gjorde DET KAN IKKE LYKKES og fordi jeg fortäller om kbh´s kommunes egne vurderinger er der ingen grund til at blive fornärmet og jo revalidering er netop forbavsende nemt at få for dem der udnytter systemet og noget kommunen ofte bruger for at slippe for at skulle arbejde med håblöse tilfälde .. at du er en af dem har jeg aldrig påstået så din fortörnelse kan jeg ikke bruge til en skid.. jeg forklarede dig hvordan det hang sammen så kan du tage det eller lade väre!! ingen grund til at blive tösefornärmet over at höre sandheden og slet ingen grund til det hvis du ik er en af dem der udnytter det
hexa Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 vil gerne hjaelpe.... Og revalidering er IKKE kontanthjælp' date=' tværtimod forlængelse af sygedagpenge!!![/quote'] Helt rigtigt.. Om man har arbejdet i Dk så fölger man den danske syg-dagpengeloven, med alt hvad den indeholder. Det er ligegyldigt om du er svensk eller dansk, det er det land man arbejder i som sörger for sygdagpeng,Försäkringskassan vil ikke rode med det, men om du finder min mail så kan jeg pröve at hjaelpe dig da jeg arbejder på et jobcenter, jag lover ikke noget, men föler at jeg gerne vil pröve.. mvh monica
skallstorp Besvaret January 6, 2009 Rapporter Besvaret January 6, 2009 Ikke for dårligt Jeg syntes ikke det er for dårligt. I vil bosätte jer i et andet land ikke bare flytte kommune. Og det med at bo i Sverige og arbejde i DK har ikke noget med statsborgerskab at göre.
gika1234 Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Jeg ved det ikke - men jeg ved, at Michael's svar er helt ude i skoven ... Under revalidering modtager man revalideringsydelse og det er vurderet at man gennem en uddannelse kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår. Dette kan skyldes, at man f.eks. på grund af sygdom, ulykke eller arbejdsskade ikke længere kan varetage det job, som man havde - men godt kan varetage et andet job, som man dog mangler uddannelse til. Revalidering har intet med kontanthjælp at gøre. Man kan have været på kontanthjælp inden bevillingen af revalidering - men de fleste mennesker overgår fra løn fra deres arbejde til revalidering. For at få bevilliget førtidspension skal arbejdsevnen være ophørt og det skal være kronisk. Det er i dag yderst svært at få FP. Umiddelbart lyder det rigtigt, at hun mister sin revalidering, hvis I flytter til SE. At være socialt sikret i DK og har ret til sociale ydelser er jo knyttet an til et ansættelsesforhold og det har din kæreste ikke, idet hun er under uddannelse. Grunden til at vi er berettiget til sygedagpenge er jo netop, at vi arbejder i DK Held og lykke til jer.
skallstorp Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Godt skrevet :thumbup: Jeg ved det ikke - men jeg ved, at Michael's svar er helt ude i skoven ... Under revalidering modtager man revalideringsydelse og det er vurderet at man gennem en uddannelse kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på ordinære vilkår. Dette kan skyldes, at man f.eks. på grund af sygdom, ulykke eller arbejdsskade ikke længere kan varetage det job, som man havde - men godt kan varetage et andet job, som man dog mangler uddannelse til. Revalidering har intet med kontanthjælp at gøre. Man kan have været på kontanthjælp inden bevillingen af revalidering - men de fleste mennesker overgår fra løn fra deres arbejde til revalidering. For at få bevilliget førtidspension skal arbejdsevnen være ophørt og det skal være kronisk. Det er i dag yderst svært at få FP. Umiddelbart lyder det rigtigt, at hun mister sin revalidering, hvis I flytter til SE. At være socialt sikret i DK og har ret til sociale ydelser er jo knyttet an til et ansættelsesforhold og det har din kæreste ikke, idet hun er under uddannelse. Grunden til at vi er berettiget til sygedagpenge er jo netop, at vi arbejder i DK Held og lykke til jer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu