Guest PeterK Skrevet January 13, 2009 Rapporter Skrevet January 13, 2009 Har lige købt en Packard Bell med Vista og det er første gang jeg bruge Vista. Hvorfor "fryser" min PC, efter et par timer når jeg ikke har rørt den......... "fryser" = Jeg kan sagtens se skrivebord og bevæge mig rundt med musen, men ingenting sker når jeg trykker på ikoner, ej heller når jeg trykker på sluk computer etc. Eneste der hjælper er genstart via tænd/sluk knap på PC..... Er det en "fejl 40", en Vista indstilling eller lyder det som om ELgiga skal have den i hovedet igen?
michael k Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 dete r en af de mest udbredte virusser ... den hedder vista.. :) havde det väret er hardware problem havde hele computeren fryst pröv at gå ind i powermanagement og sät alt til NEVER det kan väre fordi din computer pröver at gå i hibernation mode men ikke rigtigt kan .. sät alt til never derinde og se om det stadig sker
Lollikken Besvaret January 14, 2009 Rapporter Besvaret January 14, 2009 Har lige købt en Packard Bell med Vista og det er første gang jeg bruge Vista. Hvorfor "fryser" min PC, efter et par timer når jeg ikke har rørt den......... "fryser" = Jeg kan sagtens se skrivebord og bevæge mig rundt med musen, men ingenting sker når jeg trykker på ikoner, ej heller når jeg trykker på sluk computer etc. Eneste der hjælper er genstart via tænd/sluk knap på PC..... Er det en "fejl 40", en Vista indstilling eller lyder det som om ELgiga skal have den i hovedet igen? Er computeren opdateret gennem windows update, hvis ikke så gør dette først. Det kan være du er uheldig og har fået en computer uden servicepakke 1, som har et par børnesygdomme. Men det fikses hurtigt med en opdatering og så mærker du ikke forskellen :) Hvis det ikke er det, så prøv michaels råd ;)
Guest PeterK Besvaret February 27, 2009 Rapporter Besvaret February 27, 2009 Har prøvet begge dele , men problemet er der stadig?????????
JanJensen Besvaret February 28, 2009 Rapporter Besvaret February 28, 2009 Er der registreret nogen fejl i eventloggen(logbog)?
Guest PeterK Besvaret February 28, 2009 Rapporter Besvaret February 28, 2009 Er der registreret nogen fejl i eventloggen(logbog)? Er ikke vant til at kigge i logbog og ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter, er bare alm. bruger! Er blevet anbefalet at kaste pc tilbage i hoved på El-Giganten, da den kun er 1 md gammel....Så det prøver jeg.
Lollikken Besvaret February 28, 2009 Rapporter Besvaret February 28, 2009 Gør det, men husk det kan tage dem god tid at aflevere den retur(2-3 uger), og det er ikke altid de gør noget ved problemet, især hvis det ikke er et problem der er til at se med det samme :(
Rikke Rost Besvaret February 28, 2009 Rapporter Besvaret February 28, 2009 Jeg er sikker på det er Vista der er problemet. Den har store probs med dvale og visse hardware kompontenter, hvis driverne ikke er skrevet ordentligt til hardwaren.
Guest PeterK Besvaret February 28, 2009 Rapporter Besvaret February 28, 2009 Jeg er sikker på det er Vista der er problemet. Den har store probs med dvale og visse hardware kompontenter' date=' hvis driverne ikke er skrevet ordentligt til hardwaren.[/quote'] Det er jeg også næsten sikker på, men som alm. bruger er der vel ikke andet end at kaste skidtet tilbage i hoved på El-Giganten!!? Eller alternativt nedgraderer til XP, men når man lige har brugt 6000sek på en ny PC, bør skidtet da virke!!!
Rikke Rost Besvaret February 28, 2009 Rapporter Besvaret February 28, 2009 Ja det bør det....men gør det ikke altid :) Men du kan bare smide den forbi, hvis det er....så skal jeg kigge på den...
Juff Besvaret February 28, 2009 Rapporter Besvaret February 28, 2009 Ja det bør det....men gør det ikke altid :) Men du kan bare smide den forbi, hvis det er....så skal jeg kigge på den... og installere xp :-)..... mindre ressourcekrävende, mere stabilt og mindre rodet....
sup3rior Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Finder det efterhånden lidt morsomt at se folk fejlsøge andres maskiner herinde - er der XP på maskinen går trådende meget langt rundt i fejlsøgningen for at afhjælpe problemerne, mens ligger der Vista på den konkluderes det straks at det er pga. dette Jeg har sku ikke flere problemer med Vista maskiner i det jeg laver end med XP maskiner, ej heller flere forekomster af Vista er årsagen til problematikken.
