Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

En tolder stoppede mig i går. Han var, ja meget vred, da han sagde je kørte alt for stærkt, og jeg skulle passe på, da det var deres arbejdsområde. Da jeg fortalte ham, at bommen ikke går op hvis, at man kører over 50 km/t, så pegde han ind på sit tomme skur og fortalte, at han havde målt mig til 75 km/t :rolleye: Jeg ser frem til, at høre fra nogle som har prøvet med 75 km/t, I kan altid give tolderen skylden:thumbup:

Besvaret

Hvad han lavede Jeg ved da godt hvad han lavede. Prøvede at få nogen bedre arbejdsforhold. Har set dem springe for livet nogen gange-

Tolderen nåede at måle dig ........ hvad laver en tolder med en laser ... han havde vidst ikke en af sine bedste dage......
Besvaret
Jeg ved da godt hvad han lavede. Prøvede at få nogen bedre arbejdsforhold. Har set dem springe for livet nogen gange-
Så skal de lade være med at stå på vejbanen - den er lavet til biler, ikke til gående gnæk gnæk :D Pjat til side - man skal køre fornuftigt gennem betalingsanlægget da :-)
Besvaret

Ja og i dag lavede de vejbump igen.. Uden nogen toldere... Også irriterende.. Men hey.. Sæt dog farten ned til de 30 km/t den lille bid vej der er gennem betalingen - det er da også lidt sjovt at gi' den gas fra nærmest stilstand når man er ude på den anden side, ikk... :p

Besvaret
Så skal de lade være med at stå på vejbanen - den er lavet til biler, ikke til gående gnæk gnæk :D Pjat til side - man skal køre fornuftigt gennem betalingsanlægget da :-)
ja men må ikke bremse hårdt op for noget mindre end en hund og toldere !! :) jeg har også set dem springe for livet men det er når de selv har så travlt med at löbe henover 4 baner for at nå en bil i den femte
Besvaret
ja men må ikke bremse hårdt op for noget mindre end en hund og toldere !! :) jeg har også set dem springe for livet men det er når de selv har så travlt med at löbe henover 4 baner for at nå en bil i den femte
Lige præcis! - det er dem der krydser vejen der har pligten til at se sig for. Der er jo ligesom ikke lavet fodgængerovergang ved anlægget. Har personligt ikke prøvet at køre mere end knap 45 igennem anlægget - håber du svinede ham tolderen til nu han løj dig lige ind i fjæset.
Besvaret
Lige præcis! - det er dem der krydser vejen der har pligten til at se sig for. Der er jo ligesom ikke lavet fodgængerovergang ved anlægget. Har personligt ikke prøvet at køre mere end knap 45 igennem anlægget - håber du svinede ham tolderen til nu han løj dig lige ind i fjæset.
De burde have en gangbro... win win situtation... Evt kan de hænge i reb, eller gå armgang :rolleyes:
Besvaret
De står også og vinker af mig nogen gange for at få mig til at sætte farten ned' date=' og jeg kører aldrig mere en 40. ...spader[/quote'] MOTORBØLLE :D:laugh:
Besvaret
De står også og vinker af mig nogen gange for at få mig til at sætte farten ned' date=' og jeg kører aldrig mere en 40. ...spader[/quote'] Det er også 10 km/t for stærkt :D
Besvaret

Man har som billist pligt til at holde tilbage for de bløde trafikanter - men Tolderne må også indse, at deres bokse blokerer for udsynet, så de har også et ansvar. Men billisten vil altid blive bollet i r*ven, hvis man kører en fodgænger ned :-) Selv kører jeg igennem med en 40 km/t ca. med mindre de har deres psyko bump ude, så er farten ikke mere end 2 km/t hen over de bump hehe.

