Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Jo jo....ææææællsker at drille dem. Blev stoppet af en MC imellem Tårnby og lufthavnen....Kørte 110 på gps'en og han mente jeg havde kørt mindst 120..... Men det var nok de andre der kørte for langsomt. Men ved du hvad der tændte ham helt vildt af??? Min bil kan godt bremse ganske godt..... Da han satte blink på, hamrede jeg den ind i nødsporet og 40 meter senere holdt jeg stille.... Det gjorde han ikke...:D Inden han fattede noget havde han kørt 200 meter og det indebar at han måtte gå et lille stykke... Han stod og vinkede at jeg skulle køre frem, men jeg forstod ikke hans håndtegn og kunne ikke høre hvad han råbte, så jeg vinkede bare tilbage......:) Han var ikke helt tilfreds...... Men fik ingenting og han måtte gå tilbage. Jeg ææææælsker det.......:D
:laugh: Jeg tror sgu' at du er en rigtig 'bisse' - i mangel på bedre ord. Ikke desto mindre, var det da humor i verdensklasse. Var ikke klar over, at de gad ulejlige sig med så lille en forseelse som det er, at køre med 120 Kmt. (nu antager jeg, at det var i 110 Kmt. zonen).
Besvaret
Jo for han lå foran en hel stribe af biler i inderbanen og jeg var den eneste der overhalede.....:D STOOOOR STOOOOOR provokation......:D
To gange har jeg lavet samme nummer på E45 mellem Århus og Aalborg. Den ene gang - efter at have samlet lidt mod til mig :D - overhalede jeg hele striben (som vel kørte ca. 115 km/t) med ca. 130 km/t. Politiet (Mondeo) satte så farten og op fulgte efter, men da jeg et par kilometer længere fremme snuppede en afkørsel, forblev de såmænd på motorvejen. Anden gang var med en MC-betjent, som stolt tronede helt oppe foran - med PRÆCIS 110 km/t. Tøffede op på siden af ham og vinkede/smilede til ham, hvilket fik hans pis i kog. Han fægtede med armen og virkede rasende. Jeg satte farten op og overhalede. Aaaah, se nu var det mig, der kunne ligge forrest med 110 km/t og trone som en anden konge. :p
Besvaret
Ja og i dag lavede de vejbump igen.. Uden nogen toldere... Også irriterende.. Men hey.. Sæt dog farten ned til de 30 km/t den lille bid vej der er gennem betalingen - det er da også lidt sjovt at gi' den gas fra nærmest stilstand når man er ude på den anden side, ikk... :p
hørte om en 2 gutter der kørte langtsom gennem betalingsanlæget for så at holde stille og vente på at en toldere nærmet sig... da så tolderen var helt tæt, gav de vognen alt hvad den kunne trække og tag .. hvilket resulteret i at en toldere vogn satte efter, for så at tage dem med tilbage og undersøge dem.... Ja du ved godt hvor jeg mener...(i skattekammeret) tror stadig at hans ven er sur på ham.....
Besvaret
Kan sgu ikke finde tråden som har berørt emnet, så jeg 'mænger' mig hos Jer: Var der andre end mig, der mødte Hr. Schmeisser på DK siden mod Sverige idag kl. ca. 14:30, mellem Tårnby og Lufthavnsafkørslen? Det var helt forfriskende at se, at fartgrænserne blev overholdt heeeeele vejen over broen :lol: Hvis jeg kunne finde ud af at skrive de der smarte tekster i bunden af mine poster skulle der stå: Schmeisser er gud :laugh:
Han bør vel snart skifte bil, alle kender da efterhånden den blå VW Golf IV V6 4motion - edit behold bare den bil:lol:
Besvaret
:lol: De skal da ikke stoppe for en tolder bil...... Så det er da bare at gi' den gas.....:D
Selvfølgelig skal de da det, hvis de "stikker" af fra tolden, resultere det i tolden følger efter og efterfølgende polisen .. mindes jeg så det for et år siden hvor en ikke gad stoppe.. i det hele taget forstår jeg slet ikke postyret og hvor meget af ens tid der lige går fra ved at tuffe 30km igennem tolden, stoppe og svare på deres spørgsmål og så køre videre .. man må virkelig lide af paranoia eller være selvbestaltet politibetjent, eller bare ekstermt provokerende/konfronterende, hvis man mener man er så vigtig at man ikke lige kan tage den lidt med ro igennem den zone.. Ja hvis det var mig der var tolder, ville jeg da glædeligt hive folk ind til den helt store undersøgelse, hvis folk virker fornærmet over jeg spørger dem om de har noget at fortolde eller hvor folk har været..
Besvaret
Ja hvis det var mig der var tolder' date=' ville jeg da glædeligt hive folk ind til den helt store undersøgelse, hvis folk virker fornærmet over jeg spørger dem om de har noget at fortolde eller hvor folk har været..[/quote']Så er du da lige prototypen på en tolder... har du en lille tissemand eller får du bare for lidt af det frække, siden du har den trang til at dominere andre mennesker og til at vise al den magt du nu har fået med dit Tull-jakke og dit gule fartbump?
Besvaret

