Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lige fået et inkassokrav på en telefon regning jeg åbenbart ikke har betalt. Nu vil det så sige at jeg aldrig har fået den regning fra Telia. Så jeg har jo ikke lyst til at betale 164kr oveni i en regning på 500kr som jeg ikke aner hvad er. (en tlf regning plejer ikke lige at ramme et så rundt beløb) Jeg ved Telia havde skrevet byen forkert på en regning, så brevet kan jo sagtens have havnet et eller andet sted. Tror i overhoved jeg kan slippe for at betale de 164kr. (ved godt det ikke drejer sig om mange penge, men det er bare princippet i det)

Besvaret

Hvis du har et bevis på den adresse du har oplyst dem? Men er helt sikker på at det er dit eget ansvar, at reagere hvis du ikke modtager en regning. Og spørgsmålet er om du har modtaget et brev fra dem tidligere, med forkert adresse og du ikke har reageret der ;-) Tror du kommer til at betale den, og kan ikke anbefales at komme til kronofogden.

Besvaret
Ring til dem og sig at du aldrig har modtaget den oprindelige regning - måske det går?
Jeg oplevede i sommer, at der kom en rykker på en regning fra Telia, som jeg ikke havde modtaget. Jeg ringede og sagde, at det var sådan det hang sammen og slap så for gebyret.
Besvaret

Jeg mangler ingen telefonregninger, så det er derfor jeg ikke ved hvad denne regning er for. Men jeg må jo bare vente til mandag og få ringet til dem. Så håber på det bedste.

Besvaret

jeg har lige set på Telias hjemmeside, at hvis en regning ikke bliver betalt vil der blive udsendt en "påminnelse", og hvis denne ikke bliver betalt, så bliver det sendt til inkasso. Og jeg har heller ikke fået denne "påminnelse".

Besvaret

Tak. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Ja der kan jeg så se at der noget overdragelsesafgift, og min adresse er helt gal. Så jeg ringer lige til Telia imorgen

Besvaret

En god anbefaling er at betale inkasso kravet, så det ikke kommer videre til kronofogden. I sverige smider man raskt inkasso skrivelser ud til folk for de mest bagatel agtige sager. Svenskerne ser altid sort eller hvidt når det drejer sig om penge, selv hvis det er 2,25 ;) Så husk altid at betale i god tid ;)

Besvaret

Jeg kan ikke se at det kan være min skyld at Telia skriver min adresse helt forkert, når alle andre breve jeg har modtaget fra dem har den rigtige adresse. Jeg har indtil videre fået annuleret inkassokravet, og betalt regningen til Telia, og så vender Sergel tilbage om jeg stadig skal betale resten.

Besvaret
Jeg kan ikke se at det kan være min skyld at Telia skriver min adresse helt forkert, når alle andre breve jeg har modtaget fra dem har den rigtige adresse. Jeg har indtil videre fået annuleret inkassokravet, og betalt regningen til Telia, og så vender Sergel tilbage om jeg stadig skal betale resten.
Hej Maria I sverige er alting din skyld når du ikke betaler, har selv været igennem hele deres inkasso kolbøtte fabrik for et absurd ligegyldigt beløb. Jeg nåede dog at få sat en kæp i hjulet på dem inden den nåede til Kronofogden, men næste gang betaler jeg dem upfront og får eventuelt pengene tilbage igen. ;) Så kan jeg vel altid sende dem til inkasso hvis de ikke betaler mig tilbage :love2: \Tom
Besvaret
Nej det lyder også skørt - men sådan er det bare! :fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...