Rikke Rost Skrevet January 26, 2009 Rapporter Skrevet January 26, 2009 Meld jer endelig ind.....:) De kæmper for jeres allesammens ytringsfrihed og retten til ikke at blive overvåget uden rettens indblanding....
Gio Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 ...og dén flytter vi så lige til "Politik"-området, ikke Brian!
sup3rior Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Er allerede medlem... men en opfordring lyder til mine med-debatører om at melde sig ind, de har nogle gode ting på programmet såsom kampen mod FRA-lagen eller IPRED2-lagen :)
Guest jxhab Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Spændende Parti nu orkede jeg ikke lige at læse hele deres program, men de vil ophæve patent og monopoler.. og også gøre kulturen fri, så man ikke skal betale for sine ting? Lyder rigtig spændende.. så må vi se om der er nogen der gider lave film, udggive musik etc. etc.. og ja .. forskningen og dem der udvikler medicin osv men ikke kan tjene penge på det, de vil selvfølgelig gøre det gratis :) og så er jeg slet ikke nået til deres sektion om at arbejdsgiveren skal indkøbe udstyr som opfylder krav om at medarbejders e-mail ikke kan læses og der trygt kan sendes sms beskeder uden andre kan læse dem .. ja alt i alt så lyder det da som et fantastisk parti i har meldt jer i der .. mon ikke de også kan høste en masse stemmer blandt ekstremister på begge fløje også :)
sup3rior Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Nej du har ikke læst det ordentligt ;) Se en hurtig gennemgang af tingene her
Guest jxhab Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Nej du har ikke læst det ordentligt ;) Se en hurtig gennemgang af tingene her Ja det er rigtigt jeg ikke har læst det hele ordenligt.. men de vil stadig afskaffe patenter og de vil ikke afskaffe aflytning af forbrydere, de vil bare afskaffe aflytning af almindelige borger .. så når der er mistanke om det er forbrydere må man gerne aflytte dem - øh? Jeg forstår ikke folk er så paranoide omkring overvågning.. hvis du ikke gør noget forkert. har du vel intet at frygte .. jeg føler mig ikke særlig nervøs for at bive mistænkeliggjort når jeg er i London, selvom gaderne flyder med CCTV - tværtimod synes jeg det er fint vi har overvågning så vi på den ene side kan skræmme nogle fra at begå kriminalitet og skulle uheldet være ude, så kan vi måske fange gerningspersonen via overvågning, som det jo var tilfældet med ham der blev stukket ihjel på kgs. nytorv .. Sagt på en anden måde, hvis en af jeres kære var offer for en kriminel handlining og døde, så vil I ikke have det kunne være blevet filmet på video - I stedet så vil i krydse fingre for at nogen lagde mærke til det og vel og mærket vil vidne bagefter?
Homer Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Rart at se at der i Sverige nu også er et parti for landsbytosser :th2:
sup3rior Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Ja det er rigtigt jeg ikke har læst det hele ordenligt.. men de vil stadig afskaffe patenter og de vil ikke afskaffe aflytning af forbrydere, de vil bare afskaffe aflytning af almindelige borger .. så når der er mistanke om det er forbrydere må man gerne aflytte dem - øh? Jeg forstår ikke folk er så paranoide omkring overvågning.. hvis du ikke gør noget forkert. har du vel intet at frygte .. jeg føler mig ikke særlig nervøs for at bive mistænkeliggjort når jeg er i London, selvom gaderne flyder med CCTV - tværtimod synes jeg det er fint vi har overvågning så vi på den ene side kan skræmme nogle fra at begå kriminalitet og skulle uheldet være ude, så kan vi måske fange gerningspersonen via overvågning, som det jo var tilfældet med ham der blev stukket ihjel på kgs. nytorv .. Sagt på en anden måde, hvis en af jeres kære var offer for en kriminel handlining og døde, så vil I ikke have det kunne være blevet filmet på video - I stedet så vil i krydse fingre for at nogen lagde mærke til det og vel og mærket vil vidne bagefter? At du har den holdning til overvågning er du ganske velkommen til, men jeg synes det at den almindelige borger skal overvåges i sådan en grad minder mere om det gamle DDR end om et moderne samfund - men sådan ser vi jo nok forskelligt på det :p Men nu tager du som eksempel CCTV overvågningen i England - hvor meget kriminalitet har den forhindret i forhold til den omkostning der ligger i at opbygge, drive og vedligeholde et sådant apparat og står den udgift til måls med udbyttet. Men et sådant system er måske ikke den værste, jeg finder det langt værre at som loven er lige p.t. overvåges alle svenskeres kommunikation som passerer en landegrænse - og når næste udgave af loven vedtages (hvilket den har flertal til lige nu) vil alt indenlands også blive logget. Denne del kan man så synes om hvad man vil - men adgangen til disse registre gives uden en domstols accept... Dvs. magtens tre-enighed bliver sat ud kraft i og med den dømmende magt fjernes - jeg ved ikke med dig, men det finder jeg ikke specielt tiltalende. Jeg finder det en overtrædelse af mit privatliv at den udøvende magt (læs: politiet) eller plade-industrien (som også får mulighed for adgang til disse registre) kan sidde og følge med i hvad jeg foretager mig - hvordan ville du ha det med at politiet åbnede alle dine breve og læste dem, blot for at være sikker på du ikke lavede noget... Eller de satte mikrofoner op hjemme hos dig, blot for at være sikker på du ikke talte om noget du ikke måtte... Hvor går grænsen for hvor langt ind myndighederne må træde uden begrundet mistanke... Med hensyn til patent-lovgivningen, så prøv at læse lidt her og de 3 undersider som der linkes til for at læse lidt mere om hvad det er helt præcist det går ud på. Længere smøre... Men jeg synes også det er vigtigt at tage stilling til :th2:
sup3rior Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Lidt interessant læsning i tilknytning til ovenstående: http://forum.piratpartiet.se/Topic129140-69-1.aspx
sup3rior Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 http://www.berlingske.dk/article/20090420/verden/90420049/
sup3rior Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Det kan vi godt li!! Det er lige præcis det vi kan :)
Pede Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Måske liiiige lovligt dramatisk at sige de kæmper for vores ytringsfrihed.
sup3rior Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Måske liiiige lovligt dramatisk at sige de kæmper for vores ytringsfrihed. På hvilken måde?
