Jump to content

Microsoft-scam i min inbox...

Recommended Posts

Skrevet

Jeg modtog denne mail idag, fra awards2009@microsoft.com....

Microsoft Promotion Award Team 40 Ryecroft Way Stopsley London, United Kingdom. MICROSOFT WINNING NOTIFICATION.. PROMO The prestigious Microsoft and aol has set out and successfully organized a Sweepstakes marking the New year 2009 anniversary we rolled out over 450,000.00 GBP (Four Hundred and Fifty Thousand Great British Pounds) for our New year Anniversary Draws. Participants for the draws were randomly selected and drawn from a wide range of web hosts which we enjoy their patronage. The selection was made through a computer draw system attaching personalized email addresses to ticket numbers. If you ignore this, you will regret it later. Microsoft and AOL are now the largest Internet companies and in an effort to make sure that Internet Explorer remains the most widely used program, Microsoft and AOL are running an e-mail beta test. Your email address as indicated was drawn and attached to ticket number 00879558274xx with serial numbers MSC/0080648302/07 and drew the lucky numbers 14-21-30-39-40-47(31) which subsequently won you 450,000.00 (Four Hundred And Fifty Thousand Great British Pounds) as one of the 10 jackpot winners in this draw. You have therefore won the entire winning sum of 450,000.00 (Four Hundred And Fifty Thousand Great British Pounds). The draws registered as Draw number one was conducted in Stopsley, London United Kingdom on the 4th of Feb. 2009. These Draws are commemorative and as such special. Please be informed by this winning notification, to file your claims, you are to make contact with your designated agent who shall by duty guide you through the process to facilitate the release of your prize. To file for your claim Please Contact your fiduciary agent MR ELLIOT DAVIS Microsoft Promotion Award Team Email: elliotdavis@live-windows.co.uk You are advised to contact your fiduciary agent with the following details to avoid unnecessary delays and complications: 1. Your Full Names 2. Address & Country 3. Serial: Numbers 4. Batch Number 5. Phone/fax 6. Age / Marital Status 7.Occupation. 8.How do you Feel as a Winner. Note: Dont respond if you have gotten this notification mail before. Thank you for being part of our commemorative end of year Anniversary Draws. Congratulations from the Staffs & Members of the interative Lotteries Board Commission ; Sincerely, Microsoft Promotion Award Team
...og det er egentligt ikke første gang jeg bliver "millionær" uden at have gjort noget, jeg har dog aldrig set en krone.. :lol: Troede bare at M$ havde bedre styr på at deres adresser ikke blev misbrugt i den slags ting. Hvis mine forældre havde fået sådan en mail, var de sgu nok på vej på krydstogt nu...:laugh: Jasper
Besvaret
Det er nu ikke svært at spoofe en mail-adresse' date=' det skulle ikke tage mig mange sekunder at fabrikere en mail fra den amerikanske præsident hvis det var :laugh:[/quote']Samme eksempel som Google også præsenterer som #2 på en hurtig søgning. :D Scam-mails er, heldigvis, lette at gennemskue. Og ofte skal man lige huske på: "Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det sikkert også". Lidt ligesom med billige biler, eller priserne på www.e-holater.com :p
Besvaret
Scam-mails er' date=' heldigvis, lette at gennemskue. Og ofte skal man lige huske på: "Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det sikkert også".[/quote'] men sjovt nok falder tusindevis af mennesker for dem hver eneste dag
Besvaret
men sjovt nok falder tusindevis af mennesker for dem hver eneste dag
Ja.. alt for mange.. ca 30% af dem der får spam, efter diverse spamfiltre etc. klikker på links, køber kopivarer etc. etc.. skræmmende..
Besvaret

Á propos... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-20284919.html Lige nu har et fupforetagende held til at lokke danskere til at tro, at de har vundet et lotteri, som Microsoft står for. En 53-årig fynbo advarer nu mod fupnum­meret, som han selv hoppede på, skri­ver Fyens Stiftstidende. Kort fortalt fik han at vide fra et falsk "Microsoft Promotion Team", at han var en af få udvalgte blandt 786.000 mailadresser over hele verden. For at få fingrene i præmien på en million US-dollar skulle han dog over­føre 700 engelske pund. De skulle dække forskellige omkostninger i forbindelse med pengeoverførslen. :rolleyes:

Besvaret
Á propos... http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-20284919.html Lige nu har et fupforetagende held til at lokke danskere til at tro, at de har vundet et lotteri, som Microsoft står for. En 53-årig fynbo advarer nu mod fupnum*meret, som han selv hoppede på, skri*ver Fyens Stiftstidende. Kort fortalt fik han at vide fra et falsk "Microsoft Promotion Team", at han var en af få udvalgte blandt 786.000 mailadresser over hele verden. For at få fingrene i præmien på en million US-dollar skulle han dog over*føre 700 engelske pund. De skulle dække forskellige omkostninger i forbindelse med pengeoverførslen. :rolleyes:
Pheeew, godt jeg ikke kommer fra Fyn, for det havde jeg da ikke haft råd til...:rolleyes:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...