Hvem har et problem her? Tror du ikke nærmere at det er dig der har et problem med det du beskriver her! Disse mennesker passer bare deres job på lige fod med at du passer dit job. Det er da usmagelig tankegang du har. Tolderne tager MASSER af alt muligt ulovligt lort der ude. Tror ikke du kan gøre dig begreb om hvor meget. Så de har en vigtig funktion. Ha`dog lidt respekt.

Så er du da lige prototypen på en tolder... har du en lille tissemand eller får du bare for lidt af det frække' date=' siden du har den trang til at dominere andre mennesker og til at vise al den magt du nu har fået med dit Tull-jakke og dit gule fartbump?[/quote']
Besvaret
Så er du da lige prototypen på en tolder... har du en lille tissemand eller får du bare for lidt af det frække' date=' siden du har den trang til at dominere andre mennesker og til at vise al den magt du nu har fået med dit Tull-jakke og dit gule fartbump?[/quote'] Fuck mand, det var skuda årets lortekommentar!!! Hvor gammel er det lige du er??? Tror ikke du fatter en skid af hvad meningen med deres job er.
Besvaret
Fuck mand, det var skuda årets lortekommentar!!! Hvor gammel er det lige du er??? Tror ikke du fatter en skid af hvad meningen med deres job er.
nu er det jo näppe nogen hemmelighed at der i alle magtjobs findes magtliderlige mennesker ... lur mig om der ikke findes nogle toldere der synes det er sjovt at gi folk hele turen også selvom de nok vinderst inde ved at der intet er at hente ...
Besvaret
Så er du da lige prototypen på en tolder... har du en lille tissemand eller får du bare for lidt af det frække' date=' siden du har den trang til at dominere andre mennesker og til at vise al den magt du nu har fået med dit Tull-jakke og dit gule fartbump?[/quote'] Tror du har misforstået mig.. men så er det jo godt for både dig og mig jeg ikke er tolder.. min pointe er blot, siden du åbenbart ikke forstod den første gang... Hvad er problemet med at kører 30km/t igennem tolden og ingen kan have så travlt, så de ikke lige kan stoppe op og svare høfligt på spørgsmålene som de bliver spurgt .. Problemet er at folk mener de selv skal bestemme - og sådan fungerer ingen ting i verden, heller ikke når man bliver stoppet i tullen ..
Besvaret
nu er det jo näppe nogen hemmelighed at der i alle magtjobs findes magtliderlige mennesker ... lur mig om der ikke findes nogle toldere der synes det er sjovt at gi folk hele turen også selvom de nok vinderst inde ved at der intet er at hente ...
Ja eller folk der ikke har magt, har det med at læne sig op af gamle clichér .. men jo vi er helt enige om der sikkert findes dårlige toldere, lige som der findes dårlige politibetjente, dårlige læger osv osv.
Besvaret

