hrhansen Skrevet February 12, 2009 Rapporter Skrevet February 12, 2009 Hejsa Har forstået, at hvis man flytter til Sverige inden man har solgt sin ejendom i DK... så bliver man beskattet af fortjenesten. Hvad er fortjenesten.... er det salgsprisen minus skyld i ejendommen - eller er det salgspris minus den købspris jeg gav for 13 år siden.... og hvis hvad så med forbedringer o.s.v. Og hvis nu hvis man kommer ud med et underskud - kan man så trække det fra i Sverige. Takker. Mvh Henrik
Guest jxhab Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Hejsa Har forstået, at hvis man flytter til Sverige inden man har solgt sin ejendom i DK... så bliver man beskattet af fortjenesten. Hvad er fortjenesten.... er det salgsprisen minus skyld i ejendommen - eller er det salgspris minus den købspris jeg gav for 13 år siden.... og hvis hvad så med forbedringer o.s.v. Og hvis nu hvis man kommer ud med et underskud - kan man så trække det fra i Sverige. Takker. Mvh Henrik Så vidt jeg husker så er det gevinsten du betaler skat af. Om du kan udskyde den, ved at du køber noget nyt i Sverige ved jeg ikke. Men du kan så vidt jeg husker udskyde at betale skat af gevinst, eller udskyde den hvis du køber og sælger i Sverige - men om det samme gælder for DK skal du nok høre skatteverket om i Malmö..
sup3rior Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Det er gevinsten minus udgifter til forbedringer (som der vel og mærke eksisterer kvitteringer på)... Underskud kan trækkes fra, ligesom overskud beskattes...
Gio Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Det er gevinsten minus udgifter til forbedringer (som der vel og mærke eksisterer kvitteringer på)...Og så forfalder disse efter fem år. Med andre ord, så kan du ikke trække dine nye vinduer fra som "förbättringsutgifter", hvis det er over fem år siden du monterede dem. Det er værd lige at skrive sig bag øret.
Guest jxhab Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Og så forfalder disse efter fem år. Med andre ord' date=' så kan du ikke trække dine nye vinduer fra som "förbättringsutgifter", hvis det er over fem år siden du monterede dem. Det er værd lige at skrive sig bag øret.[/quote'] Ja og så mener jeg også der er en bagatelgrænse for hvad man kan trække fra, men jeg kan ikke huske det.. skatteverket er et godt bud.
Gio Besvaret February 12, 2009 Rapporter Besvaret February 12, 2009 Ja og så mener jeg også der er en bagatelgrænse for hvad man kan trække fra' date=' men jeg kan ikke huske det.. skatteverket er et godt bud.[/quote']Precisamente - mener den hedder 5000,- SEK.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu