Jump to content

Hestehold på boliggrund - regler?

Recommended Posts

Skrevet

Hvilke regler er der omkring hestehold på boliggrund? Jeg synes, at mange svenskere har heste stående klods op af boligen og naboerne. Der må vel være nogle regler omkring mødding, byzone/landzone osv.? Links og erfaringer modtages gerne :th2:

Besvaret

Link Her er et link. Måske ligge så meget om regler; http://www.bth.se/fou/cuppsats.nsf/all/400c0ab3789bd835c125722000699221/$file/1-70%20inledning%20bakgrund%20analys.pdf Jeg tror at det er meget forskelligt fra kommune til kommune. Spörg på miljö kontoret. Erfaringer: Jeg har bare en gang oplevet at have läst om nogen der ikke måtte have hest da nybyggeriet kom for tät på. Mödding: Tror ikke at der er nogen regler andre end de alm regler der er. Jeg ikke hvad der er at du er ude efter. Hesten i haven? Det kan IKKE anbefales. Hest i närheden af börnefamiler, kan IKKE anbefales. Mödding i närheden af nybyggeri: Kan IKKE anbefales.

Besvaret

Der må ikke være heste i byzoner - det er ganske klart. Så det går ikke at parkere ham i baghaven og spare på plæneklipperen sommeren igennem (ikke at jeg ikke selv har haft den tanke :laugh: ) Til gengæld er det ganske normalt I Sverige at du flytter hesten fra den faste staldplads til en mark-plads i løbet af sommeren - hvis den kan være 24/7 udegående. Vi har selv lige fundet en fantastisk stald i Dallby - og der er mange dejlige stalde i Sverige.

Besvaret
Der må ikke være heste i byzoner - det er ganske klart. Så det går ikke at parkere ham i baghaven og spare på plæneklipperen sommeren igennem (ikke at jeg ikke selv har haft den tanke :laugh: ) Til gengæld er det ganske normalt I Sverige at du flytter hesten fra den faste staldplads til en mark-plads i løbet af sommeren - hvis den kan være 24/7 udegående. Vi har selv lige fundet en fantastisk stald i Dallby - og der er mange dejlige stalde i Sverige.
hvor ligger dallby?? på map24.com dukker det op midt i englang.
Besvaret
Måske det tiloversblevne "l" drillede lidt :rolleyes: Dalby ligger hér - såfremt vi skal holde os i det sydlige Skåne.
Staffanstorp, kan du også kalde det. Det er godt 20 minuters kørsel fra vores nye hjem I Oxie. Tak for linket, Gio. :love2:
Besvaret
Her er et link. Måske ligge så meget om regler; http://www.bth.se/fou/cuppsats.nsf/all/400c0ab3789bd835c125722000699221/$file/1-70%20inledning%20bakgrund%20analys.pdf Jeg tror at det er meget forskelligt fra kommune til kommune. Spörg på miljö kontoret. Erfaringer: Jeg har bare en gang oplevet at have läst om nogen der ikke måtte have hest da nybyggeriet kom for tät på. Mödding: Tror ikke at der er nogen regler andre end de alm regler der er. Jeg ikke hvad der er at du er ude efter. Hesten i haven? Det kan IKKE anbefales. Hest i närheden af börnefamiler, kan IKKE anbefales. Mödding i närheden af nybyggeri: Kan IKKE anbefales.
Ved du om disse forslag på dit link nogensinde er blevet til noget? Tænker på denne: http://www.bth.se/fou/cuppsats.nsf/all/400c0ab3789bd835c125722000699221/$file/110-130%20norrskog%20-%20gesa%20hildebrand.pdf
Besvaret
Orv, hvad er det for en stald?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...