Sikke en masse kommentar. Jeg kan lige afslutningvis oplyse inden nogen dømmer mig for at kører 50 km/t og ikke vise respekt for folk og deres arbejde, hvilket jeg bestemt gør, altså repsektere toldere, kassemedarbejdere togfører osv. Jeg respektere næsten alle arbejdegruppe. Hvem jeg ikke respektere, kan vi vi tage i en anden tråd. Men hændelsen skete ved 6 tiden om aften, pågældende tolder stod inden i skuret UDEN deres røde lygtestav, og nærmest sprang ud foran mig. Hvis jeg havde kørt 75 km/t, så havde jeg ramt ham - HÅRDT. Min tråd gik blot på 2 ting: 1: Han lyver. han måler ikke. Og da jeg oplyste ham det, blev han noget sur. 2: Et oplæg til en lille joke om, at en eller anden kunne prøve med 75 km/t og se om bommen gik op. Hvis der står toldere, så kører jeg automatisk rigtig langsomt. For jeg har faktisk en del morskab ud af, at tale med dem. Når de spørger hvad jeg laver og hvor jeg kommer fra, om jeg har været på arbejde og hvor det ligger osv. Så får de til tider lidt forskellige svar. Alt efter hvordan De opfører sig. Hvis de behandler mog ok, så behandler dem ok. Hvis ikke, så kører min lille leg. Når jeg så har forklaret dem et eller andet, måske ikke helt sandt, så kigger de ret forvirret på mig, og lader mig kører. (nogle vil påstå - små hjerner = små fornøjelser). Jeg holder nok op den dag, at bilen bliver splittet ad og jeg bliver ført ind i et baglokale og bukserne skal af. God weekend.

Besvaret

Jeg synset er hyggeligt, når man blir stoppet af tolderne - ved ikke om det er mig der er underlig. Men når man har rent mel i posen, er det da et hyggeligt med en lille sluder og gensidig, fortsat god dag :-) Da jeg kørte i den gamle mercer blev jeg næsten altid stoppet - nu hvor jeg kører i golfen, er jeg endnu ikke blevet stoppet. Weird, og lidt fordomsfuldt syns jeg hehe - men stadig hyggeligt hehe. Syns tolderne gør et super arbejde, stopper en hel del narkotrafik derude. Man skal bare lade være med at placerer sig bagved en van/suv når man kører i gennem, de blir sq (næsten) altid stoppet, og for det meste skal de ud af bilen og vise baggagerummet griner. Dog syns jeg godt de kunne fjerne deres fartbump, når de ikke er på tjeneste - der er 30 km/t zone i betalinganlægget, og man kan ikke engan køre 30 km/t over dem, uden det lyder som om hele undervognen blir revet af.