Rikke Rost Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Vista er kendt for problemer med dvale... http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&safe=off&rlz=1T4GGLL_daSE305SE305&q=vista+hibernation&meta= PeterK...kig dér for at se om der er noget dui kan bruge inden du afleverer maskinen.
Cici_Barn Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Eller alternativt nedgraderer til XP, men når man lige har brugt 6000sek på en ny PC, bør skidtet da virke!!! Mister man ikke garantien, hvis man nedgraderer den til XP?
sup3rior Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Ligesom XP er: http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&safe=off&rlz=1T4GGLL_daSE305SE305&q=win+xp+hibernation&meta= ;)
Rikke Rost Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Jeps.... Føler det selv på min egen krop.....:D Har sløjfet dvale på min egen også af samme grund. Min bærbar kører heller ikke vildt fedt efter at den bliver vækket igen....Og det er en Lenovo.
Lollikken Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Min LG med Vista SP1 kører på dvale og standby ca. 4-5 dage af gangen, da jeg hele tiden har en masse vinduer kørende jeg ikke gider at skulle finde frem igen når jeg skal arbejde i toget. Indtil videre har jeg ikke haft nogen problemer. Min gamle XP bærbare kunne dog ikke gøre dette trick. Den endte med sort skærm. Det er ikke Vista's skyld, det er MS' og muligvis deres driver support afdeling ;)
sup3rior Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Min LG med Vista SP1 kører på dvale og standby ca. 4-5 dage af gangen, da jeg hele tiden har en masse vinduer kørende jeg ikke gider at skulle finde frem igen når jeg skal arbejde i toget. Indtil videre har jeg ikke haft nogen problemer. Min gamle XP bærbare kunne dog ikke gøre dette trick. Den endte med sort skærm. Det er ikke Vista's skyld, det er MS' og muligvis deres driver support afdeling ;) Formentlig nærmere de tredjepartsleverandører som laver driverne - som ikke altid er WHQL certificere, men det tænker folk ikke over når de installer dem og bagefter begynder maskinen at te sig... Så bliver den re-installeret med konklusionen at Windows var blevet mærkeligt
Lollikken Besvaret March 1, 2009 Rapporter Besvaret March 1, 2009 Formentlig nærmere de tredjepartsleverandører som laver driverne - som ikke altid er WHQL certificere' date=' men det tænker folk ikke over når de installer dem og bagefter begynder maskinen at te sig... Så bliver den re-installeret med konklusionen at Windows var blevet mærkeligt [/quote'] Den forklaring virker fint for mig ;)
Guest PeterK Besvaret March 3, 2009 Rapporter Besvaret March 3, 2009 Hvis jeg nedgraderer til XP, fra Vista homeedition, skal jeg så bruge en CD eller findes der et link hvor man gør det fra? Når jeg så er på XP, kører min nyindkøbte office 2007 så
Rikke Rost Besvaret March 3, 2009 Rapporter Besvaret March 3, 2009 Ja office 2007 virker på en XP. Dog er der mange ting du lige skal være obs på inden du nedgraderer.....
sup3rior Besvaret March 3, 2009 Rapporter Besvaret March 3, 2009 Hvis jeg nedgraderer til XP, fra Vista homeedition, skal jeg så bruge en CD eller findes der et link hvor man gør det fra? Når jeg så er på XP, kører min nyindkøbte office 2007 så Hvorfor vil du nedgradere? Har du et program som ikke virker under Vista?
Guest PeterK Besvaret March 3, 2009 Rapporter Besvaret March 3, 2009 Hvorfor vil du nedgradere? Har du et program som ikke virker under Vista? Jeg vil nedgraderer fordi min nyindkøbte PC ikke virker ordentlig med Vista.....Fryser konstant, når den har stået uberørt i 1 times tid!! Havde egentlig tænkt mig at afleverer den til rep hos El-giganten, men har lagt en masse billeder ned i Picasso og det tager en krig og flytte over på anden PC mv.
sup3rior Besvaret March 3, 2009 Rapporter Besvaret March 3, 2009 Jeg vil nedgraderer fordi min nyindkøbte PC ikke virker ordentlig med Vista.....Fryser konstant, når den har stået uberørt i 1 times tid!! Havde egentlig tænkt mig at afleverer den til rep hos El-giganten, men har lagt en masse billeder ned i Picasso og det tager en krig og flytte over på anden PC mv. Gør den også det hvis du slår dvale indstillingerne fra? Og dine billeder skal du stadig tage backup af, hvis du skal re-installere med XP ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu