Jump to content

Beskat af fortjeneste ved salg af ejendom i DK

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Har forstået, at hvis man flytter til Sverige inden man har solgt sin ejendom i DK... så bliver man beskattet af fortjenesten. Hvad er fortjenesten.... er det salgsprisen minus skyld i ejendommen - eller er det salgspris minus den købspris jeg gav for 13 år siden.... og hvis hvad så med forbedringer o.s.v. Og hvis nu hvis man kommer ud med et underskud - kan man så trække det fra i Sverige. Takker. Mvh Henrik

Besvaret
Hejsa Har forstået, at hvis man flytter til Sverige inden man har solgt sin ejendom i DK... så bliver man beskattet af fortjenesten. Hvad er fortjenesten.... er det salgsprisen minus skyld i ejendommen - eller er det salgspris minus den købspris jeg gav for 13 år siden.... og hvis hvad så med forbedringer o.s.v. Og hvis nu hvis man kommer ud med et underskud - kan man så trække det fra i Sverige. Takker. Mvh Henrik
Så vidt jeg husker så er det gevinsten du betaler skat af. Om du kan udskyde den, ved at du køber noget nyt i Sverige ved jeg ikke. Men du kan så vidt jeg husker udskyde at betale skat af gevinst, eller udskyde den hvis du køber og sælger i Sverige - men om det samme gælder for DK skal du nok høre skatteverket om i Malmö..
Besvaret
Det er gevinsten minus udgifter til forbedringer (som der vel og mærke eksisterer kvitteringer på)...
Og så forfalder disse efter fem år. Med andre ord, så kan du ikke trække dine nye vinduer fra som "förbättringsutgifter", hvis det er over fem år siden du monterede dem. Det er værd lige at skrive sig bag øret.
Besvaret
Og så forfalder disse efter fem år. Med andre ord' date=' så kan du ikke trække dine nye vinduer fra som "förbättringsutgifter", hvis det er over fem år siden du monterede dem. Det er værd lige at skrive sig bag øret.[/quote'] Ja og så mener jeg også der er en bagatelgrænse for hvad man kan trække fra, men jeg kan ikke huske det.. skatteverket er et godt bud.
Besvaret
Ja og så mener jeg også der er en bagatelgrænse for hvad man kan trække fra' date=' men jeg kan ikke huske det.. skatteverket er et godt bud.[/quote']Precisamente - mener den hedder 5000,- SEK.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...