Besvaret
Jeg synset er hyggeligt, når man blir stoppet af tolderne - ved ikke om det er mig der er underlig. Men når man har rent mel i posen, er det da et hyggeligt med en lille sluder og gensidig, fortsat god dag :-) Da jeg kørte i den gamle mercer blev jeg næsten altid stoppet - nu hvor jeg kører i golfen, er jeg endnu ikke blevet stoppet. Weird, og lidt fordomsfuldt syns jeg hehe - men stadig hyggeligt hehe. Syns tolderne gør et super arbejde, stopper en hel del narkotrafik derude. Man skal bare lade være med at placerer sig bagved en van/suv når man kører i gennem, de blir sq (næsten) altid stoppet, og for det meste skal de ud af bilen og vise baggagerummet griner. Dog syns jeg godt de kunne fjerne deres fartbump, når de ikke er på tjeneste - der er 30 km/t zone i betalinganlægget, og man kan ikke engan køre 30 km/t over dem, uden det lyder som om hele undervognen blir revet af.
Kunne ikke have skrevet det bedre selv..
Besvaret
Tror du ikke nærmere at det er dig der har et problem med det du beskriver her! Disse mennesker passer bare deres jo på lige fod med at du passer deres job. Det er da usmagelig tankegang du har. Tolderne tager MASSER af alt muligt ulovligt lort der ude. Tror ikke du kan gøre dig begreb om hvor meget. Så de har en vigtig funktion. Ha`dog lidt respekt.
Så du mener at det er mig der har et problem, når jeg opponerer mod at jxhab kunne tænke sig at være tolderen der gav en person 'den store tur' bare for at marekere sig? Sjovt nok så er jeg ikke enig. Og derudover så finder jeg formuleringen "Disse mennesker passer bare deres jo på lige fod med at du passer deres job." ganske morsom. Så du mener at jeg passer toldernes job på lige fod med at de passer det...... i så fald så fanger de helt sikkert ikke en eneste. Og mht. respekt, hvad er det lige de har gjort der gør at de fortjener min respekt? Respekt er ikke noget man få udleveret sammen med en blå frakke, det er noget man skal gøre sig fortjent til.
Besvaret
Fuck mand, det var skuda årets lortekommentar!!! Hvor gammel er det lige du er??? Tror ikke du fatter en skid af hvad meningen med deres job er.
Jeg er i hvert fald gammel nok til ikke at bruge fækale ord i mine indlæg.... men som svar på dit sp. vil jeg sige 37!
Besvaret
Tror du har misforstået mig.. men så er det jo godt for både dig og mig jeg ikke er tolder.. min pointe er blot, siden du åbenbart ikke forstod den første gang... Hvad er problemet med at kører 30km/t igennem tolden og ingen kan have så travlt, så de ikke lige kan stoppe op og svare høfligt på spørgsmålene som de bliver spurgt .. Problemet er at folk mener de selv skal bestemme - og sådan fungerer ingen ting i verden, heller ikke når man bliver stoppet i tullen ..
Jeg forstod godt din pointe, jeg opponerer bare når jeg ser 'embedsmænd' misbruge en magt der er dem givet qua deres stilling - hvilket din, sikkert bare lidt vittige, kommentar lagde op til. Og derudover så kan jeg også godt blive lidt stødt over spørgsmålet "hvad har du været i Danmark efter?" - det rager altså ikke dem om jeg har besøgt elskerinden, klippet svigermors hæk eller noget helt tredje.
Besvaret

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er det deres job at udspørge dig, hvis de mener der er behov for det. De er en ordensmagt på sin vis, og det bliver man nød til at vise respekt for - om man vil eller ej. Men der vil altid være personer der er anti autoritære, og benytter hver mulighed for at lufte deres holdninger til det på den ene eller anden måde. Fred være med det, så må de jo også bare tage konsekvensen af ikke at overholde de love der nu er på området. Tror de fleste er knap så kæphøje, hvis det var en politibetjent der udførte en tolders arbejde, med tilhørende muligheder for tilbageholdelse og afstraffelse, bøder mv.

Besvaret
Jeg forstod godt din pointe' date=' jeg opponerer bare når jeg ser 'embedsmænd' misbruge en magt der er dem givet qua deres stilling - hvilket din, sikkert bare lidt vittige, kommentar lagde op til.[/quote'] Ja .. for jeg forstår ikke hvori de misbruger deres stilling ved at gøre deres job som er 1) udspørge folk om hvor de har været og hvad de har lavet og om de har noget at fortolde 2) sørge for at folk ikke smulger stoffer, mennesker, dyr og alt muligt andet crap ind i landet. Jamen så skulle du nok ikke have valgt at bosætte dig i et andet land, hvor der er en told som skal kontrollere grænsen.. og ja hvad tror du selv skaber flest problemer 1) svare hvad man har lavet - eksempelvis, "jeg har været på job" .. 2) svare "hvad rager det dig"
Besvaret

Skrive forkert Og så man man jo lige skrive forkert i farten, ikke.

Så du mener at det er mig der har et problem, når jeg opponerer mod at jxhab kunne tænke sig at være tolderen der gav en person 'den store tur' bare for at marekere sig? Sjovt nok så er jeg ikke enig. Og derudover så finder jeg formuleringen "Disse mennesker passer bare deres jo på lige fod med at du passer deres job." ganske morsom. Så du mener at jeg passer toldernes job på lige fod med at de passer det...... i så fald så fanger de helt sikkert ikke en eneste. Og mht. respekt, hvad er det lige de har gjort der gør at de fortjener min respekt? Respekt er ikke noget man få udleveret sammen med en blå frakke, det er noget man skal gøre sig fortjent til.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...