Besvaret
Det er rent faktisk klassificeret som en motorvejsstrækning. Er der så også forbehold for fodgængere på kørebanen???? Jeg har hørt om bilister der ikke fik en bon fordi de ikke kunne undgå en påkørsel.....
Uanset vejstrækning, så skal man passe på de bløde trafikanter - men i tilfælde, hvor det ikke er muligt at undvige, så blir man heller ikke idømt bøde eller ansvar :-) Stive folk der ligepludselig vader ud på vejbanen er et godt eksempel, eller en klaphat der løber over motorvejen f.eks.
Besvaret
Det er rent faktisk klassificeret som en motorvejsstrækning. Er der så også forbehold for fodgængere på kørebanen???? Jeg har hørt om bilister der ikke fik en bon fordi de ikke kunne undgå en påkørsel.....
Uanset vejstrækning, så skal man passe på de bløde trafikanter - men i tilfælde, hvor det ikke er muligt at undvige, så blir man heller ikke idømt bøde eller ansvar :-) Stive folk der ligepludselig vader ud på vejbanen er et godt eksempel, eller en klaphat der løber over motorvejen, så sent at man ikke kan bremse ned fra 110 km/t :D (as if!)
Besvaret
Det er rent faktisk klassificeret som en motorvejsstrækning.
Der er jo skilt lige inden man kommer ind i banerner der fortæller at motorvejen ophører og skilt på den anden side hvor den starter. Så det kan vel højest blive en 11 spors landevej :D
Besvaret
Der er jo skilt lige inden man kommer ind i banerner der fortæller at motorvejen ophører og skilt på den anden side hvor den starter. Så det kan vel højest blive en 11 spors landevej :D
11 spors landevej, og alligevel formår visse ejer af deres pispot af en 1.1 at placerer sig længst til venstre, og så acc. op til 110 over de næste 10 km, efter betalingsanlægget :( Eller endnu bedre, skære direkte ind over til højre på tværs af alle baner for at komme længst ind til højre :(
Besvaret
11 spors landevej, og alligevel formår visse ejer af deres pispot af en 1.1 at placerer sig længst til venstre, og så acc. op til 110 over de næste 10 km, efter betalingsanlægget :( Eller endnu bedre, skære direkte ind over til højre på tværs af alle baner for at komme længst ind til højre :(
Ja det er ikke småting man oplever på den lille km. :eek:
Besvaret
Men i det mindste holder han da til højre! :D I samme kategori skal da også nævne personen der allerede holder i kø i en bane, men indser at det går hurtigere, 3 baner længere henne. Hvorefter der accellereres op for død og helvede for at nå foran den bil som er ved at tage "hans" plads =) Klaphattene findes i begge ender af spektraet ;)
Besvaret

OT - med en smule relevans :-) Kan sgu ikke finde tråden som har berørt emnet, så jeg 'mænger' mig hos Jer: Var der andre end mig, der mødte Hr. Schmeisser på DK siden mod Sverige idag kl. ca. 14:30, mellem Tårnby og Lufthavnsafkørslen? Det var helt forfriskende at se, at fartgrænserne blev overholdt heeeeele vejen over broen :lol: Hvis jeg kunne finde ud af at skrive de der smarte tekster i bunden af mine poster skulle der stå: Schmeisser er gud :laugh:

Besvaret

Jo jo....ææææællsker at drille dem. Blev stoppet af en MC imellem Tårnby og lufthavnen....Kørte 110 på gps'en og han mente jeg havde kørt mindst 120..... Men det var nok de andre der kørte for langsomt. Men ved du hvad der tændte ham helt vildt af??? Min bil kan godt bremse ganske godt..... Da han satte blink på, hamrede jeg den ind i nødsporet og 40 meter senere holdt jeg stille.... Det gjorde han ikke...:D Inden han fattede noget havde han kørt 200 meter og det indebar at han måtte gå et lille stykke... Han stod og vinkede at jeg skulle køre frem, men jeg forstod ikke hans håndtegn og kunne ikke høre hvad han råbte, så jeg vinkede bare tilbage......:) Han var ikke helt tilfreds...... Men fik ingenting og han måtte gå tilbage. Jeg ææææælsker det.......:D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...