Pede Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Eftersom jeg ikke er vidende om at den svenske stat prøver at begrænse vores ytringsfrihed. At de indfører øget overvågning på nettet har intet med ytringsfrihed at gøre. Det samme gælder at forbyde fildeling og jagte dem der gør det.
sup3rior Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Eftersom jeg ikke er vidende om at den svenske stat prøver at begrænse vores ytringsfrihed. At de indfører øget overvågning på nettet har intet med ytringsfrihed at gøre. Det samme gælder at forbyde fildeling og jagte dem der gør det. Forkert formulering - hvor ser du det henne i artiklen? :)
Rikke Rost Besvaret April 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 20, 2009 A' hva'???? Læs lige det du skriver igen. Hvorfor så overvåge??? Og fildeling er skam helt legalt. Eftersom jeg ikke er vidende om at den svenske stat prøver at begrænse vores ytringsfrihed. At de indfører øget overvågning på nettet har intet med ytringsfrihed at gøre. Det samme gælder at forbyde fildeling og jagte dem der gør det.
MC Manden Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Og fildeling er skam helt legalt. Vel er det da ej, Brian... Jeg fatter ikke nærige studerende eller andre tåber der mener at bare fordi man kan, så er det lovlligt.... Der er ingen forskel om man stjæler software/musik/film eller en bil. Hvis du syntes det er iorden, bare fordi man kan... så tror jeg at jeg vil bruge noget af dit design (websites) og så bruge dem til min egen forretning... Så kan du jo udvikle for mig og jeg spreder det ud til alle som er interesseret. Når du så må lukke din forretning, så gør jeg det bare med en anden... det betyder jo ingenting, vel ?
Pede Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Forkert formulering - hvor ser du det henne i artiklen? :) Fatter hat af hvad du mener ? Rust skriver de kæmper for vores ytringsfrihed. Jeg skriver at så vidt jeg ved prøver den svenske stat ikke at indskrænke vores ytringsfrihed. De ting som partiet vil kæmpe for har ikke noget at gøre med ytringsfrihed IMO.
sup3rior Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Vel er det da ej, Brian... Jeg fatter ikke nærige studerende eller andre tåber der mener at bare fordi man kan, så er det lovlligt.... Der er ingen forskel om man stjæler software/musik/film eller en bil. Hvis du syntes det er iorden, bare fordi man kan... så tror jeg at jeg vil bruge noget af dit design (websites) og så bruge dem til min egen forretning... Så kan du jo udvikle for mig og jeg spreder det ud til alle som er interesseret. Når du så må lukke din forretning, så gør jeg det bare med en anden... det betyder jo ingenting, vel ? Fildeling er ikke per definition af noget ophavsretsbeskyttet materiale... Ellers har jeg fuldstændigt misforstået hvad fildeling er ;) Og hvor i deres parti-program ser du at ophavsretten skal afskaffes...?
Pede Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 A' hva'???? Læs lige det du skriver igen. Hvorfor så overvåge??? Og fildeling er skam helt legalt. Deling af lovlige filer er skam helt legalt ja - men det er jo ligesom ikke det som der er snak om her, vel? Nej, det har intet med ytringsfrihed at gøre - intet. At den svenske stat vil overvåge dig indskrænker hverken din tale-, tænke- eller trykkefrihed som det så fint omtales.
MC Manden Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Fildeling er ikke per definition af noget ophavsretsbeskyttet materiale... Ellers har jeg fuldstændigt misforstået hvad fildeling er ;) Og hvor i deres parti-program ser du at ophavsretten skal afskaffes...? Du må definere for mig hvad du mener er lovlig fildeling... Jeg mener ikke musik og film tilhører den kategori medmindre producenten har givet tilladelse til dette. Jeg har intet nævnt om ophavsretten...
sup3rior Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Deling af lovlige filer er skam helt legalt ja - men det er jo ligesom ikke det som der er snak om her, vel? Nej, det har intet med ytringsfrihed at gøre - intet. At den svenske stat vil overvåge dig indskrænker hverken din tale-, tænke- eller trykkefrihed som det så fint omtales. Det har jo ganske meget med det at gøre... Fire gutter er lige blevet dømt for at lave en søgemaskine på nettet... 1 år i brummen og 30 mille i erstatning... Hvis det ikke er at krænke ytringsfriheden så ved jeg ikke hvad du vil kalde det...?
Futz Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Eftersom jeg ikke er vidende om at den svenske stat prøver at begrænse vores ytringsfrihed. At de indfører øget overvågning på nettet har intet med ytringsfrihed at gøre. Det samme gælder at forbyde fildeling og jagte dem der gør det. Hvsi de ikke kan lide din politiske holdning så gør de. http://www.berlingske.dk/article/20060211/verden/102110076/
Rikke Rost Besvaret April 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 20, 2009 Skal vi straffe folk der stiller en tjeneste til rådighed???? Så skal vi vel også straffe Telia for at stille infrastruktur til rådighed??? Vi er ude i at straffe folk der ikke har noget med den aktuelle dåd at gøre....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu